Är du nöjd med din s10?

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av ruf0ns, 16 mar 2019.

  1. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Finns inga onödiga popups. Det är du som framkallar den om föehindrande av oavsiktliga tryck. Och inte ens i närheten av 50 bloarware-appar. Dvs rent skitsnack.
     
    Gyllenb och F-Forward gillar detta.
  2. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Nytto appar är inte bloat bara för att man själv inte vill ha dom.
     
    F-Forward gillar detta.
  3. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tog bara det med oavsiktliga tryck som ett exempel. Det finns många, många fler.

    Men tyvärr, nu har du alldeles för låg kvalitet på dina inlägg. Det är uppenbart att du inte läser ordentligt utan du verkar mest vara beklämd för att jag lägger fram de brister som finns på något du kanske håller väldigt kärt. Så over & out.
     
  4. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Finns inga andra störande popups. Det är handhavandefel. Gör om gör rätt. Förstår att du inte själv inser det. [emoji23]
     
  5. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Köpte mig en s10e och vs min galaxy s7 ligger den än så länge i LÄ.

    powerknappen med fingeravtryckscannern tycker jag sitter lite för högt upp men det är ett känt klagomål och säkert en vanesak. sen har jag upptäckt att AOD alltid är på. min S7 stängde av sig i fickan när den låg där och använde funktionen mycket mer smart och bättre, varför fungerar den inte nu?

    sen har vi att samsung pushar HÅRT för sin egen "playstore"(samsungstore). bixby kräver samsungs konto och väldigt många andra saker har jag märkt. vill jag bli låst till en tillverkare köper jag iphone, det räcker med att vara låst till google för mig.

    var länge sedan jag var på detta forum för att jag varit rätt tillfreds med den senaste telefonerna men s10an får mig direkt att tänka på slimmade roms och liknande.

    nåja jag fick den "billigt" iallafall. 4999kr kostade den.

    vänjer jag mig inte säljer jag den och beställer nytt batteri till s7an istället och lever med att den är lite segare på vissa saker ett tag till.
     
  6. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    På S10+ kan man ställa in hur AOD ska visas, att den alltid ska vara på, visas när man rör skärmen eller att den visas bara under vissa tider - inställningarna borde även finnas på S10e men kan ha fel.

    Ang. att Bixby kräver Samsung konto tycker jag väl är rimligt. Generellt tycker jag inte att man blir pushad att köra deras egen store men med tanke på Huawei så tror jag att tillverkare mer och mer försöker bli mindre beroende av Google för allting, vilket jag tycker är bra.

    Vill man köra Google all the way så finns ju deras egna lurar.
     
  7. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    att vara beroende av företag är ALDRIG bra.

    dom inställningarna finns men är mkt mer simpla än vad s7an som nu är gammal gav mig. jag trodde telefonerna skulle utvecklas medan AOD tagit några kliv bakåt, varför vet jag inte.

    var enkelt förut man slog på den på "auto" och den gjorde sin grej. som att gå från en automatväxlad bil till en manuell :(
     
  8. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Google är väl också ett företag.
     
    RuffyMan gillar detta.
  9. burth

    burth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Har ett läge där jag kommer få välja jobbmobil, antingen S10 eller en iPhone 11.
    Kör en OnePlus6 (väldigt nöjd med den) privat men tänker poppa in mitt SIM-kort i jobbmobilen då bägge har dual-sim så jag slipper två telefoner. Kör Vimla privat och jobbet har Telenor (iPhone 8 just nu).
    Hur är batteriet nu när du kör dual-sim? Blir lite fundersam när du skriver att det blir drain på S10an, det vill jag undvika då jag är ute och reser med jobbet.
     
  10. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Kör dual sim med jobb nr och privat på s10, den är även kopplad till Samsung Galaxy watch active 2. Upplever inget drain men håller i stort sett hela dagen. Använder inte telefonen så mycket och är light/medium användare under arbetsdagen. För min använding så duger batteritiden men kan tänka mig att det bli i klenaste laget för någon som använder den mer än mig under arbetstid.
     
  11. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    räcker med ett företag som spänner över många andra företag.
     
  12. burth

    burth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Tack för svar! Då borde nog det räcka för mig med, speciellt om du har en watch kopplad också. Man har ju ofta nåt ställe man kan ladda ändå om man är ute och reser. Då är det ju bara kvar med det här att bestämma sig. ;)
     
    Last edited: 2 jan 2020
  13. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nej men samtidigt jo... om det är nytto-program du inte vill ha men som du heller inte får avinstallera utan du måste ha det installerat då är det bloat. Det är ju självklart bara en personlig åsikt men jag fullkomligt hatar när företag beter sig på det viset. Att man inte får avinstallera saker som faktiskt kan förstöra systemet är man på det klara med men annat är bara korkat och påtvingat. Tur man kan inaktivea iaf... i de flesta fall iaf :)
     
  14. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Vill man ha den bästa kameran är det S10 och S10+ som gäller el (Note10/10+ underbar telefonen för övrigt) Har bara haft Iphone en gång 4S den kändes värdelös gentemot dåvarande Samsung galaxy S3. Var jättebra bilder och videos på S3 gentemot 4S som frugan fick. Har nu Samsung galaxy S7 och även den har jättebra kamera samt att man kan ha externt lagringsutrymme. Vilket inte någon Iphone har än idag. Är väldigt glad att jag har min sons uppväxt på både video och extern lagringsmedia (200 GB) på S7. S10 har 8 GB ram och 128 GB internminne samt att man kan utöka extern lagringsmedia till 512 GB. Detta gäller enklaste varianten. Finns som bekant även med 512 GB och 1 TB och då 12 GB ram.

    Vill man ha den bästa mobil kameran är det endast Samsung galaxy S / Note modeller som gäller. S10 vann mot Huawei P30 Pro när kamera jämfördes i tidningen Mobil. Är på gång att köpa men vet inte om jag ska välja S10 / S10+ Note 10/10+?!?!? Min S7 edge är visserligen fortfarande en bra telefon och har bra kamera men batteriet går mot sitt slut . Byta batteri känns inte rätt utan en ny lur vill jag ha. Svårt att att välja. Just nu lutar det åt S10 prismablå 128 GB.
     
  15. ibizzen

    ibizzen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2019
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    46
    Vilken av telefonerna köpte du?
     
  16. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    S10 Plus prismablå.
     
    ibizzen gillar detta.
  17. DiXie17

    DiXie17 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23 FE
    Fick min S10 för en vecka sedan. Väldigt nöjd så länge! Perfekt storlek, mycket snabbare än A8, högtalare har mycket bättre ljud, och skärmen är suveränt. Och inget krångel med låg minneskapacitet...

    Fingeravtrycksläsaren är def segare än den fysiska på A8, men den blir upplåst snabbt ändå med hjälp av ansiktet.

    Tacksamt att ha en till toppenmobil från Samsung! :D
     
  18. Qus

    Qus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Anser ni det värt att uppgradera från S8 till S10 just nu? Comviq har faktiskt ett bra Aprilerbjudande nu till ett bra pris.
     
  19. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Det beror mycket på vad du är ute efter med bytet.
    Jag gjorde själv samma byte i höstas eftersom jag ville åt Android 10 och ha en telefon som uppdateras under längre tid.
    Mitt val föll på S10e eftersom den storleken passa mig bättre.
     
  20. DiXie17

    DiXie17 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23 FE
    Jag har använt både S9 och A8 och kan säga att S10 känns som en värdig uppgradering. Mycket snygg mobil med bättre och större skärm, mer interna minne, nyare mjukvara, etc.

    Jag skulle säga go for it!