[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 287
    Mottagna gillanden:
    7 028
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Vi får nog vara ense om att förbli oense.
    Det du vill bagatellisera anser jag är ett stort problem för mig och många andra Vimla-kunder. Du har en annan åsikt och jag respekterar den.

    Jag drar mig ur diskussionen för att inte göra den för långrandig. Jag tror att det jag vill säga har gått fram ändå. Jag låter var och en dra sina egna slutsatser om Vimla!
     
    KTM, spoling, iterva och 3 andra gillar detta.
  2. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Jag måste tyvärr instämma. Vidare diskussion verkar fruktlös.
     
    spoling och svenix gillar detta.
  3. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jo, håller med. Svårt att komma längre utan vi får avvakta och se hur allt utvecklar sig med tiden.

    För att sammanfatta det så kan kan man konstatera är att Vimla som mobiloperatör låg på plats 3 över de nöjdaste mobilkunderna i Sverige i SKI 2019. Hur det efter undersökningen i Oktober 2019 gått är vi oense om och det får vi se i Oktober 2020 :)

    Och skulle man hamna i kläm och vara missnöjd eller bitter så har ju Vimla varken bindningstid eller uppsägningstid, så då är det bara att byta till valfri mobiloperatör så man blir nöjd.

    Betydligt mer effektivt än att vara kvar som missnöjd kund och utrycka sitt missnöje här eller på Vimlas forum ;) Dessutom den tydligaste feedback Vimla kan få (om man byter).
     
    Kingson gillar detta.
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ska man också se till SKI så är Vimla det alternativ i jämförelsen som tappat mest sett till 2018, om man bortser från "övriga". Det borde ju också säga något.

    Halebop -2,5
    Vimla -3,6
    Hallon -1,2
    Comviq +0,3
    Tele2 -0,2
    Telia -1,1
    Telenor +0,2
    Tre +9,2
     
    KTM, spoling, induktion och 4 andra gillar detta.
  5. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Försökte hitta chatten idag men någon knapp för den dök aldrig upp. Jag har nu skapat en tråd i forumet. Försökte bifoga screenshot i deras forum men det verkar ju inte heller funka. Jättebra. Verkligen.
    Capture_Mitt_Vimla_-_Google_Chrome_2019-12-17_20-14-31_64623881.png
    Edit:
    Jag är kvar hos Vimla pga tipsrabatten. Jag betalar för 4 nummer. Byte av operatör innebär mer än dubbla priset för samma surfmängd. Jag har inte haft några större problem (förrän nu då). Jag följer och kommenterar för att jag tycker att allt runt Vimla sköts så amatörmässigt. Jag var med och involverad mycket när de startade och gillade idén men nu har det ju ballat ur totalt. Som jag sagt förr, när vi tvingas på 2.0 så byter jag operatör.
     
    spoling, induktion, svenix och 1 annan gillar detta.
  6. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Jag skulle fråga en sak på Vimla-chatten igår.

    Kl 13.10 går jag in i chatten med köplats 54. Klockan 14:10 har jag plats 23. Kl 14:30 har jag blivit utkastad från chatten utan att ens komma fram...

    Gjorde samma sak med Fello förra veckan. Min fråga var löst inom 5 minuter.
     
    6150, spoling, induktion och 1 annan gillar detta.
  7. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Testa mail funktionen. Jag gjorde det i förrgår. Fick svar inom 24h
     
  8. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Oj vilken skillnad!!!

    5 min med Fello, 24 timmar med Vimla! Inget svårt val där, om man tycker att kundtjänsten är avgörande.
     
    6150 och spoling gillar detta.
  9. spoling

    spoling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Fello, Vodafone DE
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vodafone DE
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Jag kan tänka mig att en fungerande kundtjänst kan avgöra för många kunder. Andra klarar sig länge helt utan.
     
  10. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Nu verkar dom fått igång Messenger igen via Facebook åtminstone. Då slipper man bli utkastad, så det känns bättre att skriva där :)
     
  11. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Haft det gratis i 4 år nu. Hade tre innan. Betalade 399:- i månaden. Har alltså sparat minst 19152:- med Vimla. Dom kan gärna få ta en vecka på sig att svara
     
    katho, Crown, maww och 1 annan gillar detta.
  12. spoling

    spoling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Fello, Vodafone DE
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vodafone DE
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    @Kingson@Kingson

    Ja Telenor har ju köpt sig en kravlös skara kunder genom tipslänkssytemet. Det är väl just därför de kunnat försöka genomföra Vimla-projektet på sådan låg nivå. Inga fullt betalande kunder skulle väl kunna acceptera ett sådant kaos som uppstått med införandet av 2.0.
     
