Problem: Min Zenfone 6 startar om sig vid laddning

Diskussion i 'Zenfone 6 - Allmänt' startad av eAzydaman, 18 nov 2019.

  1. eAzydaman

    eAzydaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Skrev i en annan tråd om detta men tänkte kolla om fler har samma problem. Min telefon stänger av sig själv under laddning, tar oftasts någon timme i laddaren innan de händer. Provat både den medföljande laddaren och en annan laddare, samma fel på båda. Annars händer de inte, har dock fryst en gång och fått vit skärm men gick att starta om manuellt efter ett tag.

    Kör snabbladdare, vet inte om de kan ställa till de men ska ju funka med sån också. Varje morgon när jag vaknar har den startat om sig, har laddaren i hela natten.

    /Erik
     
  2. eAzydaman

    eAzydaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @ASUS.Sverige@ASUS.Sverige Är detta ett känt fel? Ser att fler på engelska forum har liknande problem. Nu har den t.o.m börja stänga av sig och är svår att få igång. Är det bara skicka in den som gäller? Inget man kan göra själv?
     
  3. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Det kan vara ett hårdvarufel som sker - t.ex. laddnings-chippet eller liknande - väldigt svårt att svara vad som hänt - mer än att så ska det ju inte vara.

    Spontant känns detta som ett garantiärende, du kan öppna ett sådant hos vår kundtjänst - de tillsammans med dig ordnar upphämtning av enheten för reparation.

    Mvh
    Asus