Problem CC Ultra/stadia streaming almänt

Diskussion i 'Google Stadia (Stängdes 18/1/2023)' startad av Rocco420, 2 dec 2019.

Taggar:
  1. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Har tagit upp detta i allmänt tråden men jag måste skapa ett eget ämne då detta är katastrof i min värd!

    Själva spelstreamingen via stadia fungerar galant, även streaming via netflix, svtplay osv när den är med på noterna.
    Har även ägt alla tidigare CC och aldrig haft det minsta beskymmer. Nu till prolemet:

    CC Ultran verkar hamna i något konstigt viloläge eller liknande, jag kan spela en stund i godan ro på em.
    Sen kopplar jag ner och ett par timmar senare så trycker jag på cast symbolen i en videostreaming app och tv:n byter kanal som den ska till rätt hdmi källa. Men sen är det stopp, får ett meddelande ifrån tv:n att den inte kan visa denna videokälla.
    Jag uppfattade det som @bernard@bernard hade liknande problem och startade om/koppla ur och in (det fungerar) men det är inte ett alternativ som jag kan se det.
    Är det fler som upplever samma och vet hur jag kan lösa det eller iaf guida mig åt rätt håll va de kan va som spökar.
    Är ju i princip omöjligt att googla något om detta då de bara kommer massa problem angående stadia och castingen men det fungerar ju som sagt galant.
     
  2. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Det är inte din TV som har någon fancy feature. CC viloläge är väl bara den där vanliga natur eller stadsbilden de visar när man inte börjat casta något.
     
  3. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Kan va tvn, men har som sagt haft cc utan bekymmer i flera år enda sedan den första kom och har aldrig varit med om nå liknande.
    Det går att börja casta till den och på mobilen så börjar klippet spela men de är fortsatt svart bild.
     
  4. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    Jag har fått problem med att teven inte alltid startar av sig själv när jag slår på Greta Gris till dottern astidigt på morgonen. Inte onödigt sugen gå dit och trycka på fjärren om man säger så...

    Det har hänt ganska många gånger på den korta tid jag haft Ultran. Dessförinnan har det hänt enstaka gånger under flera år med vanlig CC.
     
  5. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Idag råkade jag ut för lite teknikstrul. Hade spelat tomb raider ett par timmar, började bli dax att hämta på förskola så jag körde långtryck och valde stäng av stadia, CCU'n visade normala bakgrundsbilder. Efter ca 30min vid hemkomst visade CCU'n detta IMG_20191203_150854.jpg

    Startade om CCU'N och det såg ut att fungera. En stund senare när jag startade tomb raider igen så drabbades jag av väldigt rytmiska kraftfulla lagg. Hjälpte inte att starta om spelet och inte heller ställa ner prestandan till 720p. Provade sedan att starta om routern och det hjälpte! Vet inte om det är slumpen eller om CCU'N påverkar nånting i routern negativt, är inte så teknisk på de bitarna.
     
    bernard gillar detta.
  6. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    Vad har du för router? Jag har fått samma problem med Google wifi.
     
  7. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Telia wifi-router plus v3 heter den. Fick den med när vi köpte fiber. Men det låter ju oroväckande att Google wifi beter sig så, jag hade ju tänkt beställa nya Nest WiFi med en extra accesspunkt o_O

    Har börjar råka ut för ett annat problem också och det är att ljudet försvinner helt vissa ggr då jag startar ett spel på CCU'N. Provar jag att casta ngt så spelas ljud upp men återgår jag till spelande så försvinner ljudet igen. Enda lösningen jag hittat är att gå in i home-appen och starta om CCU'N därifrån.
     
  8. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 094
    Mottagna gillanden:
    624
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Just detta med ljudet och även att den tappade nätverket ett par gånger hände mig igår när jag skulle lira RDR2. Otroligt irriterande då det har fungerat klander fritt innan. Märkte även att titelskärmen låg som en burn-in bakom själva spelet. Trodde först min tv var förstörd. Men titelskärmen var borta om jag växlade till en annan input på tv'n.
    [​IMG][​IMG]

    UPDATE: Det verkar som denna burn in "effekt" bara uppstår när man kör i högsta upplösningen. Väljer jag optimerad syns den inte.. ingen annan som upplever samma sak?
     
    Last edited: 8 dec 2019
    bernard och Tjotte gillar detta.
  9. SweBender

    SweBender Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Kan säga att jag är så sjukt besviken på Googles kundtjänst. Gått snart två veckor utan att jag fått en ny CC ultra. Den ballade ur en dag och har gjort ALLA saker man skall göra och lite till men inget hjälper.

    Ringde och prata med deras support och fick prata med tre olika personer på olika avdelningar och tog väll nästan 1h. Fick lite mail, skulle svara på lite frågor, skicka bilder etc etc. Har även autentiserat mig två tre gånger. Gick en vecka inget hände. Ringde igen och ytterligare en timme på telefon och lovades att det skulle lösas. Nu inne på en ny vecka och INGET händer.

    Har haft väldigt höga tankar om Google och deras produkter och tänk men detta kan vara i särklass den sämsta kundservice erfarenhet jag har haft.
     
    patts gillar detta.
  10. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Känns som fler än jag har bekymmer med Ultran.. ser även så ut på lite andra forum och liknande. Nu hör man ju inget ifrån dom som de fungerar galant för.
    Men jag har haft mängder med CC tidigare och aldrig haft nå bekymmer.
    Ganska drygt när man fått ungarna och casta allt till alla apparater här hemma så är de den viktigaste som krånglar stup i ett. Så tråkigt att behöva starta om den hela tiden.. Det är inte en bra använda upplevelse. Jag kan väl i princip leva med det, men det blir ett jäkla irritations moment här hemma.
     
  11. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    Min strulade i början (två veckor sedan?) men sedan har det funkat bra. Trodde det kommit en uppdatering eller nåt.
     
  12. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Har du en som du köpt kös eller fick du den med stadia?
     
  13. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    Fick den med Stadia. Har tidigare kört vanlig CC (1st och 2nd gen) i många år utan problem.
     
  14. SweBender

    SweBender Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har den man fick i Premiere Edition. Funkar i ca 2-3 min sen ballar den ur. Nu inne på 12 dagar utan att fått det löst samt 5-6 dagar sen fick svar från Google....
     
  15. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Var det inte nå snack om ett det skulle vara nån speciell version på den man fick bundlad med Stadia?
    Den gjorde ju visserligen en uppdatering första gången jag startade den, men jag tänker om de kan bli nå tog om gör en factory reset på den ?
     
  16. SweBender

    SweBender Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Har gjort factory reser...
     
  17. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
  18. SweBender

    SweBender Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Det som händer här är att själva chromecasten fastnar i en update läge, blinkar oranget i all evighet. Sen dör den.

    Funkade super i två dagar så känns mer som ett hårdvarafel.
     
  19. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Någon mer än jag som har problem när man pluggar in hörlurar i handkontrollen att ljudet och även spelet hackar till då och då? Körde först på 2.4 GHz wifi och då var det katastrofdåligt, men nu på 5 GHz så funkar det bättre, dock med att det hackar till var 20e sekund kanske.

    Inga problem annars utan lurarna i varken på 2.4 GHz eller 5 GHz.

    Googlade lite på det och verkar vara ett inte allt för ovanligt problem. Någon sa att Google nämnt att det är något de kommer fixa med framtida firmware, men det var en random kille på en reddittråd så tar det med en nypa salt.
     
  20. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Ingen? Om vi vänder på det då, är ni några här som använder hörlurar direkt i Stadia kontrollen och som det fungerar bra för? :)