Diskussion: Apple AirPods Pro [2019]

Diskussion i 'AirPods' startad av Cupcakes, 28 okt 2019.

  1. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 209
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Hur är AirPods Pro om man jämför med andra in-ear hörlurar? Tänkte då på passformen. Jag och in-ear går inte bra ihop.
     
  2. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Såklart alltid svårt att svara på. Jag har 2 polare som älskar gen 1 och 2, de skyr in-earlurar som pesten och därmed är de inte något fan av APP heller. Det grundar sig ju säkerligen främst i ren vana, vissa har antingen örongångar där in-ear passar dåligt eller tycker bara det generellt är obekvämt med något som "täpper till" mer än hårdplastvarianten ala G1/2.
    Jag själv har alltid haft in-earlurar och fullständigt avskyr standardformen på airpods dels för att de läcker massor av ljud, men också för att jag i 95% av fallen faktiskt inte vill höra min omgivning.

    Rent subjektivt kring komforten APP vs. de andra 4-5 par in-earlurar jag äger så är APPs form definitivt bekvämare, främst för att silikonet är mjukare än de andra proppar jag vanligtvis använder, men också för att de inte har en lika lång hårdplastdel som går in i örat vs. andra in-ear.

    Kontentan för min del blir således att APP känns mycket mindre i örat vs. alla andra varianter jag provat. Men i ditt fall hade jag nog kört lurarna från tex Elgiganten och därmed ev. nyttja deras generösa öppet-köp-policyn där du kan återlämna även denna typen av produkt om de inte passar, givet att du inte har möjlighet att testa de innan köp.
     
    bernard gillar detta.
  3. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 209
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Hur är Apple store när det gäller öppet köp? Kan jag köpa och ta hem och prova?
     
  4. jimel

    jimel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2019
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    397
    Ja det har jag gjort iaf, ena dottern köpte något spel som var dåligt och vi kontaktde apple för att få tillbaka pengar, fick ett väldigt trevligt mail från någon kille i england som hjälpte oss.
     
  5. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    @Menno@Menno köpte precis AirPods Pro från Apple och fick lämna tbaks dom efter några dagars provande. Tror han beställde via webben och hämtade ut i butik.
     
  6. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Stämmer bra det [emoji106][emoji108]
     
  7. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag har haft mina i ett par dagar nu. Dom är bra, men jag vet inte om dom är SÅ bra. Idag på gymmet slutade vänster lur funka så jag fick lägga ner dom i fodralet och börja om. Passformen är otroligt mycket bättre än de tidigare versionerna, men jag upplever ändå att den kunde vara bättre. Det bästa med dom är väl att man inte längre ser fullt lika töntig ut som med gen 1 och 2. Dom är faktiskt ganska diskreta!
     
    bernard gillar detta.
  8. ErikS

    ErikS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2019
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Någon som har jämfört AirPods Pro med Bose QuietComfort 20 II? De är mina go-to in-ear ANC lurar sedan ett par år som jag tycker är riktigt bra på alla sätt. 16 timmars ANC speltid på en laddning, mjuka och behagliga i öronen, riktigt bra NC, fantastiskt ljud. Nu är de ju inte trådlösa visserligen, men det skulle ändå vara intressant att höra om någon jämfört dem.
     
  9. wressus

    wressus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Går det att byta låt när man springer med dem? Klarar man det utan att råka rycka ur dem ur örat? Jag tänker på att man måste liksom ta tag i dem för att "dubbelklämma". Det är nästan det mest geniala med airpods att man kan byta låt så enkelt, funkar tom när mössan är över lurarna.
     
  10. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    551

    MINA ENHETER

    Jag lämnade precis tillbaka mina i butik (även köpta i butik). Använda i cirka 10 dagar inga frågor överhuvudtaget, dem öppnade inte ens kartongen :)
     
    Oscar den allsmäktige gillar detta.
  11. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Är det värt att uppgradera från Galaxy Buds till Airpods Pro enligt er som använt båda? Är nöjd med ljudet i Galaxy Buds men segt med connection till iPhone och allt sånt.
     
  12. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
  13. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    I mitt fall gick jag fårn IconX 2018 -> APP. För mig känns det motiverat då APP även ersätter de on-ear ANC-lurar jag använder då jag reser osv, så 2 flugor i en smäll. I övrigt är storleken på laddningscaset en stor fördel imho, mindre utbuktning på bröstfickan. Snabbladdningen på 5min -> 1h lyssningstid i APP är också en fördel likaså trådlös laddning.

