När någon ringer fås inte alltid någon ringsignal

Diskussion i 'OnePlus 7T' startad av spaceuser, 14 nov 2019.

  1. spaceuser

    spaceuser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Händer då och då att jag har missade samtal, men att jag inte hört att någon ringer. Provade igår med min frus mobil att ringa min 7T och då hördes det klart och tydligt. Provade med min jobb mobil och då hördes det inte. Provade igen med jobbmobilen och då hördes ringsignalen. Fler som märkt av detta?
     
  2. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har märkt av någonting liknande. När jag har mitt bluetooth headset inkopplat så ringer inte mobilen, även fast jag har på att den ska ringa. Missat flera samtal pga detta.
    Men det är inte alltid, nu exempelvis när jag testade så ringer den som den ska.
     
  3. spaceuser

    spaceuser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Lite uppföljning:
    Det kom en uppdatering nyligen, men den hjälpte inte. Provade att ringa min 7T med min jobbmobil. det funkade inte. Min fru ringde då med sin mobil, och då funkade det. Jag provade då igen med min jobbmobil, och det funkade. Väntade en halvtimme och provade igen med jobbmobilen och det funkade inte. Ett nytt prov direkt efter, och det funkade. Kan ju inte lita på den här mobilen. Verkligen irriterande!
     
  4. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Det är inte någon do not disturb-variant som spökar? På iPhone finns det väl t.ex. något läge som gör att första samtalet inte går igenom men om uppringaren insisterar och ringer igen så går det?
     
  5. spaceuser

    spaceuser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ah... förstås. Så klantigt av mig. Det funkade precis som du beskrev ovan. Jag hade för mig Att "Stör inte" funktionen bara gällde under kl 22-07 typ. Hur som helst, stort TACK för tipset!
     
    Andresin gillar detta.