Android 9 gestures

Diskussion i 'OnePlus 7T Pro' startad av dogen, 25 okt 2019.

  1. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag saknar så otroligt mycket gestures från Android 9. Alltså oneplus egna. Den var så fantastiskt enkel och last-app var logisk. Samma rörelse för att hoppa fram och tillbaka. Nu skall man ju göra motsatt rörelse då man hoppar tillbaka. Låter kanske logiskt på pappret, men i verkligheten slutar det med att man sveper åt fel håll ibland och hamnar i appen man använde näst sist, osv. Sedan tycker jag det bästa var att allt låg där nere och man alltid visste och nådde dem. Tror ni att det är att hoppas på för mycket om man väntar på att det skall bli en möjlighet? Detta är nog det enda negativa jag kan komma på med telefonen. Nästan så att jag ångrar att jag inte valde en op7 pro. Men man skulle väl bli tvungen att uppgradera till android 10 förr eller senare så man hamnat i samma sits i alla fall. Är jag ensam om detta? Googlat runt och ser bara att man dissar googles gestures. Man tycker att oneplus lösning är bättre, men det måste väl vara 9'ans variant man syftar på då?
     
  2. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 139
    Mottagna gillanden:
    393
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nog är det väl så, att du kan välja mellan OnePlus och Googles gestnavigering + den klassiska treknapps-layouten?
     
  3. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Nja, OnePlus verkar ha sumpat sin egna på 7T-modellerna. Sorry ts, jag har inga smarta förslag annat än att jag hoppas du vänjer dig med dem!
     
    dogen gillar detta.
  4. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Argh! Det var precis det jag trodde också. Att man kunde välja dvs. Reachability cursor fungerar ju inte med Googles back-gesture heller. :/