Trådar som blir "förstörda" med leverans chat?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Salvion, 25 nov 2019.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 088
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

    Jag har en fundering och möjligen ett förslag!
    Det gäller trådar som är "Allmänna" och som blir som en sms chat eller liknande med beställnings info och för dom som bara vill prata allmänt och inte är inne i en beställnings och leverans process kan det blir lite jobbigt, eller så är det bara jag :P

    Ett exempel är en tråd jag nu följer "Googles spelströmningstjänst Stadia - allmänt"
    Den har stora mängder beställnings info och det blir lite rörigt att följa eller hålla andra diskussioner som är allmänna.

    Detta är inte en jättestor grej för mig men då jag gillar att detta forum är så bra och strukturerat så kunde man inte åtminstone med en produkt som har hyfsat stort allmän intresse skapa en "Beställning/Order" tråd också?
    Kan tänka mig att för dom som är mitt i en beställning och dom som inte är det så kanske inte en beställningstråd blir läst och uppmärksammad och då dör?

    Jag har inte en stor överblick av alla avdelningar så jag vet inte om du styrs och modereras olika men detta är tänkt som ett möjligt förbättringsförslag mer än gnäll :innocent:

    En liten anekdot från häromdagen, jag arbetar på en arbetsplats där vi av säkerhetsskäl inte får ha privat mobil inne på arbetsplatsen, min ligger då avstäng i mitt skåp till jag går hem.
    Denna dag presumerade jag på Stadia tråden och använder Tapatalk i telefonen så jag får en notifiering av Appen men också ett Mejl (jag jag vet att den biten kan jag stänga av men jag använder den inte så ofta)

    Sätter på telefonen och då mottagningen i omklädningsrummet är lite svag hinner jag byta om och på vägen ut ur byggnaden hittar telefonen mottagningen och synkar med min Garminklocka och det börjar plinga....
    Det tar 5 minuter att gå ut ur huset och min arbetskollega frågar om min telefon är trasig då den plingar så extremt mycket och min klocka dubblerar detta och vibrerar på armen, jag funderar hur mycket dessa aviseringar dra på batteriet när jag mumlar något om jäkla aviseringar när kollegorna försöker hålla en konversation :D

    Jaja ingen big deal men en fundering :cool:
     
    chraist, svenix, enokbengtsson och 4 andra gillar detta.
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vi kan absolut ta en närmare koll i det ämnet och se efter om det verkar rimligt att flytta ut poster till ett nytt ämne. Tack för rapporteringen!
     
    chraist, svenix, Kristy och 1 annan gillar detta.
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 088
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Tack!

    Det var menat som en mer allmän kommentar för populära trådar/produkter på forumet än Stadia speciellt, men det nämnde jag ju så never mind :o
     
    chraist gillar detta.