Netflix eller Viaplay eller HBO

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Joseph, 3 dec 2018.

  1. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Nej
     
    b9mobile gillar detta.
  2. b9mobile

    b9mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Tack för svar!
    Då faller den fett bort...
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Ett tips är att amazon prime-appen finns till Android TV så har man Nvidia Shield, Mibox eller annan Android TV-enhet så är Amazon Prime ett grymt prisvärt abonnemang. Några tips är "The Marvelous Mrs Maisel", "The Man in the High Castle", "The Romanoffs" mfl.
     
    b9mobile gillar detta.
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Själv har man Viki, Netflix, Viaplay, Prime Video, HBO, CMore, Crunchyroll, Dplay och det är runt 645:- i månaden totalt, mycket bättre än pröjsa typ 4-500:- för ett paket hos typ Comhem, Viasat, eller dylikt och inkludera massa kanaler som man inte ens kollar på, samtidigt så har man typ tillgång till allt man ändå ser. HBO bruka dock mest vara temporär tjänst för mig, eftersom plattformen är så förbannad dålig, men innehållet är bra.

    Skulle bli något billigare om man såg Viki gratis med reklam istället skulle bli under 600:- i månaden då, samma med Crunchyroll så är man nere i runt 500:- i månaden, men vem vill se reklam :P
     
    flipp och Droid82 gillar detta.
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Haft både ViaPlay, Netflix och nu C More. Inte hunnit börja använda C More ännu så har ingen åsikt, men utbudet känns något dåligt vid första ögonkastet.

    Mellan ViaPlay och Netflix så har nog Netflix bättre utbud. Dock hatar jag Netflix betygssystem med hur många procent som gillar en film, inga IMDb-betyg. Jag önskar de kunde lista IMDb-betyg med direktlänk såsom ViaPlay och C More gör. Mycket mer användbart. Istället får man ha IMDb framme och slå upp varje film/serie vilket är tidsödande...
     
    flipp gillar detta.
  6. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Vi har även HBO, Netflix, Viaplay och C More.
    Men de känns som HBO ryker vilken dag som helst, tjänsten är ju apdålig. Sen tycker jag inte dom lanserar så mycket bra heller.
    Historiskt har dom ju varit överlägsen på innehåll.

    Dock tycker jag C More och framför allt Viaplay har ryckt upp sig rejält på slutet med mycket mer innehåll och en fantastisk app med bra information och snyggt gjorda.
    Netflix lär man ju chansa och slå på något då det är svårt att se både språk och genre osv.
     
  7. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Vi har Netflix, Viaplay och HBO Nordic hemma. Har även testat Cmore men då det mest är TV4 och svenska saker så blev det helt ointressant. Mest nytta har vi av Netflix, speciellt tack vare att det är så mycket innehåll. På andra plats kommer HBO Nordic (samtidigt har ju tjänsten de serier du efterfrågar) och Viaplay tittar vi typ aldrig på. Hade inte svärmor gillat att "låna" Viaplay hade den varit uppsagd för länge sedan.

    HBO har dock lite halvtråkigt utbud av filmer och inte så mycket när det inte kommer nya serie-avsnitt varje vecka. Netflix pumpar ju lite nytt hela tiden känns det som. Så jag föredrar Netflix, men för Vikings, GOT och Walking Dead hade jag nog satsat på HBO. Appen är tråkigt, men det innehållet finns där och serierna är ofta av god kvalitet. Det går ju alltid att byta när du tröttnar på det nuvarande utbudet :)
     
  8. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    C-more måste nog vara sämst på att uppdatera innehållet och de verkar få liknande releaser som Viaplay får.
     
  9. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 033
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Prime video har visst castfunktionen typ sedan någon månad eller 2 då när amazon och Google slöt fred... I samma veva fick jag en äkta Youtube app i min fire stick.

    Har en herrans massa tjänster via Telia play. HBO genom Telia play fungerar väldigt bra och förr var det ytterligare fördel att ha HBO genom Telia då man kan strömma 2 samtidigt på HBO via Telia play medans HBO direkt från hbo endast tillåter en ström. Vet inte om det är samma som gäller idag eller om det är samma priser för kanalpaket.

    Cmore och amazon prime är dom vi använder minst. HBO och Netflix är delad första plats. Viaplay kör vi på om vi hittar något vettigt erbjudande.

