Fråga: Huawei Watch GT(1) eller Amazfit GTR?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Holabanarne, 2 dec 2019.

  1. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Beställde en Huawei Watch GT under black friday-rean, men nu i efterhand har jag blivit lite tveksam. Det som stör mig mest är att det inte går att exportera gps-datan eller synka med andra appar.
    Går det med Amazfit GTR? Den klockan verkar ju i övrigt vara ganska jämbördig med Watch GT, eller missar jag något som kan väga över till den ena eller den andras fördel?
     
  2. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag beställde en gtr förra veckan. Fick hem den och hade den på handleder i 45 minuter sen fick det åka tillbaka till komplett. Kändes oerhört budget.

    plastig, otroligt laggig i menyer, vibrationsmotorn lät som ett tåg, den tyckte min vilopuls låg på 120 slag i minuten och den hittade ingen gpspunkt trots senaste uppdateringen. Kan helt klart varit fel på just min men tyckte hela upplevelsen va urusel.

    kan dock inte svara på om det går att exportera GPS-data. Men det spelar kanske ingen roll om det går eller ej då dom flesta recensioner säger att den visar fel ändå.
     
    Holabanarne gillar detta.
  3. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Det är förstås väldigt viktigt att den mäter korrekt, annars kan man ju lika gärna ha en dum klocka.
    Tack för din input!
     
  4. Johanstrand

    Johanstrand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Håller helt och hållet med. Vilket skräp. Gtr levde inte alls upp till vad jag förväntade mig av den.
     
    Holabanarne gillar detta.
  5. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Ska du använda GPS så är inte GTR något för dig. Den är riktigt dålig på GPS, har sett det på många reddit-trådar och forum där folk är väldigt missnöjda precis som här på Swedroid. Förstår inte varför inte youtube- och teknikrecensenter nämner detta? Kanske har de fått recensionsexemplar där GPS fungerar bra.

    GTR funkar fint för mig på grund av detta då jag är en casualanvändare som inte sportar eller behöver GPS:
    - Fantastisk batteritid utan always on skärm ca 21-30 dagar för min del (med always on ca 10-12 dagar)
    - Se notifikationer (för min del behöver jag inte svara på dom)
    - Se vem som ringer, muta ringandet från klockan om man vill
    - Sömntracking om man använder appen Notify&Fitness (originalappen är inte bra på det)
    - Puls har faktiskt stämt bra överens för min del, gjort en del testmätningar (vet inte hur det är under träning, har bara kikat under vanligt dagsanvändande)
    - Snygg
    - Styra musik från klockan

    Jättesynd att de snålat på GPS-chipet eller vad de nu gjort fel. Kanske kan GTR2 om det nu kommer vara bra.
     
    Holabanarne gillar detta.
  6. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag kommer använda GPS, så då valde jag nog rätt ändå. GT verkar ha riktigt bra sådan efter vad jag har läst/hört. Men som sagt tråkigt att man inte kan exportera datan, fast vem vet - det kanske kommer i Health-appen så småningom.
     
    milky81 gillar detta.
  7. anders.ostling

    anders.ostling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Motorola Razr
    Platta:
    iPad Pro 2019
    GPS på min GT är suveränt exakt och snabb. Har haft ett par WearOS device, men denna är en keeper!
     
    Holabanarne gillar detta.
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Köpte en Huawei GT på black Friday. Fick den i Måndags, laddade fullt direkt på kvällen och nu 48 Tim senare har jag 86% kvar. Kör inte med aod då jag inte har något behov av det. Riktigt imponerande batteri! Skönt att inte behöva ladda varje/varannan dag och att man klarar sig utan att ta med laddaren om man ska någonstans.

    Lite tråkigt att det inte finns så många watch faces att välja på men det finns allafall några som är helt ok. Använder inte gps då jag är en soffpotatis och det behöver ju inte dokumenteras i en app [emoji16]. Använder dock stegräknaren då det är lite intressant att se hur långt man går per dag.

    Skärmen är fantastiskt bra, och designen på klockan faller allafall mig i smaken. Valde silver med brunt armband
     
  9. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Har haft min Watch GT några dagar nu. Fin skärm och det finns några vettiga urtavlor att använda, men jag hade önskat att fler fanns att tillgå. Jag gillar för tillfället den som kallas Outdoors bäst, den har mycket info som är tydligt presenterat.
    Har inte använt gps-en än. Pulsmätaren, barometern och höjdmätaren verkar visa mer eller mindre korrekta värden. Kompassen däremot är inte bra på min klocka. Den hoppar runt åt alla möjliga håll trots ett flertal försök att kalibrera den. Kompassen i min telefon pekar stabilt och lugnt som jämförelse.
    Är det fler än jag som har en orolig kompass, eller kan jag ha fått en dålig sensor i min klocka?