Tillbehörstråden - Pixel 3a och 3a XL

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av -Henric, 15 maj 2019.

  1. floordust

    floordust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    S24

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24
    Jag köpte mig denna. Den är inte 2.5D, dvs. hela vägen ut till kanterna men annars funkar den prima. Har dock bara haft den ett par dagar.
    Beställde mig även ett MNML case under Black Friday som jag borde få om ett par dagar.
     
  2. BjrK

    BjrK Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2018
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Letar efter ett skärmskydd som täcker och får således leta vidare, du får dock gärna göra en liten recension på MNML skalet om du vill. Utifrån de skalen jag har hittat hittills ligger det närmast original estetiken.
     
  3. Bumpidump

    Bumpidump Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    5
    Någon som vet om det finns någon riktigt SLIM plånboksskal till pixel 3a? Liknande Köp Dux Ducis Skin Pro Series Case Google Pixel 3a - Black online eller Olixar Canvas Google Pixel 3a Wallet Case - Brown. Mitt problem med dessa är att de sticker ut i kanterna om ni fattar vad jag menar. Hade vilja ha en "ficka" som man lägger telefonen i utan att materialet sticker ut i både under- och överkant.
    Jag hade ett till nexus 5 från LG som bara var ett svart plastskal som man stoppade in telefonen i och den var helt perfekt.

    Gissar att det kanske är för mycket begärt, men om någon har något tips :innocent:...

    edit: typ som denna, fast helst inte över 700 spänn :cry: Noreve Google Pixel 3 Leather Case - Tradition D - Perpétuelle - Bleu océan ( Nappa - Pantone 293C )
     
  4. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Hur gick det med era skärmskydd? Letar också efter ett själv men ingen aning. Hitta bara lite ovanliga märken.
     
  5. BjrK

    BjrK Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2018
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har köpt Ringke invisible defender 3-pack från phone life. Kommer sätta dit skärmskyddet imorgon och kommer med information då, samt annan info jag kommit över medan jag tittat runt.
     
    OneBlue gillar detta.
  6. BjrK

    BjrK Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2018
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vill först påpeka att jag är ointresserad av skärmskydd och har väldigt liten kunskap kring skärmskydd men gör en recension av vad som finns till Google Pixel 3a oavsett efter att ha kollat runt.

    Valde att strunta i no brand skärmskydden som b.la. finns på cdon.se, då jag inte ville chansa på att de är re-brandade skärmskydd som kan vara för små.

    Kollade sedan in Zagg (400 kr) och Otterbox (250+frakt), valde bort dessa pga priset då det rent generellt inte är någon större skillnad på skärmskydd om jag förstått det hela rätr. Dock har de bättre installations tillbehör än skärmskyddet jag sedan valde. Samt att jag helst inte vill stödja Zagg efter deras fadäs med plexiglas skärmskyddet aka "sapphire protector".

    View: https://www.youtube.com/watch?v=CuKfke6aQeI&t=15s




    Gick då in på Amazon.de och går igenom de märken med bra betyg snabbt:
    CRXOOX: Alla recensioner är gjorda inom vissa datum. Oseriöst, skulle ej köpa.
    Nonzers: Om jag minns rätt hade de tre skärmskydd av google Pixel 3a till försäljning uppe förut och har tagit bort de två där vissa av recensionerna var sämre.
    Tauri: Fått bra recensioner, verkar vara ett bra skärmskydd man får även med en ram för lättare installation. Dock är modellen på tyska amazon felaktig då den ska vara "öppen upptill" likt Zaggs, den riktiga modellen finns på amazon.co.uk. Valde bort denna pga modellen på skärmskyddet.

    Ringkes skärmskydd blev valet. Man får dock inte med en microcloth utan istället wetwipes och cleanwipes där man fick två av varje trots att det är tre skärmskydd. Man får även med duststickers samt ett litet plektrum. Man fick dock inte med en ram, vilket är synd.

    Nöjd med skärmskyddet dock blev min första installation väldigt sne nertill. Använde mig av hävstångsmetoden med hjälp av tejp. Dock passar skärmskyddet i övrigt bra till telefonen. Så rekommenderar denna om man är fingerfärdig och inte behöver en ram till hjälp.