[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Har du 500 000 kunder, 1000 kunder som har frågor och 30 som jobbar i supporten och en chatt som skapar en ärende-flod (vilket kanske verkar ske enligt ovan) så är det ju fullt rimligt. Finns ju många som kontaktar supporten med frågor och funderingar och inte bara när man har problem.
     
  2. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 269
    Mottagna gillanden:
    793
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Hej & Välkommen till Swedroid!

    Vad är din upplevelse av vimlas support i vilket ärende ? och när är det ? :)
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Ja vimla som tjänst men supporten funkar lite hipp som happ :)
    Turligt nog är det väl inte många gånger i livet man faktiskt behöver support men det är ju bra om den funkar när man behöver den så att säga ;)
     
    induktion och Crown gillar detta.
  4. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 269
    Mottagna gillanden:
    793
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jag va tvungen att testa kundtjänsten idag igen :)
    Tredje gången denna veckan. Dom 3 första gångerna på 4 år med ska tilläggas.
    Mail svarar dom på, på mindre än ett dygn. Som alla andra operatörer. Skrev även på Facebook, det tog hela 51 minuter innan dom svarade. Jag tycker det är helt acceptabelt och rimligt med tanke på att det är en lågpris operatör. Vill ni ha telefonsupport ni kan ringa 24/7 så slanta upp mer pengar och byt till Telia/telenor/tele2. Det är ju en av fördelarna med att ha vimla, dom har varken uppsägningstid eller bindningstid. Så kommer det något kalaserbjudande med telefon som är fördelaktigt ekonomiskt :D Bara att hoppa på!

    Skärmavbild 2019-12-19 kl. 14.54.05.png
     
    katho, DroidJunkie och Crown gillar detta.
  5. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 342
    Mottagna gillanden:
    1 644
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    13:38 satte jag mig i kön. Nu är jag på plats 3 sedan 20 minuter och nu måste jag dra hemifrån. :-D
     
    induktion och svenix gillar detta.
  6. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 269
    Mottagna gillanden:
    793
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Sämre än skatteverket ju. Jag hade kört på mail om jag va du :) Som det går att lösa den vägen :P
     
    induktion gillar detta.
  7. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 342
    Mottagna gillanden:
    1 644
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Som jag har skrivit tidigare. Obesvarat mail jag skickade i lördags. Även ett mail som är.. tja, 7-9 dagar gammalt nu.
     
    induktion och svenix gillar detta.
  8. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    @NiklasO@NiklasO jag kör via Facebook Messenger. Jag har haft fråga till vimla angående om att jag blivit debiterad för utlandssms fast jag skickat inom Sverige. Fick svar igår vid 12-tiden, och idag vid 9-tiden.
    Jag hoppas det löser sig för dig snart!
     
  9. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 342
    Mottagna gillanden:
    1 644
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag ska inte bomba tråden mer innan jag får en lösning. Jag skrev på messenger igår. De har inte ens läst det än. Jag satt i chatten i 1h20m innan jag var tvungen att dra hemifrån. Skrev att jag var tvungen att dra men att de måste lösa problemen (jag var nr 3 i kön de sista 20 minuterna). Fick mail om att nytt ärende är skapat från chatten och inget är löst.

    Edit: Kom aldrig fram i chatten. Kom hem till "Plats i kö: 2". Frånkopplad.
     
    Last edited: 19 dec 2019
    induktion, DroidJunkie och svenix gillar detta.
  10. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    119
    Jag vill börja med att be om ursäkt, jag har inte läst i tråden på länge.

    Är det någon annan som har stora problem med att samtal bryts? Jag hinner sällan prata mer än 10min innan samtal bryts. Riktigt irriterande. Jag har kvar 1.0
     
    induktion gillar detta.
  11. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jag har aldrig råkat ut med det på Vimla. Däremot när jag körde Telia för många år sedan så hände det, problemet var då att jag under samtal kunde skiftas mellan två olika basstationer enligt Telias tekniker och pga att den ena var ganska överbelastad så kunde samtalen avslutas.

    Så händer det för dig på bara ett visst ställe så skulle det kunna vara det som spökar. Tyvärr inte mycket du själv kan göra åt det mer än att felanmäla. Har du tur så handlar det om något strul på din närmaste mast, har du otur så är det som det var för mig med Telia och då är det bara att byta operatör (fick t.om. göra det trots jag bundit upp mig då Telia inte kunde lösa det).
     
  12. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    119
    Jaha, det kan ju förklara varför det ofta sker när jag sitter i bilen. Då blir det till att felanmälan. Tack
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Att samtal bryts när man sitter i bilen är tyvärr inte något ovanligt, eftersom man hoppar mellan olika siter. Speciellt för 3G-nätet hos Telenor som har sämre räckvidd än 2G och 4G-nätet. Det du kan testa är att stänga av 3G och 4G för att se om det fungerar bättre - alltså endast köra 2G. Detta kommer dock göra så att surfen inte fungerar under samtal.

