Smartthing och home assistant.

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av bliw, 8 nov 2019.

  1. bliw

    bliw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    jag kan inte installera smartthings huben på home assistans, får felmeddelande "the base_url for the http component must be configured and start with https // " homejpg.jpg Vad gör jag för fel??

    MVH// Richard
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    För att det ska fungera så måste din Home Assistant-installation vara nåbar från internet och du måste också ha ordnat med HTTPS åtkomst t.ex med hjälp av ett letsencrypt certifikar för det publika domännamnet som du publicerar ut din Home Assistant på. Jag har t.ex publicerat min som smarthem.mindomän.nu och jag använder Traefik reverse proxy med letsencrypt wildcard certifikat för min domän (vilket krävde att jag använde Dehydrated som letsencrypt klient med ett Loopia addon).

    Kort och gott, då kontakten mot SmartThings kräver att Samsungs servrar ska kunna kommunicera tillbaks till din Home Assistant. Läser att Samsung inte stödjer TLS 1.3 så undvik det om du kör reverse proxy för HTTPS-åtkomst.
     
    bernard gillar detta.
  3. linusmasser

    linusmasser Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Använder du Nabu Casa för extern åtkomst? Jag fick samma fel som dig. Löste det med att kopiera url från Webhooks för Smartthings under configuration - Home Assistant Cloud till smartthings-filen under /config/.storage/
     
  4. bliw

    bliw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag tyvärr inte hunnit testa så mycket, fick sjukdom i familjen, men har fått min dnsduck.org funka. Men har samma problem ska testa mer ikväll.