    Däremot skulle jag inte säga att ljudkvalitén till vardags/på gymmet osv är tillräckligt mycket bättre då jag kunde ha lite bättre proppar på IconX som ändå stängde ute ~70% av allt ljud som ANC på APP gör. Touchen på IconX var förfärlig och BT-kopplingen var inte optimal för min del, dock.

    Så det beror nog mycket på syftet. Det är inte megalyft rent ljudmässigt, men åker man mycket kollektivt och/eller reser mycket är det imho lättare att motivera. APP kommer med mycket QoL som man inte tänker på innan man äger dem.
     
  14. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Förstår, och tack för input, men jag hade IconX och tyckte att dom var bedrövliga i jämförelse med Galaxy Buds. Ljudet var betydligt sämre, laddningsfodralet var större och klumpigare och ville man ha några comply foam tips eller så som var BRA så gick det inte att stänga fodralet, alternativt gick att stänga men hörlurarna vägrade laddas. Galaxy Buds har varit grymt mycket bättre för mig åtminstone.

    Åker en del kollektivt, varje dag i princip, men Galaxy Buds fungerar ju bra för syftet, enda är väl att man måste lyssna högt för att kunna blockera ute ljudet, och det är ju ickeee bra för hörseln. Ljudkvalitén är jag väl okej med, det är sällan som dom får mig att tänka "SHIT vad bra det låter", men ofta tänker jag att dom låter sjukt neutrala men med en liten punch i vissa frekvenser så att det mesta låter bra på dom även om inspelningen är sisådär. Annars så har jag märkt att även fast jag har dom största "vingarna" och "öronkuddarna" så flyttar dom på sig direkt när jag justerat dom, så trycker jag in dom blir ljudet riktigt fint och sen förlorar den förseglingen på 1-3 minuter max och sen har jag tappat all basrespons, jag hör allt omkring mig mer, och ja... det suger lite.

    För mig är det också att om jag har Galaxy Buds brukar samtalen gå "Hej, läget?!?" och personen bara "VAD SA DU?" och jag bara "HEJ. LÄGEEETTTT!?!?!" och dom bara "VA???? jag hör bara alla omkring dig!" och jag bara "AAARRHHHHHGGHHH VÄNTA" och så får jag koppla över till luren och bara "Hej." och dom bara "åh, vad gjorde du, nu låter det skitbra!?!" nä, alltså det är sjukt jobbigt haha.
     
  15. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    551

    MINA ENHETER

    Böt ut mina airpods pro mot ett par vanliga och powerbeats pro. Fick alldeles för många klagomål på mikrofonen på mina airpods pro. Någon annan som upplevt detta?

    Hur som haver mycket mer nöjd med denna kombo :)
     
    erik.rahm gillar detta.
  16. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Min fru kör exakt samma kombination :D

    Ingen här som råkar bo i Karlstad?
     
  17. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Nu hr jag fått mina Airpods Pro (tack @tojjetok@tojjetok för smidig affär) och de är ju en fantastisk produkt helt klart. Håller med tidigare talare att locket känns.. billigare än tidigare.. ANC fungerar riktigt bra! Släpper genom precis lagom ljud för att inte dö i trafiken när jag pendlar men jag slipper störande ljud samt jag slipper bli döv på grund av att jag måste dra upp musik eller pod på max för att höra något.

    Testade att träna med dem igår och passformen är.. ok.. jag är en av de där aipods original sitter perfekt på och pro är inte alls perfekt.. Powerbeats pro är fortfarande de bästa lurarna jag tränat med - de sitter perfekt i alla förhållanden.

    Tror att problemet är att den lilla gummipluppen liksom sakta men säkert trycker ut hörluren lite lite så det känns som att man ska tappa dem (men man gör det inte)
     
    tojjetok gillar detta.
  18. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Wtf redan droppat i pris? 2999kr nu.
     
  19. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hoppla, får ett par till i morgon eftersom frugan redan tagit mitt par.. beslutade att behålla mina powerbeats pro till träningen och airpods pro till resten. Fortfarande inte hittat ett par hörlurar som sitter så bra och fungerar så stabilt som powerbeats (Riktigt bra pris på Prisjakt nu). Men airpods pro oslagbart till pendeltåget och samtal på jobbet.
     
  20. patrick0209

    patrick0209 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tre (3)
    Telefon:
    Phone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre (3)
    Telefon:
    Phone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue
    Platta:
    iPad Pro 11-tum (3:e generationen
    Övrigt:
    Apple Watch 45mm Blue (series 7)
    Funderar på att köpa Airpods Pro men har några frågar som kanske någon här kan svara på.

    Fungerar brusreduceringen även om man inte lyssnar på musik ?
    D.v.s att jag har på brusreducering påslagen utan ljud i lurarna ?
     
    niemi9999 gillar detta.