Mjukvara helt borta efter misslyckad reparation av programvara via PC Companion

Diskussion i 'Xperia X Performance' startad av maccus, 24 okt 2019.

  1. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej

    Jag skulle reparera min programvara via PC Companion men när processen höll på så dök det upp ett meddelande om att reparationen misslyckades försök igen stod det........Problemet är bara PC Companion programmet kräver att jag ska låsa upp telefonen med min pin kod för att gå vidare......Men jag kommer ju inte ens in i mobilen Det står bara (installationen av mjukvaran misslyckades se till att mobilen är ansluten till datorn korrekt med en USB kabel och försök igen)
    Hur löser jag detta här problemet nu......troligtvis så hände det någonting precìs efter att den gamla programvaran bĺev raderad och den nya programvaran skulle installeras om igen.......det började bra upp till 80 % & sen så kom texten misslyckades
    Sen var mobilen totalt obrukbar det går ju inte att ladda batteriet ens ingenting funkar

    Tacksam för tips på en lösning
     
  2. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Fixat [emoji106]
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Berätta gärna mer ifall någon annan råkar ut för samma problem.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  4. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
     
  5. maccus

    maccus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7
    Absolut Självklart [emoji106]...... det var lite ego att inte lämna en förklaring till lösningen på mitt problem......Men här är länken till Xperias sida med information om hur man reparerar program varan
    Via Sonys PC Companion program......& Skulle det vara så att man inte kan låsa upp mobilens skärmlås el inte kan starta den......Så gör så här då...... klicka först på reparera program varan UTAN att ha mobilen kopplad till datorn via USB-KABEL......där finns det en liten ruta (hittar inte mobilen) bocka för den rutan & klicka på nästa & följ instruktionerna punkt för punkt......


    Xperia[emoji769] Companion för PC och Mac – officiell webbplats för Sony Mobiles support
     
    Last edited: 27 okt 2019
    Buzz, bernard och Kristy gillar detta.