Diskussion: Vad är det man saknar från android nuförtiden?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av wressus, 12 okt 2019.

  1. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Det enda jag saknar är minskat fragmation hos Android liksom Android TV och alla google tjänster.
     
  2. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Upplever samma. Android har alltid haft laggiga tangentbord som även är rejält jobbiga rent allmänt att skriva med. Usch.
     
  3. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Hmm... Nästan så man vill ge Iphone 11 pro max en chans. Jag har nu en Note 10 plus, som jag är nöjd med, men en bättre kamera och en snabbare mjukvara lockar. Nya Iphone verkar dessutom ha en riktigt bra skärm och IOS 13.2 verkar kommit ikapp Android. Dessutom har jag förra årets Apple watch i gömmorna...

    Säljer jag min systemkamera som jag inte så ofta använder längre så skulle jag nog ha råd.
     
    Last edited: 30 okt 2019
    kissidor gillar detta.
  4. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Jag hoppade av android ytterligare en gång .. men denna gången med en 11 pro (lilla) saknar jag inget från android. Jag kom från en Mate 20 pro
    Kameran i iPhone klår den lätt
     
  5. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Jag har hoppat tillbaka till Android efter flera försök, men kanske blir det inte så denna gång...
     
    kissidor gillar detta.
  6. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Så nu sitter jag här med min 11 pro Max och vilken maskin. Den är grymt snabb! Allt funkar klockrent och då kommer jag ändå från en Note 10 plus som absolut inte är dålig. Kör Gboard på telefonen, men Apples egna är nästan bättre. Spelade COD på telefonen och grafiken är var bättre, men det hackade till ibland. Kanske var precisionen i siktet sämre också. Kan ju vara jag som är ovan också. De inbyggda högtalarna är också bättre än på Noten.

    Det som är sämre till fördel för Note 10 plus är möjligtvis skärmen och så saknar jag pennan.

    Jag ska testa kameran idag och få igång min Apple Watch från förra året.
     
    R3b0rn gillar detta.
  7. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Spännande :D! Jag har lite samma historik som du och kommer också senast från en note 10+. Har för mig att vi hade mate 20x samtidigt också :)? (Great minds think alike :teeth:.)

    För mig blev det faktiskt femte gången gillt med iPhone ser det ut som, inte säkert att vågskålen tippar över vid samma gräns för dig förstås, men inte omöjligt heller :). Inte så att årets upplaga är bättre än konkurrensen på allt, (och inte jättemycket bättre) men kanske lite bättre på ganska många och framförallt väldigt viktiga punkter - och så är det de vanliga förargligheterna med iOS som väger emot. Men för mig blev det alltså den här gången helheten vägde över till iPhonens fördel

    iPad och även ATV (som jag i och för sig använder mycket mindre än jag använder mina CC) har jag haft i många år, airPods fick jag med på köpet med telefonen och blev jättenöjd med - sen kittade jag mig med AW när jag såg vart det barkade med iPhonen (alltså att jag började misstänka att jag skulle behålla den) - och nu håller jag tom på och funderar lite smått på att skaffa en macbook :eek:

    Men jag har fortfarande några rätt stora stötestenar kvar.
    Ett par av mina mest använda appar som funkar brutalt illa i iOS-tappning där jag upplever att man har prioriterat form före funktion.
    Och så väntar jag på att swipe ska komma till det inbyggda tangentbordet på svenska också, för jag swipar alltid och det finns i dagsläget inget tb som funkar riktigt klockrent för iOS där tycker jag. Jag har fått lov att skaffa ett tangentbord till min iPad mini och släpa med överallt, för att kunna skriva längre svar på mail och mess från den istället, och det känns inte som nåt som borde vara nödvändigt
    Och sen har jag även en massa små stötestenar, som jag sakta men säkert håller på att antingen hitta workarounds för eller lära mig leva med :)
     
  8. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Ja, det stämmer att vi hade Mate x20 samtidigt. Kul minne! Den var brutal!

    I övrigt kan jag instämma i mycket av det du skriver. Swipe retar jag mig också på.
     
    kissidor gillar detta.
  9. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Att den var ja! Ångrar mig fortfarande lite ibland att jag gjorde mig av med den, den där skärmen och de där högtalarna alltså.... total krossning av allt annat :D! Tänk om Apple skulle göra en sån enhet, det kunde bli nåt det! (Eller oneplus om de skulle gå all in på det och det fick kosta vad det kostade bara allt blev top notch) Jag skulle inte gnälla över att ge 20 loppor för nåt sådant faktiskt
     
  10. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Jag kommer ihåg när jag packade upp den. Blev nästan rädd när jag såg den ligga där i lådan. Vi är nog offtopic nu...

    Hittat ett minus för IPhone nu. Den blir väldigt varm av att spela COD. Spelade en kvart igår och Note 10 blir inte alls lika varm. Överhuvudtaget blir den varmare lättare än Note 10.

    Räckvidden på wifi hemma är också sämre. Den går över till mobiltnätverk i vissa rum som inte Note 10 gör.
     
    Last edited: 2 nov 2019
  11. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Jag tänkte också på det att man får passa sig så man inte går alltför OT. men man skulle ju kunna hävda att man saknar bredden i utbudet från android så är man fortfarande ON topic :D.

    de spelen jag spelar funkar fint, men när du säger det kommer jag ihåg att jag blev sittande ganska länge i ett väntrum med min XS max förut när jag hade den, och reagerade på att den verkligen blev spritt språngande tokvarm vilket förvånade mig.

    har också stött på räckviddsproblem med wifit - tror jag iaf att det beror på. har fått stänga av det manuellt några gånger för att den säger att storytel är offline när jag sitter i bilen och ska åka iväg, och alltså är kvar på tomten och fortfarande ansluten till husets wifi men tydligen blir det för dåligt. det har inte hänt med nån annan telefon jag haft på senare tid. lite märkligt eftersom när den väl är inom räckvidd så har den snabbare anslutning än de andra telefonerna :ehm:
     
  12. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Jag tog bort betaprofilen och stängde av att apparna uppdaterades i bakgrunden och då blev telefonen mindre varm. Wifiproblemet har jag inte kunnat lösa. Underligt...

    Men, jag är väldigt nöjd med telefonen för övrigt. Än så länge med AW så klår den Note 10 plus för mina behov.
     
  13. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Får dock jätte mycket anslutningsproblem med COD nu. Inget jag hade med Note.
     
  14. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Kan tipsa om att aktivera batterisparläge när du spelar spel, brukar bli mindre varm samt dra mindre batteri!
     
    Kristy gillar detta.
  15. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Tack!
     
  16. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Köpte mig en max, den är grym på alla sätt och vis, kameran batteritiden, men ändå så dras jag tillbaka till min S10+ Snapdragon. Det ända som stör mig riktigt är att jag har mycke sämre täckning med Iphonen har bara 2 staplar medans S10+ har 4. Och att Iphonen växlar mellan 4g och 3g,och min musik bryts då hela tiden. Medans Snapdragon ligger kvar på 4 g och musiken bara lirar på.