    Netflix verkar tyvärr bli mer kvantitet än kvalitet med tiden. Frågan är hur det blir i framtiden om alla upphovsrättsinnehavare tar tillbaka sitt utbud från Netflix och startar egna streaming tjänster ex som Disney gör nu...

    Trots att jag har varenda streamingtjänst som finns i Sverige så stöter jag flera gånger i veckan på serier och filmer som jag inte kan streama i Sverige på "laglig väg"... Det är ju lite synd...
     
    subwoofer gillar detta.
  10. Sylvanus

    Sylvanus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kombinationen Netflix, HBO, Prime och en filmtjänst (vi kör Draken film för lite knepigare filmer). Splittar man kontona mellan familj/släkt så blir det ju inte allt för dyrt och man har ju i princip alltid något nytt att kolla på.

    Testat Viaplay och Cmore men deras appar var rätt dåliga/röriga i min mening.
     
  11. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Håller med.
    Optimalt om man har vänner och familj som man kan dela konton med. Sambon står för HBO, jag för Spotify, hennes föräldrar för Netflix och det fungerar hur bra som helst. Speciellt tacksamt när man som jag har varit sjuk hemma i en hel vecka. :cry::teeth:
     
    Sylvanus gillar detta.
  12. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 033
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Någon som har koll på skillnaden mellan viddla och cineasternas utbud? Kan endast ha cineasterna via mitt bibliotek. Tips till dom som inte redan vet att biblioteken erbjuder streamingtjänster gratis...
     
  13. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Är jag tvungen med kniven mot halsen att välja en tjänst så blir det Netflix. Mest allround då där barnens filmer finns, hisnande dokumentärer och mycket annat

    HBO skulle man aldrig kunna ha som enda tjänsten, så den kommer sist på listan
     
  14. Pontusp

    Pontusp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har en Viaplay total 1månads kod till salu om det är utav instresse.
     
  15. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Jag växlar mellan Netflix, Viaplay & Cmore beroende på vad jag tittar på. De två sistnämnda har jag ibland fått koder för gratistittande så då passar man på om det är nån serie man vill sträck-titta på som bara finns där. HBO har bara setts under nån gratisperiod, ganska klent utbud.

    Netflix matchar mitt utbud bäst med Viaplay steget efter, Cmore har på sista tiden endast haft som fördel att jag kunnat streama kanaler/sport jag inte har i mitt vanliga bastv-utbud.
     
  16. Elmeri

    Elmeri Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har Netflix, HBO och viaplay. Kollar på alla men önskar att de andra funkade lika bra som Netflix. Netflix strular nästan aldrig, HBO ofta och viaplay buggar på chtomecasten för min del.
     
  17. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Amazon prime är riktigt bra. Filmutbudet är super för att vara en legal tjänst.många bra serier oxå. Netflix blir bara sämre å sämre enligt mig. Bra för barn dock.
     
  18. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Största fördelen med Netflix är att de släpper hela säsonger på en gång och tycker jag får mest för pengarna på Netflix jämfört med de övriga streaming tjänsterna. Tycker även att de släpper nya serier hela tiden, Witcher och Messiah som släptes nu under jul/nyår var rätt så bra även om jag har lite delade åsikter om Witcher.

    Testade även Prime nu när det är kampanj pris på den i 6 månader för 3 euro :) och måste säga att utbudet på den är rätt så bra också, många filmer.
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håller helt med. Otroligt störande att de inte vill skriva ut imdb-betyget. Min gissning är att de inte vågar eftersom många av deras serier och filmer har relativt låga betyg. Jag ratar i princip allt som har lägre än 6.5-7 på IMDB.
     
    Droid55 gillar detta.
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Även om jag kan se lägre betyg än det så vill jag ändå ha ett betyg och mer information om filmer/serier vilket kan fås på IMDb. Den lilla information som finns hos Netflix (och övriga streamingtjänster) duger inte. Ibland vill jag se en trailer också vilket oftast finns på IMDb. Även filmer/serier med höga betyg behöver inte falla mig i smaken. Jag hade gärna sett en varning för gamla serier som aldrig fick ett avslut/fler säsonger (vilket dock går att se om man går till IMDb). Ganska irriterande om man missar sånt.