    Rasseman och Hajken gillar detta.
  13. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    @spoling@spoling Kravlösa är vi ju inte som har kostnadsfritt, jag kritiserar också Vimla och tycker det är tråkigt att det dyker upp problem. Dock är man olika som människor och har olika tolerans för vad som är okej support.
     
  14. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Men tror du verkligen att om tipslänkarna inte funnits, att kunderna skulle vara kvar, med detta kaos? Är inte detta just själva definitionen av kravlös? Oavsett orsaken.
     
    Rasseman och svenix gillar detta.
  15. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    @induktion@induktion - Om vi tolkar kravlös på samma sätt "Att jag som tipsat så många att jag har kostnadsfritt och bara håller truten och accepterar Vimlas problem" så håller jag inte med.

    Vad jag vet kan man inte spara 100 GB hos någon annan av de andra lågprisoperatörerna (oavsett om man betalar fullt pris eller ej). Kanske Hallon har det, men det går på 3:s nät och fungerar absolut inte i skogen för min del, eftersom jag fiskar mycket.

    Så även fast jag fått betala ordinarie pris så hade jag antagligen stannat.
     
    Crown, katho och Hajken gillar detta.
  16. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    @DroidJunkie@DroidJunkie
    Jag vill ju först och främst ha något som fungerar och man kan lita på. Då faller ju absolut Telenor/Vimla bort. Sen spelar det mindre roll vad företaget heter och vad det kostar (inom rimliga gränser).
     
    spoling gillar detta.
  17. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Vet inte vad som är nytt i diskussionen? Men du fortsätter att hävda att det skulle vara någon form av kaos helt utan någon objektiv fakta/källa. På samma sätt skulle jag kunna hävda att det är kaos hos Fello då jag nu på kort tid sett två personer som varit i kontakt med Fellos support bara här i Vimla-tråden.

    Precis som innan är fakta dock att Vimla som mobiloperatör har Sveriges 3:e nöjdaste kunder. Och givetvis är det inga som helst problem för den stora delen kunder hos varken Vimla eller Fello.

    Eftersom du skrivit att du inte är kund hos Vimla så delar jag med mig av den upplysningen att mitt Vimla abonnemang fungerar alldeles utmärkt och kan rekommendera dig att bli kund hos Vimla så du själv kan testa på och se att allt bara fungerar och något behov att kontakta supporten inte finns.

    Det får stå helt och hållet för dig. Vimla som mobiloperatör har som sagt Sveriges 3:e nöjdaste kunder och jag själv som kund sedan 5 år litar fullt ut på att Vimla fungerar när jag behöver det. Kan faktiskt inte ens minnas att jag upplevt någon störning personligen under mina 5 år, inte ens när stora delar av Telenors nät låg nere efter någon misslyckad uppdatering.

    Korrekt, Vimla och Hallon har en pott på max 100 GB sparad surf oavsett mobilabonnemang. Med Vimlas 100 GB så kan du dock inte spara surf alls samt att surfen gäller i max 12 månader. Men den stora fördelen är att du kan byta upp/ner hos Vimla utan att din sparade surf påverkas, hos Hallon däremot så nollas den varje gång man nedgraderar abonnemang.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  18. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jag har inte märkt av något kaos alls. Inte heller mina polare eller min mor som har 2.0. Men det va i början det va mycket strul va jag har kunnat läsa mig till. Dom åtgärdar felen med tiden :P
     
  19. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Nu har du rört ihop det.

    Maila Fello så svarar dom med inom 24 timmar.
    Maila Vimla så svarar dom med inom 24 timmar.

    Chatta med vimla, dom svarade på 1 minut förut på fb.
    Chatta med Fello, dom svarar på 5 minuter. Alltså är fello sämre än vimla. Det va som fasen!
     
  20. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har mail som är över en vecka gamla nu. Obesvarade.

    Det senaste jag skickade i helgen är också obesvarat.

    De tycks svara väldigt selektivt.

    Skapat tråd i forumet och nu har jag skrivit på messenger också. Vi får väl se.

    Dottern kan fortfarande bara surfa i snigelhastighet. Hon ringde mig idag och skällde om att det gått 5 dagar nu..
     
    Last edited: 18 dec 2019
    iterva, induktion och svenix gillar detta.