Ok google

Diskussion i 'Frågor och support' startad av t0ad, 23 dec 2019.

  1. t0ad

    t0ad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej,
    Efter tio år med iPhone blev det för en vecka sedan en Oneplus 7t pro. Det mesta är nu uppe och rullar men voice match vill inte bli aktiverat. Jag kör på svenska, och det står att funtionen inte finns tillgänglig på det aktuella språket och slidern är grå. Min kusin kör dock också på svenska med en Oneplus 6 och hans telefon har voice match aktiverat. Finns det några andra inställningar jag bör titta på, eller har det inte kommit till min telefon än? Känner mig lite vilsen i pannkakan. Android 10 och senaste uppdateringarna.

    Stort tack på förhand!
     
  2. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Google trycker ut och återtar features i appar lite som de vill tyvärr. Jag har en pixel 4 xl och har för tillfället inte ok Google från viloläge vilket jag och andra hade för en tid sen. Det hela verkar helt ologiskt och första gången jag märkte det var under utrullningen av svenskt språktstöd för asistenten men det har nog pågått längre. Hoppas det inte avskräcker ditt systemskifte
     
    t0ad gillar detta.
  3. t0ad

    t0ad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej,
    Jag förstår :) upptäckte nu på morgonen att om jag bytte språk på mobilen till engelska och la till svenska som ett sekundärt språk så kan jag aktivera voice matching och prata på både svenska och engelska, så nu känns det bättre :)
     
    Avarell_Dalton gillar detta.