Fråga: Laggande samtal med Mi 9T Pro

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av jebediah, 14 dec 2019.

  1. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Verkar inte finnas ett specifikt underforum för Mi 9T Pro så tråden får hamna här ist.
    Är rätt så ny gällande Xiaomi och jag gillar't skarpt. Dock så har jag stött på ett problem både på Miui 10 och Miui 11 och jag vet inte om det hänger ihop enbart med min modell.
    Problemet är laggande/hackande telefonsamtal. Både inkommande och utgående (jag klagar på folk att deras röst hackar och de klagar på att min röst hackar), precis som om man skulle ha dålig mottagning/täckning även fast jag har full mottagning. Det händer inte alltid men ett par ggr/dag. Att göra en omstart av telefonen hjälper i någon dag sedan börjar det igen.

    Har läst på diverse forum och fler verkar ha samma problem och några påstår att problemet hänger ihop med Google Assistent, att stänga av det ska visst hjälpa, inget som hjälpte mig dock :/

    Så vad säger ni? Har ni upplevt samma sak på andra Xiaomi telefoner? Trodde verkligen att problemet skulle försvinna när Miui 11 kom men icket.
     
  2. Jan-Bertil

    Jan-Bertil Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Jag har en likadan, men upplever inte ditt problem. Inte heller med det tidigare MIUI 10.
    Du kanske skall reklamera din telefon?
     
  3. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Hade aldrig något liknande problem med Mi 9T Pro, skulle också rekommendera dig att reklamera.
     
  4. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Största problemet är att det inte alltid händer, utan mer sporadiskt. Ger mig tusan på att om jag skickar in den så kommer de ringa ett samtal, funkar det bra så hävdar de att inget fel har upptäckts :/ Dessutom så har jag låst upp bootloadern och rootat vilket de garanterat kommer klaga på.
     
  5. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Håller på felsöka och läsa lusen av google där folk har samma problem.
    Om ni knapprar in *#*#4636#*#* och går under Telefoninformation, vilket önskad nätverkstyp har ni där?
     
  6. Jan-Bertil

    Jan-Bertil Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    LTE/TD-SCDMA/UMTS
     
    jebediah gillar detta.