64 GB eller 128 GB?

Diskussion i 'Google Pixel 4 / Pixel 4 XL' startad av Devletyan, 3 dec 2019.

  1. Devletyan

    Devletyan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Inet skulle få in 128 GB varianten den här veckan men av någon anledning så har leveranstiden flyttats fram till i slutet på januari... Har lagt en order på den den men såg att 64 GB varianten fanns på lager.

    Så ni som har fått era Pixlar, hur är ett er syn på lagringsminnet? Hur mycket lämnas kvar efter OS och liknande? Känner ni att 64 är tillräckligt eller skulle ni rekommendera att vänta på den större? Såklart varierar detta från person till person men tänkte kolla vad Swedroid tycker? :)
     
  2. PeterGiggs

    PeterGiggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2015
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag hade 64GB på Pixel 2 XL och klarade mig fint på det i två år så tänker att det kommer funka fint på Pixel 4 XL också. System tar 15GB. Det bör väl tilläggas att jag har 100GB på Google One, mest för backup av foto. I mitt fall var det aldrig något snack om 128GB, 64GB är fullt tillräckligt.
     
    Last edited: 3 dec 2019
    Kristy gillar detta.
  3. Devletyan

    Devletyan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Tänkte lite samma så har ändrat min order. Har också One med 100 gb så blev väl lite girig vid bokning...
     
  4. lebear

    lebear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Kör 64Gb, vilket är fullt tillräckligt för de flesta.

    128 skulle jag säga passar de som vill kunna spara väldigt mycket media och stora appar (spel) utan att behöva fundera på lagringsutrymme.

    Om man ska ut och resa och vill spara ner några filmer och musik räcker 64 gott och väl till det med, men gör man det ofta får man väl rensa lite oftare.
     
    Devletyan, hahadaoc, Kristy och 1 annan gillar detta.