Realme X2 Pro

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av flipp, 6 okt 2019.

  1. Chris De Kök

    Chris De Kök Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Verkar som att Postnord har avtal med Amazon. Skönt då behöver man inte vara nojig över att ett random fraktbolag ska leverera paketet.
    Tack så mycket för era svar!
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    @bernard@bernard Läge för Swerdroid att recensera X2 Pro?
     
  3. Spree01

    Spree01 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Verkar som att det inte kommer vara några problem att beställa från spanska amazon då. Tack för er som skrivit hur det fungerar.

    Själv är man fortfarande osäker om det blir 7T eller X2 Pro.
     
  4. nothing_records

    nothing_records Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Jag tog det billigare alternativet
     
  5. Haien

    Haien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro
    Funderar på en x2 pro från amazon.es, har ni nån koll på huruvida color os 6 är något att ha? Hur är det med rom:s om man skulle vilja ändra om lite, specifikt till pixel experience?
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har du använt MIUI? Color OS 6 påminner en hel del om MIUI 10/11. Personligen är jag inte jätteförtjust i Color OS 6 men det passerar gränsen för vad som är accetabelt. Realme X har ett ganska gott romstöd för att vara en "kinalur". Får hoppas det blir så även med X2 Pro.
    Du kan ju se romstödet för X på XDA som en indikation:
    Realme X Forum on XDA Developers
     
  7. Haien

    Haien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro
    Ja använde i någon månad och hade inga stora problem med det, vad bra. Jo stödet ser lovande ut, och man kan ju tänka sig att x2 Pro får något mer kärlek än x2. Det blir nog en uppgradering från Poco F1an, frågan är bara 64 eller 128gb.. UFS 3 hade nog varit skönt..
     
  8. rackerton

    rackerton Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2019
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Är sugen på denna lur, har i nuläget en Oneplus 5T som jag fortfarande är väldigt nöjd med, känns rapp och fin men ibland vill man ju ha något nytt. Priset känns rätt (dvs närmare 5 än 10k) och egentligen är det tre saker jag funderar kring, det ena är ju då ColorOS när man är van vid OxygenOS men läser man här verkar det ju ändå rätt acceptabelt. Det andra är kameran utan OIS som verkar helt ok men inte jättebra. Slutligen är färgvalet, ni som har köpt eller tänker köpa, vit eller blå?
     
  9. nothing_records

    nothing_records Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    En liten uppdatering. Min beställning av x2 gjordes 2019-10-30. Senaste som hänt är att den är i Tyskland sedan 2019-10-04. Sedan dess har inget hänt. Jag chattade med amazon och de sa att om inte telefonen har kommit innan 2019-11-21 så kunde jag höra av mig. Och jag tog det billigare fraktalternativet som skulle ta 5-7 dagar.
    Jag gjorde just en uppdatering av frakten på min x2 pro att jag skulle ta dyrare frakten som beräknas ta 2-4 dagar istället. Tänkte bara om det var intressant för någon att se vad man kan förvänta sig för leverenstider
     
  10. Joooohan

    Joooohan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2019
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Beställde min från spanska Amazon.
    Försökte beställa från xiaomi's sida, precis vid släppet men det gick tyvärr inte att skriva in adressen som den där franska post-service sidan gav.
    Höll på i 15 min och insåg att jag nog inte skulle bli någon av de första som fick lite bonusgrejer.

    Så det blev Amazon ES ist. Inte superbra på spanska Men jag fick inga fraktalternativ, det kosta ca 150kr frakten och vad jag kan förstå så dras pengarna först den 12 Nov. Sedan skickas den och är framme senast 15 Nov :)

    Har en snart 3 år gammal LG G6 som jag varit super nöjd med men tror där är någon inprogrammerad bugg som ska göra batteriets urladdning och kapacitet dålig med tiden. Jag har själv bytat batteriet 2 ggr till original med nyare tillverkningsdatum, gjort resets osv men prestandan har mer än halverats ungefär efter 2 år. Dör vid 35% ofta. SoT på 1.5h. Så nu blir det att testa en kines, vart jättenöjd med min tidigare Huawei så denna blir nog bra med Gcam!
     
