Fråga: Överföra bildmappar android till iPhone + anteckningar

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Trexing, 16 nov 2019.

  1. Trexing

    Trexing Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2017
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8
    Halloj!

    Jag har precis bytt från android till iPhone och har på sedvanligt sätt överfört innehållet med appen "flytta till iOS"

    Jag har ca 15.000 bilder som i min android har varit fint sorterade i olika mappar, men i min nya iPhone har de hamnat huller om buller, bokstavligen då de inte ens verkar ha hamnat i datumordning.

    Vet någon hur man kan "göra om flytten" så att alla bilder följer med i de ursprungliga mapparna?

    Jag undrar dessutom över hur jag kan få över mina anteckningar från appen "anteckningar" i min android till min nya iPhone?

    Detta blev mycket krångligare än jag trodde :( får jag inte bukt på detta så tror jag nästan att jag behåller min gamla telefon då det blir för rörigt annars.

    Pleeeease help me!
     
  2. Trexing

    Trexing Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2017
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8
    En annan fråga;
    Inga appar blev heller kopierade. Som jag förstod det skulle appar som var kompatibla med både iOS och android att föras över?
     
  3. Thedeflas

    Thedeflas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2019
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Info:
    IOS Beta!
    Platta:
    iPad Pro 10,5
    Info:
    iPadOS Beta.
    Vad jag vet så måste du ta ner apparna själv från appstore. Men datan ska kunna flyttas över...

    Anteckningar är lättast att se till att de är synkade till ditt Google konto. Lägg sen in ditt Google konto i iPhone. Så ska det synkas.
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    För bilder så bör du hitta en lösning som inte bygger på att du har allt lagrat på mobilen. Jag hoppas att du har en backup av alla bilder på en dator eller i molnet för det som lagras på en mobil är väldigt lätt att förlora.

    Min lösning som jag tycker funkar bra för lagring av bilder i mappar är Google Drive (man behöver nog köpa till lite utrymme, men det är väldigt billigt). Då synkas allt till min dator och jag kan hantera bilder som filer i mappar. Även smidigt när jag tömmer mobilen på bilder för då behöver jag bara droppa in dem i en folder på Drive och så synkas allt.
    Google Photos fungerar inte alls för mina behov, men jag använder det som en backup av de bilder jag tar med mobilen fram tills tömningsdagen.

    Börja med att lyfta över alla dina bilder till en dator. Då har du i alla fall en backup. Sen får du fundera på vilken permanent lösning du ska använda dig av. Valfri molnlagring fungerar. Fördel är om det går att synka till en dator för då kan du sitta på en stor skärm och hantera dina bilder.
     
    Last edited: 18 nov 2019
  5. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Att föra över data automatiskt tror jag inte alls på. Det blir alltid något strul även om det säkert fungerar bra för vissa saker. Använd istället tjänster som har appar för båda Android och iOS. Då räcker det med att installera appen och logga in så kommer all data att komma till den nya enheten. Samtidigt får du en bra backup av all din data. Då behöver du inte längre bry dig om vilken enhet du sitter på. Datan blir tillgänglig oberoende av enhet.

    Du anser ju att din data är så viktig att den måste flyttas med och då ska du även ha backup av den.