True wireless headset

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Lias08, 5 nov 2019.

  1. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Jag gick precis från iPhone till OP7T och letar efter en bra true wireless headset.
    Jag har tittat lite på Jabra Elite 65T men jag läste lite tveksamma omdömen om den.
    Jag gillar inte OPs egna hörlurar eftersom man måste bära den runt halsen...hade första generationen och tyckte det va lite obekvämt.

    Prisklass 1500-2000kr, va rekommenderar ni?
     
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Lias08 gillar detta.
  3. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Den va snygg och enkel, tack för tipset.
     
  4. bridgemix

    bridgemix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jabra kommer med 75t inom några veckor, invänta den kanske? Jag var i USA förra veckan och köpte Soundcore Liberty Air 2 som jag än så länge är helnöjd med. Bra samtalskvalitet, och bra ljud i allmänhet.
     
  5. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Jag var och köpte Sudio Tolv från Teknikmagasinet för 699kr idag efter jobbet.
    Jag är överraskad hur bra kvalité den har på själva case och lurarna, det ser väldigt premium ut. Jag snackade hela vägen hem i bilen och kvalitén i samtal var riktigt bra för och personen på andra sidan hörde mig utan några som helst problem.
    Google assistent funkar kanonbra och för 699kr man kan inte få bättra ljudkvalité och material...dessutom Sudio Tolv är svensk tillverkad.
     
    HasseY gillar detta.
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Köpte ett par Powerbeats pro till min pappa på blocket för 1900kr såg att det låg några till ute iaf i sthlm. Många som säljer dem nu när de köpt airpods pro. Jag har de själv och är riktigt nöjd.

    Får ett par jaybird vista nästa vecka som jag ska testa för jaybird. Kommer iof bli mycket fokus på träning men om du pallar vänta kan jag återkomma så fort jag har bildat en uppfattning.
     
    Lias08 gillar detta.
  7. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag har haft Jabra 65t active, men är nu på Galaxy buds. Föredrar budsen mycket pga:
    - Komforten, mycket mycket skönare om man använder dem under lång tid. Jabra gör mina öron trötta.
    - Etuiet, mycket mindre storlek, magneter, trådlös laddning och usb-c.

    Tycker att ljudet är likvärdigt. Jabras fördel är att de verkligen sitter fast som berg i örat. Men jag joggar med budsen också utan några problem. Föredrar Jabras fysiska knappar jämfört med budsens touch. Som tidigare sagts kommer 75t snart, kanske blir en fullträff. Löser iaf etui-problematiken.
     
    Lias08 gillar detta.
  8. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Fick mina jaybird vista igår. Än så länge riktigt imponerad faktiskt! Smidiga att sätta in i öronen, verkar sitta bra, helt ok ljud och smidigt laddetui.

    Blir ju lite speciell känsla när det är in ear som sluter helt tätt - blir lite känsla av "lock för öronen" när man trycker på knappen för att byta låt osv eftersom hörlurarna då trycks in lite extra i kanalen. Men det är det enda negativa än så länge. Tänkte köra ett träningspass idag och se hur de sitter!
     
    Lias08 gillar detta.
  9. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Jag är ute efter några som har bra samtalsljud som passar om man är ute och går mycket. Går till och från jobbet och går ofta långa promenader då man lyssnar på musik och pratar med folk.
    Har bara Huawei freebuds lite att jämföra med och de är värdelösa på samtal då de hackar hela tiden i ljudet.

    Någon som kan rekommendera några?