Pixel 3a-ägare - nöjda?

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av jacobjs, 2 dec 2019.

  1. jacobjs

    jacobjs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sugen på en Pixel 3a. Vad säger ni som äger den. Nöjda?
     
  2. erik89an

    erik89an Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    440

    MINA ENHETER

    Hämtade ut min idag. Mycket nöjd. Ligger bra i handen. Lika bra flyt som vilken flagship som helst. Bara testat kameran i ett mörkt rum med night sight och resultatet var magiskt. Som sagt hämtade ut min idag så kan inte säga så mycket mer men blev överraskad hur robust den känns. Inget knarr när man klämmer och knapparna (power, volym) är bland det bästa jag haft. Bra kvalitet!
     
    eastbound och jacobjs gillar detta.
  3. jacobjs

    jacobjs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Var köpte du din?
     
  4. erik89an

    erik89an Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    440

    MINA ENHETER

    Inet.

    Visst, mycket billigare om man köper från Google Tyskland men är för bekväm av mig och orkar inte krångla om det blir garantiärende.
     
  5. jacobjs

    jacobjs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Låter vettigt. Tänkte testa en köp/sälj här på Swedroid och se om någon är sugen på att skiljas från sin..
     
  6. jip

    jip Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    En vän köpte en åt mig kort efter release i Tyskland på Media Markt á 399€. Var då iPhoneanvändare sedan 2008, gick från en iPhone 8. Ville ha en Android-lur med bra kamera och rent Android. Prestanda för att spela bryr jag mig inte om.

    Älskar hur simpel och lätt den känns med sina 144gram. Baksidan av plast (och dess billiga pris) gör att man inte behöver vara rädd för att använda den utan skal.

    Kameran är ju praktiskt taget nästan samma kvalité som Pixel 4 (finns youtubevideos med jämförelser).

    Det enda jag har problem med är att den svarar av sig själv i fickan mellanåt.
     
    bernard gillar detta.
  7. Marmbrandt

    Marmbrandt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2017
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6
    Telefon 2:
    Samsuns S10e
    Telefon 3:
    Galaxy watch
    Platta:
    Samsung Tab 5 se
    Övrigt:
    Sony AF8, Philips Hue. Home Max, Nest Hub
    Klockren, prisvärdast, kommer från Pixel2-3, Samsung S9 IPhone 8. Kan INTE motivera mej till mer än dubbla pengarna för en 4. Kör XL köpt på Google DE med SCHWEDEN Tricket för en månad sedan, 4300:- med frakt.
     
  8. floordust

    floordust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    52
    Telefon:
    S24

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24
    Kommer från en Oneplus 5 och har inget större att klaga på förutom power-knappen. Nästan så man får ha en 30 cm biceps-omkrets eller heta Schwarzenegger i efternamn för att lyckas trycka in den. Inte alls lika smooth och mjuk som på min Oneplus 5. Sedan är den hal som en ål, men ett case borde fixa biffen. Just my two cents.
     
    bernard gillar detta.
  9. anderzohn

    anderzohn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Inte den snabbaste telefonen men fin kamera samt material och storlek perfekt.
    Fattar inte varför fler tillverkare inte använder polykarbonat. Hållbart och lätt. Skönt att slippa använda skal.
    Har faktiskt inte jättemycket att klaga på. Batteritiden kunde väl varit lite bättre. Klarar precis en dag med hyfsat tung användning.
     
    bernard gillar detta.
  10. Jungmar

    Jungmar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Lenovo P12 12,7"
    Haft min Pixel 3a sedan mitten av maj och är fortfarande mycket nöjd med den.
     
    bernard gillar detta.
  11. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Undrade bara om det någon Pixel 3a ägare som kört utan skärmskydd under längre tid och om ni märkt av nå repor på skärmen?

    Gillar inte att använda skärmskydd på mina mobiler så var bars lite fundersam kring denna dragontail istället för gorilla glass om skärmen repas lättare.
    Aldrig använt en telefon med dragontail.
     
  12. anderzohn

    anderzohn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har kört "naket" sen dag ett. Inget skydd alls. Har haft telefonen sen i mars. Ser små slitage skador på glaset i nederkant mot usbc uttaget. Har alltid telefonen i bakfickan och tror de kommer från det. Annars inga problem. Haft flera telefoner med gorilla glass men kan inte säga att jag märker skillnad.
     
    eastbound och OneBlue gillar detta.
  13. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Finns det teman att ladda ner där man kan placera apparna på valfri plats/valfritt avstånd från varandra? Har HTC 10 nu och gillar verkligen att man kan förändra utseendet som man vill på den. Men har bytt batteri en gång och det som sitter i nu är inte original och redan ganska dåligt. Men tar så emot att byta telefon, gillar min nuvarande så mkt! Pixel verkar dock vara den som liknar HTC mest. Är det någon som också haft HTC innan som kan uttala sig om hur lik Pixel är HTC? Varför säljs inte HTC i Europa? Senaste HTC U19e har ju väldigt bra specs till billig peng på ebay, dock inte det snabbaste chipet men 128GB minne och 6GB RAM för 269 pund?!

    HTC U19e 128GB 6GB RAM Dual SIM Unlocked NEW - Green | eBay

    Varför ska en då köpa Pixel 3a? Såklart bättre att ha köpt telefon från Inet än via Ebay, men förutom det? Jag bryr mig mest om att telefonen ska hålla länge, dvs bra minne och bra batteri. Självklart är det ett plus om kameran och högtalarna är bra, det ska vara bra byggkvalitet, kvalitativ, och också gärna snygg hårdvarumässigt. Och, nästan viktigast av allt, RENT android! Därför kan jag inte köpa Samsung eller nån av dom andra Android. Har testat men stör mig jättemkt på tillverkarnas egna versioner av Android. HTC däremot gillar jag.
     
  14. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Är otroligt nöjd faktiskt,inget direkt att klaga på. Hade velat ha standard-animationerna när man kör en annan launcher men inte hela världen.
     
    ren_htc gillar detta.
  15. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    eastbound gillar detta.
  16. Oculus

    Oculus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2016
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a, Black, 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a, Black, 64GB
    Telefon 2:
    Nexus 6P, Graphite, 64GB
    Bästa lur jag haft. 3a.
     
  17. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Det jag gillar mest nu med telefonen är något många recensioner ogillade med telefonen. De säger plasten gör att den känns lättare, billigare och inte samma byggkvalité känsla som andra telefoner.
    Jag kan delvis hålla med dem men när jag använder telefonen med skal så har det mindre betydelse.
    Förstår att telefoner måste bli tyngre för få plats med större batterier men bara något jag tänkte på.
    Känns skönt ibland med en telefon som är lite lätt bland andra 200+ gram telefoner.
     
    eastbound gillar detta.
  18. Droid_Nexus

    Droid_Nexus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord
    ROM:
    Oxygen
    Info:
    kör stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Platta:
    HP Chromebook 13 360
    ROM:
    stock
    Är lite sugen på en, just för att de snabba uppdateringarna och att slippa ha sladd till android auto, men har en OnePlus 6 nu och är rädd att det ska kännas som ett nedköp.
     
  19. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Är hur nöjd som helst, haft min sen tidig sommar förra året
    Batteritid är lysande och kameran är mycket bra, priset är klockrent (sen hade jag kanske väntat nu till Pixel 4a kommer)
    funkar klockrent med smartklockan från samsung
    Totalt problemlös och bara fungerar precis som det ska vara
     
  20. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Screenshot_20200216-183629.png

    Någon som kan förklara hur man använder markering på översikten? Förstår inte riktigt vilken text/bilder de menar.