Notifikationer försvinner, trots ej läst mail ?

Diskussion i 'Xiaomi Mi 9' startad av niklasr, 6 dec 2019.

  1. niklasr

    niklasr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hallå,

    Har en Mi 9, helnöjd med allt!

    Men, jag blir inte klok på aviseringar, kör med stock launcher och stock sms app.
    Vid nytt sms, får jag avisering, och antal olästa visas vid sms ikonen, MEN, antal olästa försvinner när jag öppnar sms appen, trots att jag inte har läst smset.. Detsamma gäller för Gmail, öppnar jag gmail, utan att läsa mailen så försvinner antal olästa.

    Går det att lösa på något vis ?
     
  2. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det är så det fungerar och jag tycker detta är bra. Har man noterat att det kommit nya meddelanden så är det noterat. Noteringen betyder bara att manskall notera att det kommit nya, den säger inget om de är lästa eller inte. Jag tycker detta är bra och skulle inte vilja ha det på något annat sätt.
    Om jag inte orkar läsa de nya just för tillfället så är de ju i alla fall noterade och jag kan sedan se om det kommit ytterligare nya efter att jag tittade förra gången.
     
  3. niklasr

    niklasr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hmm..:sealed:

    Vet du om man kan få endast notifikationen på allways on display ? Eller måste man ha det aktiverat..
     
  4. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Om jag kopplar på AOD så får jag notifikationer där för det jag använder, Facebook Messenger, SMS (Xiaomiappen), Telefonsamtal (Xiaomiappen) och mail (Gmail). Jag vet att det inte är säkert att det fungerar med alla andra appar.