Dex HDMI kopplar från

Diskussion i 'Galaxy Note 10 / Note 10+' startad av Mayfly, 30 nov 2019.

Taggar:
  1. Mayfly

    Mayfly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Dex fungerar inte stabilt för mig.
    Kopplar med kabel USB-C - HDMI, men det kopplar till och från allt för ofta. Ibland kan jag ha tur och få det att fungera stabilt om telefonen ligger helt stilla. Men allt som oftast kopplar det ifrån för att koppla till igen 2 sek senare. Speciellt om jag rör vid mobilen eller använder den inbyggda pekplattan. Känns som dålig kontakt mellan kabel och telefon. Men har aldrig glapp när jag bara laddar mobilen.
    Har blåst ur USB-C kontakten på mobilen med tryckluft om det skulle vara nåt skräp eller så där i.

    Har provat med 3 olika tv, 2 olika USB multihubbar (med original laddare inkopplad) och med Samsung original DEX kabel.
    Exakt samma problem med alla kablar och hubbar. Samma problem med både DEX och skärmspegling.

    Har faktiskt fungerat 5 min i streck nu, helt otroligt. Vågar inte röra vid mobilen, då börjar det garanterat strula igen. Och när det väl börjar koppla till och från så slutar det inte.

    Det står även "HDMI har kopplats från" i mobilen, för att sekunden senare koppla upp DEX igen.

    Har Note 10 plus snapdragon varianten.

    Någon som har en aning om vad detta kan bero på?
     
  2. Mayfly

    Mayfly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdatering:
    Försökte idag koppla upp med DEX för att spela lite spel på tv,n. Hdmi anslutningen kopplade till och från som vanligt var och varannan minut ungefär. Testade olika hdmi hablar, olika ingångar på tvn, olika "lutningar" på usb-c kabeln till mobilen. Testade att böja lite på usb-c stiftet i mobilen med en tandpetare... INGET hjälpte, och inget gjorde det varken bättre eller sämre.

    Men så efter ca 30 min fipplande så startade jag om mobilen och DÅ fick jag stabil anslutning. Spelade ca 20 min på tvn, kunde även röra vid mobilen, pausa spelet och slösurfa med mobilen i handen samtidigt som dex kabeln satt i mobilen och var igång på tvn. Men när jag så småningom startade en video på facebook på mobilen, då började det strula igen. Hdmi anslutningen blev dålig och Dex började koppla till och från på tvn mer eller mindre var 10e-20e sekund (tvn började blinka och växla mellan dex och ingen anslutning alls på hdmi ingången) Gick efter en stund in på enhetsvård och rensade minnet, rensade allt förutom Samsung Dex service. Då slutade det koppla från och till så jag lade ner mobilen och drog igång med mobilspelet igen några minuter på tvn (med gamepad inkopplad via bluetooth), funkade klockrent. Sedan efter 5 min så stötte jag emot mobilen och då började det koppla till och från igen. Då gav jag upp och lade ner skiten!

    Vad i allsin dar är detta för något? Känns som en kombination av mjukvaru fel och dålig kontakt mellan usb-c kabeln och usb-c uttaget på mobilen.

    Ingen annan som har problem med Dex? Eller kör ni inte Dex alls? Aldrig spela spel eller kolla på videor på tvn via Dex? Tycker det är skit smidigt om det fungerar. Men att fippla i en timme innan man får igång det ordentligt känns ju inte som ett alternativ riktigt, suck.
     
  3. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Har du testat en sedvanlig fabriksåterställning?

    Brukar lösa konstiga problem ibland.

    Jag hade min gamla note 8 klaga på att laddkontaken var fuktig och mobilen vägrade ladda. Visade sig att det var en uppdatering som hade ställt till det. Efter fabriksåterställning så funkade allt perfekt.
     
  4. Mayfly

    Mayfly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar någorlunda nu om jag kör med Samsung original kabel. Kan koppla från nån gång ibland men inte så ofta.
    Verkar sjukt känslig mot alla störningar man kan tänka sig som damm, statisk elektricitet, smuts.... Ja allt typ. Sjukt ostabilt tyvärr, men funkar som sagt rätt bra med original kabel nu.
     
  5. Mayfly

    Mayfly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar någorlunda nu om jag kör med Samsung original kabel. Kan koppla från nån gång ibland men inte så ofta.
    Verkar sjukt känslig mot alla störningar man kan tänka sig som damm, statisk elektricitet, smuts.... Ja allt typ. Sjukt ostabilt tyvärr, men funkar som sagt rätt bra med original kabel nu.
     
  6. Enzo F

    Enzo F Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2019
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    23
    Ja, jag blev tvungen att köpa originalkabeln och nu funkar det. Innan kunde jag inte röra telefonen utan att det kopplade ifrån.