Elscooter.org??

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Little_Devil, 7 nov 2019.

  1. Little_Devil

    Little_Devil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej.

    Kikar efter en el-spark. Var först inne på ES 2/4 men har läst att det varit så mkt problem med dem, då var jag istället inne på Xiaomi m365 pro. Men när jag läste lite om dem här så upptäckte jag Ninebot Max, så det lutar nog åt den mest p g a räckvidden.

    Hittade den på en svensk sida som heter elscooter.org. Där ligger den bra i pris (7990:-)Finns dock några saker som gör att sidan inte känns helt seriös. Någon som handlat därifrån med framgångsrikt resultat?

    //Dennis
     

    Bifogade filer:

  2. Kipor

    Kipor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har också tittat på den modellen. Nej, inte handlat på elscooter.org. Skulle välja en mer seriös sida.

    Inet, men de ligger en tusenlapp högre
    Ninebot by Segway KickScooter MAX G30

    Går det att köpa från Amazon UK eller liknande?
     
    Kristy gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det måste framgå orgnr, bolagsnamn osv. Allt som framgår på sidan är ett telnummer och ett förnamn. Blir tveksamt då du inte vet vem du beställer av.

    Garantin kan du bara utnyttja så länge bolaget du handlar av finns kvar, och en sådan sida kan man inte nödvändigtvis räkna med blir så långvarig.

    Det är med andra ord bättre att köra på Inet eller någon annan etablerad aktör. Uppstår något fel betalar det sig rätt fort.
     
    Avarell_Dalton, GriZzm0, jnsson och 1 annan gillar detta.
  4. Ragdoll1

    Ragdoll1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2019
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    41
    Går det verkligen att köra 65km på ett batteri med 551Wh i kapacitet? Tvivlar att man kommer längre än 35km.
     
  5. Enryz2

    Enryz2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Instämmer
     
  6. Little_Devil

    Little_Devil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Vet ej, än. Dock kommer jag inom ett par veckor att beställa en. Väntar dock till Black Friday och hoppas på att det ska vara några kronors rabatt i a f. Hittade en film på youtube där de gör en "Full range test". Där kommer han 28 miles = ca 45km. Men det man också ska ha i beaktning i den filmen är att han haft en stigning på 2079 fot = ca 633 höjdmeter. Vilket är riktigt mkt. Så ja, åker du på ett väldigt plant underlag, har rätt vikt, rätt temperatur och medvind, så går det nog att närma sig 6 mil i a f.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=X0nk3X4jnTs
     
  7. shaqman77

    shaqman77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har denna modell och kan säga att det är rätt mycket beroende på hur mycket du väger och vilken körinställlning du har. Jag väger ca 94kg utan packning och köp på sport mode. Då klarar jag mig ca 30-40km beroende på vart jag åker och om det är plant eller ej eller om det regnar osv. 65km är baserat på ifall du väger 75kg och kör på ecodrive på plan mark. Dvs du behöver ha perfekta förutsättningar för att köra 65km.

    Det jag gillar dock är att jag kan ta med mig en lite mindre sladd ifall jag skulle behöva ladda den nånstans. T.ex. ifall jag åker lite längre bort och hälsar på en polare så har jag sladden i jackan eller väskan. Du slipper ha med dig en nätadapter osv då allt är inbakat i scootern.

    Håller på kikar på att köpa en omnicharge 20+ som är en powerbank med eluttag som jag hoppas kan funka som extra batteri ifall man inte har tillgång till vanligt eluttag. Prövade med en RoyPow men det funkade inte då det förmodligen var fel volt. Kommer inte kanske ladda batteriet helt fullt men kanske tillräckligt. Återkommer ifall det funkar!

    Webhallen.com

    Powerbank med eluttag

    En annan sak att ha i åtanke är att låsa sparkcykeln med cykellås är lite finurligt ifall du vill ha en som är lite bättre kvailité. Du kan endast låsa den genom framhjulet och då behöver du ha en lite tunnare lås på ca 13mm.
     
    katho gillar detta.