Ebbel - Jämför 50+ kreditkort för att hitta det för dig

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av teknikgubben3, 30 okt 2019.

  1. Johan Lingmark

    Johan Lingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej vad kul att så många testat Ebbel, tänkte försöka svara på samtliga frågor ni har här!

    Vi håller på att bygga in en funktion för alla som av olika anledningar inte vill eller kan logga in på sin bank. Om det blir i form av en estimering, personas eller generiska förslag återstår att se. Tar gärna emot feedback från er här.

    Att kombinera förslag är något vi jobbar på. Precis som du säger så kan Curve + ett annat kort vara ett riktigt bra alternativ för många. Vi älskar "semihack" och självklart kommer vi att göra allt vi kan för att visa så många sådana som möjligt, vi är opartiska och kan göra lite vad vi vill. Så vi tar gärna emot fler tips från er :cool:
     
    bernard gillar detta.
  2. Johan Lingmark

    Johan Lingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Utan att gå in för ingående på hur uträkningarna fungerar så är det framförallt personer som spenderar över 150K årligen som gynnas av ett SAS Amex då man får en resa för halva poängpriset. Precis som många skriver så passar ju detta bara för personer som reser mycket vilket vi självklart vägt in i vår modell. Gällande hur vi räknar på värdet av poängen som värderar vi den olika beroende på om du flyger eller inte, det är ju stor skillnad på om du utnyttjar poängen till flygningar eller köp i eurobonusshoppen.

    Låter som du blir en perfekt målgrupp för vår kommande funktion för alla som inte vill logga in på sin bank, får be att återkomma! :)
     
    bernard gillar detta.
  3. Johan Lingmark

    Johan Lingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Haha, om du köper ett batteri på hemköp så är vi körda! Självklart kommer människan vara klokare ett bra tag till, så ingen kommer sluta använda er gedigna kunskap här bara för att vi nu finns tillgängliga;) Istället för att spendera åtskilliga timmar på att göra egen research erbjuder vi nu kostnadsfritt en analys som skulle ta dagar att göra själv. Hur räknar man exempelvis rabatter på 500+ butiker eller exakta värdet på bonuspoängen på flertalet kort? eller något så självklart som att du kan betala kortfakturan med bonuspoängen på komplett kortet. Det tar massa tid som vi vill bespara dig.
     
  4. Johan Lingmark

    Johan Lingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej! Vill lägga till att vi nu byggt ett verktyg som gör det möjligt att estimera hur mycket du spenderat på olika kategorier. Ni får gärna testa och återkomma med feedback! Ni hittar den här

    Även lagt in ett tio tal fler kort och uträkningar som jag att ni kommer att uppskatta! :)
     
    dejan gillar detta.
  5. dejan

    dejan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2019
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10E
    Har testat och jag får bara fem kort som resultat. Varför kan jag inte se alla kort rangordnade? Dessutom beräknar ni det årliga "värdet" bara för första året, vilket är ganska värdelöst.
     
  6. Johan Lingmark

    Johan Lingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Tack för bra feedback! Håller helt med dig - nu visar vi 10 kort. Årliga värdet är baserat på första året det stämmer, är ju egentligen bara räkna av kampanjerna så får du ungefärligt värde kommande år. Så en lätt åtgärd från vår sida, ska kika på det.
     
  7. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 546
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Testade lite för skoj skull:
    upload_2019-12-20_11-38-24.png

    Vilket gav Komplett Bank med ett värde på 486kr. Det jag förväntade mig var dock att få upp Rebilla Mastercard som jag hade gett värde på 972kr.

    Misstänker att Rebilla saknas helt kanske? Så vore toppen om ni kunde lägga till det då det får anses vara ett av de bästa cashback-korten just nu och dessutom i mitt scenario en vinnare.
     
    bernard och Kingson gillar detta.
  8. Johan Lingmark

    Johan Lingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Tack, vilket toppen tips! Kortet ligger inne nu :)
     
    dejan, bernard och Crown gillar detta.
  9. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Är den här tjänsten död?
     
  10. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Går man in på deras hemsida så verkar det som de har stängt tjänsten.
    upload_2020-8-16_15-22-16.png

    Vilketfall, så är det svårt att ha en sådan tjänst som dessutom ska generera dem intäkter. Dessutom är det inte så svårt, tycker jag, att ha någolunda koll vilka kort som det finns och vad som passar en :)