Skulle jag gissa så klagas det på Vimla som sagt för att fler av deras användare finns just på forum. Fakta är ju att Vimla har nöjdare kunder än t.ex. Comviq som du nämner. Det kanske är svårt att tro, men hänger man på Vimlas forum och i denna tråd så lever man troligen lite i en bubbla och missar helheten.
Bara att kika på:
http://www.kvalitetsindex.se/wp-content/uploads/2019/10/SKI-Mobiloperatörer-2019.pdf
Lite samma svar som ovan. Läser man det som skrivs här och i Vimlas forum så lever man lite i en bubbla. Vimla ligger i topp när det kommer till mobiloperatörer som har nöjdast kunder. Dvs problem som uppkommer drabbar långt ifrån alla, alternativt är de av så liten vikt att folk inte bryr sig. Och siffrorna är färska från SKI, medan klagomål här har väl pågått i flera år. Så något stämmer ju inte...
Jag jobbar inte på
Telenor men har varit kund hos Vimla sedan 5 år allt har fungerat och skulle jag sätta betyg på Vimla så hade jag gett 9/10. Sedan får folk tycka vad de vill och sätta 1/10 om de så önskar. Men blir fel när folk gång på gång går in och mer eller mindre sysslar med smutskastning av Vimla eller för den delen vilken mobiloperatör som helst. Tycker Swedroid kan klara sig utan det.
74,5% av Vimlas kunder är nöjda med Vimla som mobiloperatör och det är fakta som sagt.
Du får gärna hävda annat, men länka då gärna till trovärdig fakta
Som t.ex.
http://www.kvalitetsindex.se/wp-content/uploads/2019/10/SKI-Mobiloperatörer-2019.pdf så blir diskussionen desto mer givande.
Click to expand...