Irriterande reklam

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Androidnisse, 19 dec 2016.

  1. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Sånt fick jag när jag hade en Huawei som var ”kinesisk/Vietnam” som om den var inställd på lokal reklam. Kör du vpn?
     
  2. Droid96

    Droid96 Guest

    Ingen vpn. Bara helt vanlig Pixel 4 XL.

    Screenshot_20191210-231725.png
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad märkligt, den verkar ha fått pippifågel. Det mesta som syns är via Google Adsense, så det styrs ju baserat på historiken Google har. Av någon anledning verkar de tro att de är relevanta för din del, frågan är ju bara varför, haha.
     
  4. Droid96

    Droid96 Guest

    Det händer bara på Swedroid också..
     
  5. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    det här med iptv, är det lagligt, gråzon eller förbjudet? Tänkte på en annons från Viking iptv som dök upp här på forumet. Magkänslan sa no no när jag klickade mig in där iaf
    Skärmklipp 2020-04-13 22.36.14.png
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, tack för rapporten. De smyger sig in ibland genom Google adsense fastän det inte är tillåtet där heller, så vi behöver manuellt blockera dem då (...och rapportera till Google). Jag tror du kan rapportera annonser direkt till Gogole med på egen hand också om du håller muspekaren högst upp till höger på Adsense-annonserna.

    Om du ser den igen ta gärna en copy/paste på länken till annonsen och PM.a mig. Det är enklare att blockera den då för vår del.
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Ha ha, den dyker numera upp hela tiden nu, skulle ha kollat in dem i inkognito
     
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Opassande scam-reklam som använder kändisar (Kenny starfighter :D) som ansikte utåt. Antar det är bitcoin-scam
    Kod:
    https://adclick.g.doubleclick.net/aclk?sa=L&ai=CmDVzQLumXuaBLa2piQb_3KGwAtSTrulcrcX_x8ULv-EeEAEg_IbKHWDxrfyFpB_IAQmpAvDq9rHSzkw-4AIAqAMByAMKqgTOAU_Q3qpq31fvkTUndmMkdQBvY5SbfEU8yo3afK5tSZUWm0Glf_is8wshJEFX16cLGyem6JxJLp1cGq-dB581rExSzv6I8TIiiRbtlTLtEcW5yxSGQ7Tk58HkaqB5l0u5-NzUcPUMbBGKE7h2XHYOl4edyNyVgdpwOcq-T5LkUvMAA2NvVmk3zFFrLMGv47aYDUnR94jQ_6CBhK-00-Ytt4eUu45SRJWfwfNYXE57ai4ryPWaIJytqERBfoaC-Q6lVAlXtiKgT5RvRQmOuiUowASH2Y_zhAPgBAGgBi6AB8SLoMsBqAeOzhuoB9XJG6gHk9gbqAe6BqgH8NkbqAfy2RuoB6a-G6gH7NUbqAfz0RuoB-zVG6gHltgbqAfC2hvYBwDSCAkIjOOAEBABGB2xCX8uZc4Wuh4ogAoDmAsByAsBgAwB2BMCiBQD&ae=1&num=1&sig=AOD64_2U-xgBcRsBkUtB1t0KxkIg1cCM3Q&client=ca-pub-4270686160673198&nb=9&adurl=https://ambergris.kapustniky.ru/new-real-multifunction-mens-watch-hours-aou/
    @bernard@bernard
     
    bernard gillar detta.
  9. GuruX

    GuruX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Detta verkar ha blivit tråden där eventuella reklambuggar postas. Så jag provar här.

    Surfade in i tipstråden för Amazon på ipaden och klickade på en länk. Då fick jag en redirect via skimresources. Är detta någon form av affiliatejacking, eller förväntat beteende? Redirecten sker inte på desktop.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  10. elektronikfreak

    elektronikfreak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Comviq, Hallon, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Hallon, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Siemens ME45
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A SM-T515 (2019)
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S3 4G SM-T825
    Övrigt:
    5 stationära datorer (HP, ACER och DELL) + 3 laptops (HP)
    Jag blir lite förvånad när jag läser alla inlägg i den här tråden vad beträffar reklam. Ska väl ärligt erkänna att jag avskyr reklam... dvs... jag verkligen AVSKYR ALL REKLAM!

    De enda gånger jag besöker detta forum dvs SWEDROID.SE via stationär dator så täcks halva skärmen av en stor reklamblaffa från Googleadservices innan jag börjar scrolla nedåt på sidan.
    MEN - när jag besöker sidan via en smartphone så är den HELT REKLAMFRI! HURRA <3

    Ska väl också tipsa om det riktiga BOTTENNAPPET när det gäller reklam. Det är BYGGA HUS (Byggahus.se) som lägger in en reklamblaffa mellan VAR FJÄRDE INLÄGG!!! Sida efter sida efter sida... Mao - HELT ÅT HELVETE. :mad:
    Synd att förstöra en för övrigt ypperlig och superb sida med mängder av reklam!