Köpte just en Pixel 4 XL nästan spotanköp...

Diskussion i 'Google Pixel 4 / Pixel 4 XL' startad av Salvion, 17 dec 2019.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Då jag har ställt masa frågor över tid gällande Pixel telefoner kan jag ju berätta hur det går just nu tänkte jag, det blir också kul att leta upp detta om 1 år eller så och se "hur det blev" med detta spontanköp :eek:

    Kort historia, jag har hoppat mellan Iphone specifikt och Android allmänt under min smartphone era men dom sista nästan 10 åren är det Android som varit min telefon, Nexus 6P, Pixel XL, Pixel 2 XL och nu...Pixel 4 XL 64 GB
    Nexus köpte jag via Google Store Sverige om jag minns rätt och den funkade kanon, Pixel och Pixel 2 via England import (första från Proshop och andra via Clove)
    Båda pixklarna fick jag skicka tillbaka på garantijobb som gick bra men jag ogillade starkt den tid det tog och den senaste turen med Pixel 2 var helt sjuk med någon slags samspel mellan Clove och Google Store som fick mig att ledsna på import om jag inte vore jävligt sugen...

    Denna Pixel 4 köpte jag del för att det just nu är någon microrea på den hos Inet (10 990 kr) och 64 GB och inte 128 är för att jag på mina tidigare 2 pixlar använt i snitt 30% av dom 128 GB jag haft så...
    Ville helst ha en Orange men det blev en tråk-svart för det fanns inne och då jag kommer ha ett skal av någon form ser man ju ändå aldrig telefonen, samt det är en ren brukspryl.

    Min Pixel 2 köpte jag 2017 i oktober så för mig är detta en låååång tid med samma telefon, byter normal varje eller max vartannat år men Pixel 3 lockade mig på inget sätt och det var nästan samma sak med Pixel 4 men nu blev nyfikenheten för stor och jag chansar när den kom på "rea"
    Ur mitt ganska amatörmässiga användare perspektiv tror jag inte skillnaden kommer att upplevas av mig som stor, det är väll då ansiktsupplåsning som blir annorlunda, 90 Hz skärm mehh och det är väl typ det jag uppmärksammat.

    Så nu skall jag leta fodral/skal troligen kolla upp Spigen som jag har nu till 2:an, något med lite stötdämpning och clear-stil kanske.
    Sedan trådlös laddning, kanske en Google Stand eller nått?

    Egentligen är jag nog en Iphone kund för den har nästan allt jag vill ha och behöver, utom mjukvara för jag är fast i Google träsket och deras tjänster så jag känner att jag "måste" gå över helt och hållet för att dra full nytta av Apple, och då talar vi om Stationär Mac, Iphone, Ipad och kanske en klocka och deras motsvarande tjänster tilltalat mig inte så då blir det Android igen o_O

    Allt detta ur MITT perspektiv.

    God Jul till mig själv då :-*
     
    Last edited: 17 dec 2019
    PeterGiggs, bernard, spigen och 3 andra gillar detta.
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 211
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Grattis till den trevligaste mobilen på marknaden (och den med bäst stillbildskamera)!
    Tycker inte man behöver skal till fyran, riktigt bra grepp och perfekt storlek, för mig i alla fall. Den svarta kanske är halare än de andra dock.
     
    Last edited: 17 dec 2019
    Salvion gillar detta.
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Tack @psp123@psp123
    I en optimal värld skulle jag också skippa skal men har över åren tappat 2 telefoner så dom skadats och det vill jag gärna undvika inom rimliga gränser därav ett så slim skal som möjligt men ändå att det gör någon nytta.
    Och det där om att den är "greppig" nja...jag pratade i telefon och försökte äta samtidig så det klassiska telefon-på-axel-tryck-mot-kinden...det gick inte bra, kanske skägget som gör att den sakta glider men det kändes otryggt för mig :)

    Ja vi får se hur jag trivs med den, att den skulle vara sämre än 2an tror jag inte, om den är värd uppgraderingen penninga mässigt får vi se, jag kanske blir positivt överraskad?
     
  4. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 211
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Kan tipsa om denna väldigt prisvärda powerbank: Webhallen.com
    Batteritiden är inte jättebra, det är väl den största bristen enligt mig.
    Hoppas du blir nöjd :)
     
    Salvion gillar detta.