Problem: Mobilen startar inte, blir varm på ett ställe

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Redmike, 21 okt 2019.

  1. Redmike

    Redmike Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Hejsan! Nu har min mobil sagt sitt och den verkar vara stendöd. Jag kollade på youtube tills den blev grovt varm sen frös den och dog.. Inget livstecken överhuvudtaget. Den lyser inte ens när jag har den på laddning. Har försökt på alla möjliga sätt att starta den, men utan effekt. Har öppnat den och tagit ut batteriet för jag misstänkte att det är batteriets fel (har ej köpt nytt ännu) Men jag har märkt av en sak.. Att när jag försöker starta mobilen, och håller i POWER knappen, då blir denna sidan av mobilen varm.. Vad kan det bero på ? E de batteriet som är kasst, eller e de något annat? Vill veta om jag borde köpa nytt batteri eller inte.

    [​IMG]
     

    Bifogade filer:

  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 505
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    Mobilen blir alltså varm runt processorn då du håller ner powerknappen.
    Jag skulle tro att din mobil har överhettat, släppt i någon lödning alternativt bränt upp någon komponent och dött. Din berättelse om händelseförloppet tyder också på detta.
    Att byta batteri torde inte lösa ditt problem alls utan ett byte av mobil är troligtvis nära förestående.

    Du kan ju prova att koppla bort batteriet och sätta i laddaren. En del mobiler fungerar faktiskt med endast laddare ansluten. Blir det ändring av hur din mobil reagerar (startar upp lite mer) så KAN det vara batteriet men troligtvis inte.
     
    Redmike gillar detta.
  3. Redmike

    Redmike Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för svar. Då var jag helt ute o cyklade.. För processorn slutar inte bli varm när jag släpper knappen, jag måste koppla ur batteriet , då kyls den ner.. Märkligt att just processorn gick sönder :neutral: