Diskussion: Samsung Galaxy Watch Active 2

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 7 aug 2019.

  1. MikaelH

    MikaelH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2019
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Kanske 2½ då om man går på vad som är kvar just nu... Men har inte laddat sen natten till lördagen och måndag nu med 30% kvar.
     

    Bifogade filer:

    Jaxione gillar detta.
  2. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Det är ju mer än godkänt får man säga. Kommer min nära det så kommer jag vara väldigt nöjd.
     
  3. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Kör du Optimerad batterianvändning?
     
  4. MikaelH

    MikaelH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2019
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Nä den inställningen har jag inte rört, så länge det inte är standard att den gör detta så har jag inte gjort det :)
     
    thompo gillar detta.
  5. Prada La Femme

    Prada La Femme Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2019
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    15
    Har någon bytt från S3/Frontier till Active2 och kan göra jämförelser?
     
  6. libben

    libben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inet säljer lte med duopad för vanligt pris. Bra combo deal.
     
  7. Prada La Femme

    Prada La Femme Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2019
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    15
    Något som bytt från active2 till gear s3/frontier?
     
  8. Bluejackme

    Bluejackme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Har haft min Active 2 klocka i 4 dagar nu, har LTE versionen 40mm är ganska smal så 44 hade sett konstigt ut... men iaf, har sjukt mkt problem med Always on display, helt random så slutar AoD bara fungera och man måste in och trixa med pulsmätaren, mäta pulsen som tar typ 30 sekunder, sen funkar AoD igen i ett par minuter om man har tur,
    batteriet suger också. på klockan... drar ca 8-10% per timme, alla dagar har jag kopplat ur laddaren 06:00 när jag är hemma vid 18 har jag runt 30% kvar och klockan har aldrig klarat mer än 15h innan den är död, och då har jag inte på wifi, ingen LTE, ingen gps, bara pulsmätaren var 10e minut ( som aldrig har fungerat o mätt var 10 minut, utan det måste göras manuellt, riktigt jobbigt när man ska ta pulsen måste man stå blixtstilla med armen annars står det gör rent sensorn osv felmeddelande, har AOD aktiverad men den fungerar ändå aldrig mer än 30 min i taget ca, har bara hållt på med klockan när jag får sms eller dyl o kollar notisen bara, dvs minimalt användande av klockan o ändå slukas batteriet... det är synd för klockan är ju fin och verkade lovande men betala 4000 för en produkt med så mkt brister och fel är ju skamligt att samsung ens har släppt den redan och lurar sina kunder på en halvfärdig produkt,

    Sleep trackern är ju också helt värdelös och fungerar inte som den ska , jag lägger mig 01:00 och enl samsung la jag mig kl 3... även det så kallade premium läder armbandet man fick med klockan var också ett stort skämt, såg billigt ut och kändes väldigt plastig! Önskar iaf att man kunde få ut minst 24h på klockan med minimalt användande iaf det här är ju bara tragiskt
     
  9. MikaelH

    MikaelH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2019
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Haft min BT 44mm ett par veckor nu och allt fungerar som förväntan... Även om jag lägger mig i sängen men somnar en halvtimme senare så har sleeptrackern rätt...
    Trackar puls hela tiden sista veckan med 3 dagars batteritid.
    Verkar som LTE har lite problem med batteriet? Kan inte vara så att klockan sitter riktigt löst så den inte fixar din puls mätning?
     
  10. Bluejackme

    Bluejackme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Har testat ha lite lösare, har testat o ha hårdare och har testat ha den så man inte kan rubban den 1mm på armen, men får ändå felmeddelandet 7 av 10 gånger, ja säkert nåt med LTE men min är inte aktiverad eftersom 3 inte stödjer tjänsten än enl samsung på klockan, kanske ligger LTE aktiverat i bakgrunden fast tjänsten inte går o aktivera hos min operatör än? När man tar bort kl från laddaren står det att den ska ge 1,5 dagar, den ljuger
     
  11. Bluejackme

    Bluejackme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Har du AoD igång på dagarna också? Jag kör ju bara BT mellan klocka och telefon
     
  12. MikaelH

    MikaelH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2019
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Inte haft AoD på något... Kan tänka mig den drar mer då om du har ljus på +max eller något...
     
  13. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag har 44 mm LTE. Får ut ca 60 h med LTE av, wifi på, AOD på, konstant pulsmätning på, väckningsgest av, ljus på 4.

    BlueJackMe, du borde nog reklamera din. Låter inte normalt.
     
  14. Prada La Femme

    Prada La Femme Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2019
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    15
    Vissa eller faktiskt de flesta urtavlor gör att batteritiden blir påverkad i stor grad.
     
  15. Bluejackme

    Bluejackme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Har iofs en custom urtavla från galaxystore, kan ju vara det.... testar denna laddningen att enbart ha väcknings gest på och tryck väckning, ingen AoD och pulsen e inställd på manuellt, wifi av gps av, nfc av, ljusstyrka 3, automatisk tränings detektor e avstängd, står fulladdat batteri återstående tid 1d 8h, borde ju få ut mer än så tycker man,
     

    Bifogade filer:

  16. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Någon mer som har problem med att det tar lång tid att överföra filer? På min Gear S3 gick det på någon minut. Med Active 2 står den och tuggar i 5min minst

    Mvh J
     
  17. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag provade precis att skicka över en bild från telefonen till klockan och det gick snabbt.

    Är det någon speciell fil du försöker skicka (tänkte mest på att jag kan testa ett liknande scenario).
     
    Jaxione gillar detta.
  18. Bluejackme

    Bluejackme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Är det någon som har problem med att få notiser till kl från t ex sms eller dyl? Min har fungerat bra sen jag fick den i tisdags men idag på kvällen helt plötsligt så har klockan slutat ta emot aviserungar, jag har inte ändrat någon inställning, inte kommit åt di not disturb inte ändrat notis inställningar, startat om både mobil o klocka även ta bort parkopplingen mellan båda för o ansluta igen och inget hjälper.... sjukt mkt problem med den klockan dom borde aldrig ha fått släppa den speciellt inte för det priset, den e värd max 500 inte mer... t om wish smartklockor är stabilare för 80kr
     
  19. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Efter alla problem du verkar ha så låter det helt klart som du fått en defekt klocka. Kontakta Samsung eller butiken du köpte den av och få den utbytt.
     
  20. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Det var en podcast denna gången, på runt 70mb. Men kom på nu att överföringstiden varierade lite på min Gear S3 också av någon anledning.