    När Vimla kommer med VoLTE kommer det troligtvis bli en stor förbättring när det gäller detta.

    En felanmälan kommer nog tyvärr läggas ner ganska omgående pga att det inte behöver vara fel på nätet när du själv rör dig. Hade du varit stilla och du hade samma problem, skulle felanmälan hanterats på ett annat sätt. Troligtvis ser Telenor inte heller att det är intressant att "laga" 3G-nätet utan satsar istället på att 4G-nätet ska fungera bättre.
     
    Last edited: 20 dec 2019
    bernard gillar detta.
  14. Jimmy102

    Jimmy102 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    10
    Någon som vet eller har provat Vimla 2.0 på en Doro 1362 mobil? Det är lite osäkert om det fungerar eftersom den saknar 3G.
     
    bernard gillar detta.
  15. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Nu vet jag inte svaret, men Vimla har sagt att telefoner ungefär före 2013 inte fungerar med Vimla 2.0. Doro 1362 är lanserad 2017 så utgår man från det Vimla sagt så bör den i så fall fungera.

    Vimla 2.0 har ju även 2G/GSM, men det krävs att telefonerna är någorlunda nya (ca 2013 och framåt) för att de skall kunna känna igen Vimlas mobilnäts-ID eller liknande och därmed kunna koppla upp sig på mobilnätet.
     
    Kingson gillar detta.
  16. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 342
    Mottagna gillanden:
    1 644
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Idag fick jag svar!

    "Jag får be om ursäkt för den sena återkopplingen i ditt ärende!

    Upplever du fortfarande detta problem/ har du fått svar på din fråga?"

    Herregud. Jag ger upp!
    Jaaaaaaaaaaaaa, jag upplever samma problem! Det är ju första gången de svarar! Ska jag vänta över en vecka på nästa svar nu?? Den 16e skickade jag det man svarade på nu.

    Edit: nu svarar de både i forumet, på mail och messenger. Alltid något. Hon fick slut på data den 14e. Jag ändrade den 15e vilket inte funkade. Tror att det var då jag skickade första mailet.
     
    Last edited: 23 dec 2019
    induktion, iterva och svenix gillar detta.
  17. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    119
    Frugans mormor hade en äldre Doro utan 3G och där slutade det fungera när hon fick 2.0. hon fick köpa ny telefon.
     
    induktion och svenix gillar detta.
  18. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 342
    Mottagna gillanden:
    1 644
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Slutordet för min del nu då.

    Ungen kan äntligen surfa i normal hastighet igen vilket hon inte kunnat sen datan tog slut den 14/12. Vimla började plötsligt svara på messenger. De frågade bland annat vilken nivå hon ville ha för att just nu hade hon ingen nivå alls (whüt?!). Det felaktiga beloppet de dragit ska justeras på nästa dragning. Tydligen hade jag höjt till 25GB av misstag, men de sa 100GB av misstag i första mailet, så jag har ingen aning om vad de pratar om nu. Först sa de alltså att någon av misstag höjt till 100GB via Mitt Vimla. Idag sa de att någon höjt till 25GB av misstag. Jag kan knappast bevisa att jag INTE har höjt någon data av misstag. Jag har garanterat inte valt 100GB i vilket fall. Hur som helst så har hon en ny nivå nu och hon fick 5GB som plåster på såren (hade gärna sett mer än så).

    Vi får väl se vad de drar nästa omgång. Det är ett lotteri varje gång. Stämmer aldrig med mitt Vimla och jag har 4 nr hos Vimla.

    Vimla funkar men om man får problem så kan det ta minst en vecka att få svar. Ingen kan påstå att jag inte har försökt. 2 timmar i chatt, frånkopplad. Flera mail. Meddelande på Facebook, messenger och tråd i forumet.

    Mina två ärenden om konstigt belopp som drogs från mitt kort och att hennes konto ballade ur och tydligen hamnade på ingen abbnivå alls är nu lösta. Bävar inför nästa problem jag eventuellt stöter på...

    Ärendet om att hon inte fick mer data (plus felmeddelande i mitt Vimla) trots att jag höjde nivån skickade jag in den 15/12. Ärendet om att betalningen såg konstig ut skickade jag den 26 november. Jag fick svar men mitt sista svar i samma ärende som förblev obesvarat tills idag skickade jag runt slutet på november.
     
    Last edited: 23 dec 2019
    induktion, iterva och svenix gillar detta.
  19. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 203
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Inte konstigt supporten är överbelastad när folk kontaktar på 5 olika sätt och flera gånger för 2 ärenden....
     
    katho gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    2019-12-23.png

    Vimla bjuder på 1GB surf. Trevligt!

    Rimmet var kanske inte det bästa, men gesten uppskattas.
     
    katho och DroidJunkie gillar detta.