Problem: OnePlus 6, två sjukt störande problem.

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av Koningsbakkae, 26 okt 2019.

  1. Koningsbakkae

    Koningsbakkae Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb
    Det är två saker som irriterar mig med hos min OP6.

    1. Att eBay och Chrome inte finns kvar när man växlar mellan öppnade appar. Alltså när jag har öppnat tex Gmail, Chrome och Messenger och växlar mellan dessa så försvinner nästan alltid Chrome appen.
    Jag måste alltså aktivt gå in i bland alla appar och öppna upp Chrome appen igen.
    Samma sak gäller för eBay appen.
    Det är inget nytt fenomen och jag vet att det funnits länge men när kommer lösningen på det?

    2. Detta problem är ganska så nytt för mig.
    När jag lyssnar på musik via bluetooth, spelar ingen roll vilken musiktjänst jag använder, så sänker sig ljudet av sig själv när låten kommer igång, när basen börjar pumpa. Långsamt men säkert så går volymen ner precis som om man har autovolym eller någon typ av hörselskyddsinställning aktiverat.

    Det är samma symptom i båda mina bilar, i min Harman Kardon Go Play II och i mina Sony Mdr-1000x lurar.

    Jag har testat spela musik via bluetooth med min OPT3 och då sänker sig volymen inte!

    Det här problemet uppenbarade sig från ingenstans för några veckor sedan. Jag har gått igenom alla möjliga inställningar i mobilen och inget hjälper. Har varit i menyn för Utvecklaralternativ och ändrat fram och tillbaka där utan framgång.

    Är jag ensam om detta eller finns det fler som har samma problem?
    Nummer 2 på listan är det som stör mig mest!
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du aktiverar utvecklarinställningar kan du leta efter en inställning som heter något med "absolut volym" och testa aktivera/inaktivera den.
     
  3. Koningsbakkae

    Koningsbakkae Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb
    Tackar, ska testa detta. Tror redan jag gjort det en gång innan men är inte helt säker.
     
  4. Koningsbakkae

    Koningsbakkae Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb
    Hittade problemet till varför volymen sänkte sig.
    Det var Equalizern, eller Stämmare som den numera heter i inställningarna, som spökade. När jag stängde av den så blev ljudet som vanligt igen, alltså ingen sänkning av volymen när jag lyssnar på musik via Bluetooth.