Alternativ för gemensamt gratiskort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Staffan123, 6 dec 2019.

  1. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Ett alternativ kan ju också vara att skaffa varsitt PFC kort och skapa en grupp där ni dela på kostnader. Kortet kostar inget i och med det är ett debit kort (om ni inte måste ha kredit kort).
     
    darkshippo och Martin9z9 gillar detta.
  2. freddus

    freddus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Coop mastercard är väl avgiftsfritt första året, vilket kan vara värt att ta med i beräkningen.
    Det är tyvärr lite jobbigt att byta kort och hålla på, men frågan är om man verkligen ska se korten som något man kommer behålla länge.
    Känns som med marknaden idag så kan det nog vara vettigt att se över kortinnehaven åtminstone en gång per år.
     
  3. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    De flesta kort har man samma ocr nummer till varje gång så du behöver inte vänta på någon efaktura. Jag betalar mina kort den sista varje månad.
     
  4. dejan

    dejan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2019
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10E
    Jag vet att det inte är gratis, men Marginalens lönekonto kostar 19 kr i månaden (dessutom får man lite ränta på pengarna) och man kan få upp till två kort gratis.

    Fortfarande billigare än 50 och mycket smidigt. Jag och min sambo har det, och har registrerat alla e-fakturautställare där också så vi har delad ekonomi på riktigt. Med Curve ovanpå blir det också smidigare i utlandet. Det enda man behöver göra är att ställa in en automatisk överföring månadsvis från sitt riktiga lönekonto på ett antal tusen var.
     
    darkshippo gillar detta.
  5. Staffan123

    Staffan123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    8
  6. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Om du levet familjeliv så kan jag tipsa om hur vi kör.

    Coop Mastercard med extra kort. Betalar alla köp på nätet med Coop och kör i affärer med Revolut via ApplePay. (Revolut laddar jag från Coop)
    Har delat upp det så för att få lite balans hos Coop ,ser konstigt ut om de enda köpen där kommer från topup till Revolut.

    Gått med i alla kundklubbar där jag handlar för att få bonus checkar, som Jula, Clas, Ica, Kjell.

    Räkningar betalar jag med Kivra eller appen Betalo via Santander kreditkortet, kostar inget extra. Mest för att jag gillar att betala mina räkningar på studs och lätt kunna se hur mycket jag är uppe i vid månadsslutet.

    Både Santander och Coop Mastercard betalar jag av i slutet av månaden, struntar i vilket belopp det står på deras faktura utan kollar själv vad jag är skyldig för den aktuella månaden.

    Känns som det regnar i Coop poäng nu, de har en hel del kul grejer nu. Såg att man kan få CMore All sport paketet i tre månader, kul för alla hockey nördar. ;)

    Allt detta funkar bara om du kan betala din skuld varje månad, kan du inte det så skaffa inga kreditkort alls.
     
    darkshippo gillar detta.
  7. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6

    Vilket härligt upplägg. Jag kör MoneymanagerEx för att få kontroll på hela ekonomin. Taggar varenda transaktion på köp jag gör och vid slutet på varje månad spottar programmet ut exakt vad som handlats gemensamt. Det brukar bli jag som handlar mest för jag håller på med alla cashbacksidor och kreditkort som ger cashbacks. Då för honom över varje månads början. Lite bökigt, men man slipper härja med extrakort och dylikt.