Aviseringsproblem+vibrationsundran

Diskussion i 'Xperia 5' startad av Jaster, 12 okt 2019.

  1. Jaster

    Jaster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Tillbaka till Android (Xperia 5) efter många år med iPhone. Mycket trevligt och roligt med byte, men har ett par funderingar som jag hoppades forumet skulle kunna hjälpa mig med. :) Det rör avisering och vibrationsfunktionen.

    1. Efter missade samtal så försvinner inte aviseringen på samtalsikonen. Har öppnat upp appen, tömt cache, ominstallerat, tömt datan, raderat missade samtals-listan osv osv. Det har vid ett tillfälle försvunnit när jag fick ytterligare ett missat samtal, men känns väldigt random. Är det ngt enkelt jag missar, eller är det ngn bugg?

    2. När telefonen är satt till vibrera så avbryts tex inte podcasts när det ringer. Är detta en default-grej? Har testat olika appar för podcast, så känns inte som att det är där problemet ligger. Hittar inte heller ngn inställning i själva telefonen.

    Tacksam för svar, och sorry om det är uppenbara svar på dessa frågor... Nybörjare helt enkelt!
     
  2. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Nummer 1, jag har upplever samma bugg. Ibland dyker det upp, ibland inte.
     
  3. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Har samma problem med missade samtal som ligger kvar på telefonikonen.
    Irriterande!

    Hade 2 missade nyss som låg kvar, provade ringa mig själv och missa ytterligare ett samtal då uppdaterades det till 1missat...
     
    Last edited: 25 okt 2019
  4. Jaster

    Jaster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag löste det genom att byta launcher. Kör nova nu, inga problem då. Men känns ju inte som att det ska behövas... Någon som upplever att fingeravtrycksläsaren är lite svajig förresten?
     
  5. ludnell

    ludnell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Upplever detsamma tyvärr. Va även samma grej på min tidigare XZ1 Sony lur, så det är troligen så dom vill ha det.
     
  6. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Ja den va typ 100%ig på XZ3 men nu känns det mer ta dom.. Upplever den nog sämre med Sonys org. fodral också. :ehm:
     
  7. Jaster

    Jaster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Det känns ju lite trist. Nåväl, jäkligt trevlig lur i övrigt tycker jag trots allt. Formatet känns faktiskt klockrent.