Problem: Huawei p20 pro kan ej kopplas till bilstereo

Diskussion i 'P20-serien' startad av Rano, 23 okt 2019.

  1. Rano

    Rano Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjo, har sedan en tid tillbaka en huawei p20 pro, och har nu även egen bil med (tro det eller ej) bluetooth-stereo. Vilken jag senare upptäckte endast kopplade samtal och inte musik. Därför införskaffade jag en USB-C till 3.5mm (hane) ljudkabel att dra mellan mobil och stereons AUX. Jag är nu starkt besviken då min mobil inte registrerar denna anslutning alls, även om den knäpper i som den ska. Det funkar nu alltså inte att koppla mobilen till högtalarna inne i huset med denna kabel, eller till min bilstereo, och jag har ingen möjlighet att prova med andra produkter som har USB-C jack.

    Fungerar det över huvud taget att koppla en p20 pro till högtalare via produkter som ovan?
    Om så är fallet, vad ska man göra för att få detta att fungera?

    En bluetooth-dongel är tyvärr uteslutet ur alternativen.
     
  2. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    357
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Har du kollat om profilen Medialjud verkligen är vald för BT-enheten, förutom Samtalsljud?
     
  3. Rano

    Rano Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tyvärr är det en nissan micra med den äldre versionen av BT. Den stödjer inte musikuppspelning, enbart samtal.
     
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 498
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    Nu är det så att olika mobiltillverkare har olika standard för analogt ljud ut via usb-c. Den kabel du köpt verkar inte fungera med p20pro. Om du använder orginaldonglen till din p20pro och en 3.5mm till 3.5mm kabel så kommer det att fungera att få ljud ut från din telefon. Du får köpa en till orginaldongle eller en kopia som fungerar till din p20pro om du behöver en extra.
    Denna borde fungera brahttps://www.teknikdelar.se/huawei-type-c-till-3.5mm-adapter-vit plus en Flat AUX-kabel, 3.5mm, 1m Vit - Köp här | Teknikdelar.se