Fråga: Var hittar jag firmware/rom från Tre?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - ROM-filer och utveckling' startad av Kallefjong, 8 nov 2019.

  1. Kallefjong

    Kallefjong Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

    Har en S7 Edge som ligger och dammar men tänkte ge bort den till en kompis. Den är operatörslåst till Tre och jag behöver låsa upp den. Gick vägen via Tres site och fick en unclock code men får bara unsuccessful på den och vad jag förstått så beror det på att Device status är "Custom". Jag kommer tyvärr inte ihåg vad jag gjort men det verkar inte vara något custom rom på den och ingen twrp eller liknande. Så jag antar att jag behöver flasha ett Tre rom för att kunna låsa upp den?

    Tacksam för svar eller ledtrådar!
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Last edited: 8 nov 2019
    bernard och Kallefjong gillar detta.
  3. Kallefjong

    Kallefjong Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för svaret F-Forward! Jag kommer inte ihåg om jag rootade den men laddade ner en app för att kolla och enligt den appen är telefonen inte rootad. Ingen aning om den var bra, finns det någon sådan app du kan rekommendera? Om den är rootad, menar du att det finns appar som kan unroota den?
     
    bernard gillar detta.
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Nä, tänkte att det bitvis funnits olika one-click-root-appar, och vissa av dessa har man även kunnat använda åt andra hållet. Men om du inte har kvar appen eller vet vilken det är så hjälper det ju inte. DÅ tror jag det är Odin med ovan firmware som gäller.