Visst är nästan hela mediabranschen fylld av clickbaits, jag tycker att Matt Taibbi är den journalist, av de jag läst, som i sina artiklar och böcker beskrivit branschens utveckling på det mest tydliga och pedagogiska sättet.
Med det sagt så tycker jag att låga försäljningssiffror, om nu källan som de uppger verkligen har en trovärdig och konsekvent bakgrund av att besitta väl initierade källor, är intressant och något substantiellt. Google själva har ju officiellt uttryckt motsatsen vad gäller försäljningen. Och jag tror att de flesta är överens om att Google översålt vad tjänsten skulle leverera och prestera vid lansering. Att de medvetet ej velat sälja så mycket de kan av Stadia-paketen kanske stämmer, själv har jag ingen aning och jag har själv fått fram otroligt mycket reklam för Stadia i annonser på nätet, men å andra sidan så har jag ju nördat ner mig en del i det så det kanske inte är så konstigt.
Jag tror själv att artikelförfattaren har helt rätt i att Google borde satsa på ett schysst abonnemang i stil med Game Pass och PS Now, så det tycker jag är en åsikt som är relevant och klok, och om jag ska leka Nostradumbass så tror jag att de så småningom kommer att lansera något i den stilen.
Jag skulle tex själv bland annat verkligen vilja ha ett ok bilspel till den enhet/tjänst jag väljer. Nu kostar Grid 749 kr, det tycker jag är lite väl häftigt om man jämför med konkurrenternas erbjudande.
Last edited by a moderator: 20 nov 2019
kirkx10 och bernard gillar detta.