Fråga: Har ni liknande problem och hur har ni löst detta?

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av Skittles, 11 nov 2019.

  1. Skittles

    Skittles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Helt ny Xiaomi-ägare till en Mi 9 Lite och är inte imponerad.
    Har laddat den till 100% för första gången och strax efter två minuter så går den ner till 99%. Har stängt av GPS, WIFI, auto-brightness, mobilt nätverk, NFC etc dvs allt som äter batteri. Har även valt just mörkt tema och satt igång "Batter savery", utan framgång.

    Mina tidigare telefoner från Huawei tog det 30 minuter för att gå ner till 99% och då hade man på WIFI, lyssnade på musik eller talade i luren.

    Fungerar er stegräknare, vilken app funkar för er? Min stegräknare har visat noll oavsett app jag har laddat ner. Har provat Huawei Health, Mi FIT, Google Fit. Är det en känd bugg?

    Har ändrat till 24 timmars klocka, men ändå visar den 9:30 istället för 09:30. Gör din också det?

    Min telefon är köpt från Computersalg om det nu hjälper :)
     
  2. Skittles

    Skittles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Följdfråga: Kommer Xiaomi med buggig mjukvara eller fick jag ett måndagsexemplar?
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Kontrollera vilken batterioptimering som är inställd för din stegräknar-app. Håll inne appen så kommer alternativ upp. Stäng av batterioptimeringen av stegräknaren. Batteriprocentindikatorns första procent behöver du inte bry dig om, det är olika algoritmer och korrekthet på olika telefoner och olika ui. Mi 9 Lite har bra batteritid. Ja det står tex 9:30 uppe i hörnet. Tycker du att det blir otydligt vad klockan är utan nollan före eller vad känner du är problemet med det?
     
  4. Skittles

    Skittles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Tusen tack för svar. Har precis skickat tillbaka enheten till säljaren.
    "Ja det står tex 9:30 uppe i hörnet. Tycker du att det blir otydligt vad klockan är utan nollan före eller vad känner du är problemet med det?"
    Vid det här laget ville jag endast fastställa om det var ytterligare en bugg eller ej.
     
    bernard gillar detta.
  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Ok. Det känns tveksamt om något av det du uppgett verkligen var vad man brukar kalla för buggar.
     
    bernard gillar detta.
  6. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Hur snabbt den går ner till 99% betyder ingenting. Jag tolkar det som under 100% vilket ju är helt naturligt så fort den börjar användas. Det kan alltså bara vara en visualiseringsfråga och en definition av vad procentsatsen visar. Kolla istället på hur lång tid det tar till 80%, 50% och 10%.
     
    dannejanne gillar detta.
  7. Skittles

    Skittles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för input, ska göras.
     
  8. boisare

    boisare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2016
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    85
    Tack för tipset!

    "curioustech, post: 2506506, member: 36604"]Kontrollera vilken batterioptimering som är inställd för din stegräknar-app. Håll inne appen så kommer alternativ upp. Stäng av batterioptimeringen av stegräknaren. Batteriprocentindikatorns första procent behöver du inte bry dig om, det är olika algoritmer och korrekthet på olika telefoner och olika ui. Mi 9 Lite har bra batteritid. Ja det står tex 9:30 uppe i hörnet. Tycker du att det blir otydligt vad klockan är utan nollan före eller vad känner du är problemet med det?[/QUOTE]