  11. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Beställa från Xiaomi? Något stämmer nog inte riktigt med det påståendet. :teeth:
     
    nothing_records gillar detta.
  12. Joooohan

    Joooohan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2019
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Realme menar jag förstås
     
    Juturna gillar detta.
  13. Haien

    Haien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro
    Det blev en x2 pro 8/128GB från amazon.es. Det extra minnet plus UFS 3.0 kändes värt 50€ mer.

    Vet ni varför det blev 470€ plus frakt när det stod innan att det skulle vara 449€? Kan det vara svensk skatt pålagd?
     
  14. rackerton

    rackerton Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2019
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Vilken färg? :)

    I Spanien har de 21% moms. Beställer man från Amazon betalar man moms utifrån sitt hemland, i Sverige 25%. Därav ett påslag på i runda slängar 4%. Om jag har fattat det rätt..
     
    flipp gillar detta.
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Stämmer bra. Lätt att glömma detta när man surfar runt på amazons olika eurpeiska butiker. Detsamma gäller på tyska, franska och italienska amazon. Tyskland har 19% moms, Italien 22% och Frankrike 20%.
     
  16. Haien

    Haien Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme X2 Pro
    Okej tack för förklaringen, skönt att förstå varför. Det blev den blå eftersom jag hade tänkt den från början, funderar dock på om vit hade varit snyggare?

    Får se om den kommer till nästa vecka nu då!
     
  17. chrlu

    chrlu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade tänkt avvakta till black friday för att se om antingen priset skulle ändras eller om de skulle skicka med lite extra "lull-lull" men så gick min gamla trotjänare OP3 i stengolvet igår och hela skärmen blev till mosaik. Därför blev det en beställning på en blå 8/128 igår från amazon.es.

    Valde expressleverans vilken beräknas till 20-22/11. Det billigare alternativet hade ett troligt datum satt till 25-27/11. Inte stor skillnad men behöver av ovanstående skäl ha den snabbast möjligt.

    Ska bli spännande att prova något nytt!

    För potentiella beställare med knackiga spanskakunskaper. Jag körde chromes översättning "översätt alltid spanska" och det underlättade det mesta, men stötte på patrull när betalningen skulle gå igenom. Visade sig att det inte gick att verifiera betalningen när translate var på. Stängde av det och då gick det galant.
     
    svenix gillar detta.
  18. Joooohan

    Joooohan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2019
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Köpte som sagt också på spanska Amazon men fick inga alternativ på frakt. Beställde 4de, vet att dem skulle börja säljas 12e. Och leveransdatum skulle vara 14-15.
    Men för ett par dagar sedan står det nu 14-18de men ännu har paketet varken skickats eller pengar dragits.

    Har beställt flertalet gånger från UK och då har pengar dragits direkt och sen har det kommit ett spårningsnummer.
    Tycker detta borde kommit i tisdags.
     
  19. nothing_records

    nothing_records Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Jag gjorde exakt som dig och beställde 4e. Min har inte heller skickats ännu. Jag beställde i samband med det här en annan telefon från amazon.es. Och där drogs inte pengarna förän telefonen verkligen skickades och jag fick spårningssms i postnordappen. Så jag tror att vi kan vara helt lugna.

    Om du vill ändra fraktalternativ så kan du gå in på din beställning på amazon.es och ändra det i efterhand. Jag har själv gjort det så jag vet att det fungerar.
     
    Joooohan gillar detta.
  20. Chris De Kök

    Chris De Kök Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Många som har samma "problem" som jag har med andra ord :). Beställde den 4:e och telefonen skulle komma senast imorgon. Dock så har den inte skickats än vad jag kan se så får väl helt enkelt vänta ett tag till. Har ingen panik då min S8 fungerar okej fortfarande så man får helt enkelt ha lite tålamod!
     
    Joooohan gillar detta.