Sandlådan 31.0/Black Sabbath prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av 220volt, 25 jul 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Känslan när man köpt en begagnad router från Tradera, efter betalning tar det 8 dagar innan säljaren skickar på grund av att han ''åkt utomlands på semester'', efter lite tjat och snack så får han tillslut iväg den. Nu fick jag hem den, låg löst i kartongen med några sönderbrutna frigolitbitar som skydd. Sladden var precis som han precis kopplat ur routern och kastat ner den i kartongen, cd-skivan låg löst och antennerna längst ner, helt löst och oskyddade, glidandes mot routern. Tur att den verkar fungera, annars hade han nog dragit till med ''Jag tar inte ansvar för postens slarv''! :P Om ni vill se bild på den underbara packningen, klicka här -> https://photos.app.goo.gl/AtYKP7joeq95HLmt9 :cool:
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ser mycket riktigt ut som en fin prima förpackning :-D
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Förstår inte hur man som säljare tänker. Pappa brukar säga att jag går till överdrift. Skulle skicka två dubbelsidiga bokmärkeskartor igår och blev nervös för att ett vanligt stort brev skulle ge för lite skydd. Så rev sönder brevet när jag lyckades hitta ett brev i tunn kartong, mycket nöjd.
     
  4. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 018
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    På mitt gamla jobb fick vi en router i retur, ångrat köp, som bara var nedkastad med sina tillbehör i ytterkartongen, fraktlappen klistrad på utsidan. Killen hävdade att han fått den levererad på det viset, vilket inte kan hända. ARN gick på hans linje. :P
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha, jag försöker lägga tillbaks allt som det kom. Så det nästan ser ut som att jag inte har packat upp något, när jag skickar något på retur. En gång la jag tillbaka EarPods i sin förpackning vid försäljning på Tradera, jag till och med kollade på nätet för att se hur det såg ut när de kom nya (självklart sa jag dock att de var använda i annonsen).
     
  6. Droid55

    Droid55 Guest

    Slagit in min enda julklapp i år. Slår ju aldrig in julklappar så försökte ta min tid och slå in så fint jag kan. Ska bara skriva ut någon text att fästa på också.
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    På tal om router, så här ser min ut:
    photo_2019-12-17_18-31-21.jpg

    Den bär en foliehatt. ;)

    Satte på den när pappa var borta så han fick sig ett skratt när han såg den (han som tog bilden). Använder kabel till datorn så det gör inget, Chromecast funkar också då de står i samma rum. Dock blir täckningen sämre när man går in i ett annat rum, så den har effekt.
     
  8. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Bästa stället att köpa billigare minneskort för mobil? Amazon eller?
     
  9. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 018
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Farligt med wifi, det har jag läst på internet.
     
  10. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    :D själv strävar jag efter så bra täckning som det går i alla husets hörn...
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Ah, trådlöst. ;)

    Dock mer stabil anslutning med kabel, har jag upptäckt. Antar det vore ännu mer stabilt (och snabbt) om det var fiber, vilket vi tyvärr inte har i huset.

    Haha, alla prylar som använder routern befinner sig i vardagsrummet. Snart kommer det dock in en dator i mitt rum, men den kommer att anslutas med kabel. Så behövs inte täckning i alla rum.
     
  12. Droid96

    Droid96 Guest

    Märker du av några positiva effekter av foliet?
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag vet inte. Dock hade jag redan börjat använda kabel innan jag satte på den, så det var mer "för att jag kan". För jag kände skillnad på använda kabel istället för Wi-Fi. Har alltså Wi-Fi avstängt på datorn och använder kabel. Hade främst problem med huvudvärk. Ibland när jag har huvudvärk brukar pappa stänga av Wi-Fi och mobilnätet på mobilen, sjukt nog funkar det ibland... Dock har han det avstängt ofta (eller i flygplansläge) när han bär den på sig. Enda gången Wi-Fi används här hemma är med surfplattan, som främst används för att casta filmer/serier till TV.
     
  14. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det som är sjukare är faktiskt att du tror att det funkar [emoji23]
     
  15. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    [​IMG]
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha ;)
     
  17. Droid96

    Droid96 Guest

    Det hade varit mer spännande om det funkade varje gång.

    Hursomhelst så är det ju bra om det funkar för dig oavsett varför det funkar.
     
  18. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    @Rebecka@Rebecka jag är likadan i princip. Det ska vara snyggt och så fint som möjligt. Trots allt har ju köparen betalat marknadsmässigt pris för varan, så jag håller med!

    @keyser@keyser men herregud...ibland har kunder lite för mycket rättigheter. Jag lämnade tillbaka en telefon till Netonnet en gång, och jag satt fan å rengjorde minsta lilla dammkorn som kunde ha uppkommit. Kanske maniskt, men rätt ska ju bara rätt....
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Tror inte funkar varje gång eftersom man kan få huvudvärk av annat också. Dock är pappa övertygad om att han fick problem för att han bar den intill kroppen, samma med en kompis till honom.
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Det viktigaste är att det är packat stabilt och säkert samt att varan är i utlovat skick, sen är det klart att snyggt och prydligt ser bättre ut. Jag kan dock acceptera att lite katthår har råkat följa med eller dylikt, även om jag själv rengör allt.

    Jag kan också sitta och rengöra och putsa allt innan jag skickar iväg det. Innan när jag sålde (eller returnerade) telefoner så hade jag våtservetter för skärmar och avslutade med tejp för ta bort sista dammkorn innan jag la det prydligt i sin låda. Alltid fått höra positivt från de som har köpt sina telefoner, de tycker det ser ut som nytt. Självklart har jag också hanterat telefoner därefter. Aldrig haft klagomål på mina returer heller och alltid full återbetalning.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.