Perfekt exempel på vad jag menar med att leva i en bubbla. Man väljer ut ett exempel på någon som hamnat i kläm eller säg 10 personer som hamnat i kläm och väljer att måla upp det som ett superstort problem som drabbar många/alla.
När det istället handlar om 10 kunder av 500 000 kunder. Exempelsiffror båda två.
Hos Vimla kan vem som helst skriva och forumet är lätt att hitta samt att man bli hänvisad dit. Tar vi Hallons forum
Teknisk support | Hallons forum som är ganska svårt att hitta in på och kräver att man är
Hallon kund om jag minns fel så ser hittar man problem som att sms inte kommer fram, simkort fungerar inte och surfen fungerar inte utomlands. Mer eller mindre liknande problem som hos Vimla.
Hade samtliga operatörer haft forum så skulle vi ha fått se liknande inlägg hos andra operatörer. Exemplet ovan som du dessutom klistrat in är ju ett tydligt exempel på att användaren även valt fel väg att gå. Det är ett brådskande fall och då skickar man givetvis inget mejl utan tar kontakt i chatten. Hade själv ett mejl jag skickade till 3 för några veckor sedan och där var väntetiden ca 1 vecka och jag kan tänka mig att det är så hos fler operatörer av lite större storlek då e-post normalt sätt är en mindre prioriterad kanal är min erfarenhet.
Så klart tråkigt när enskilda kunder drabbas, men det kommer alltid att hända oavsett operatör. Sedan hade man kunnat önska att Vimla hade bemannat upp ännu mer, då man endast är 22 personer enligt
denna sida och gissningsvis har flera hundratusentals kunder. Fullständigt felaktigt dock enligt mig att utifrån Vimlas forum dra slutsatserna att alla har problem med allt och att Vimla skulle befinna sig i något katastrofläge. SKIs siffror är tydliga på den punkten och även om flera påstår att det gått fullständigt utför de senaste 2 månaderna så tror jag i det stora hela inte mycket förändrats åt något håll faktiskt, men det får vi se nästa år i SKIs siffror.
Du säger själv att du är nöjd, så varför inte vänta med att byta till 2.0 tills du måste. Alla processer kring bytet blir ju bättre med tiden, men likaså kan något gå fel om några månader. Som jag förstått det så skall ju ett nytt simkort skickas ut och sedan skall en portering ske till Vimla 2.0. Precis som vilket operatörsbyte som helst och därmed kan samma problem uppstå som vid ett byte av operatör.
Click to expand...