Phablets

Diskussion i 'Frågor och support' startad av röegga, 29 dec 2019.

  1. röegga

    röegga Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Ohoj! Vet nån om Xiaomi har fått fram nån mimax 4 ännu? Eller om det kan tänkas finnas annan större mobil för en halvblind gubbe som nog? Var får man isf tag på den? Nåt spec att tänka på? Min gamla mimax från Kina har usel mottagn tex.
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det blev ingen Mi Max 4 tyvärr. Det finns i mitt tyckte tre bra alternativ att välja på:

    Mi Max 3: Använder själv den fortfarande trots att skärmen och kameran lämnar en del att önska. Kör Xiaomi EU med MIUI 11 och Android 10 i botten. Flytet är riktigt bra måste jag säga även om det är långt ifrån något fartmonster.
    Xiaomi Mi Max 3 kaufen - 4GB/64GB - Phablet zum Hammer Preis

    Honor Note 10: Denna lur har en betydligt bättre skärm än Max 3, dock saknas stöd för band 20 (om du behöver det) och det finns ingen global firmware.
    US $223.42 35% OFF|Honor Note 10 NFC Smartphone In Stock 6GB 64GB 5000mAh Battery 6.95 inch Screen Android 8.0 24MP Camera NFC Mobile Phone-in Cellphones from Cellphones & Telecommunications on AliExpress

    Huwei Mate 20 X: Med stor marginal bättre än lurarna ovan men också betydligt dyrare. Brukar gå för runt 4000 kr på forumet begagnad. Kostar runt 5-6000 kr att importera.
     
  3. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    De flesta ryktena säger ju att xiaomi lagt ner mi max-serien. Sen vet jag inte om de tänkt sig att göra någon lika stor mobil fast i en annan serie, men det har jag inte sett nåt om i såfall. Den otvivelaktigt och överlägset bästa riktigt stora mobilen är väl fortfarande nu drygt ett år gamla huaweis mate 20 x, men den är väl tyvärr fortfarande rätt mycket dyrare än mi max 3: Buy HUAWEI Mate 20 X Dual Sim (EVR-L29) 6GB+128GB LTE Sim Free / Unlocked at Wondamobile | Wonda Mobile - Your Mobile Expert | Buy Mobile .

    Ska man köpa en kinamodell måste man själv kolla upp vilka frekvensband den stöder, och även om du köper en sk global modell är det inte säkert att framförallt band 20 finns vilket kan vara väldigt betydelsefull beroende på var du bor och vilken operatör du har. Sen finns det kombinationer av band som kan ge förbättrad täckning, stabilitet och hastighet, och där kan du räkna med att även om telefonen har band 20 så lär den inte ha stöd för någon av dessa kombinationer som involverar band 20
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Alla modeller av Mi Max 3 har stöd för band 20. Slutsumman hos tradingshenzhen inklusive frakt som slussas via EU (för att slippa tull och moms) blir $180. Ett skapligt bra pris. Dock borde det gå att få tag på en begagnad i bra skick för under 1500 kr. Mate 20 X är ju löjligt dyr ny fortfarande, med tanke på att den har mer än ett år på nacken. Om TS haft Mi Max 1 kommer dock Mi Max 3 bli en ganska stor uppgradering. Framför allt är kameran betydligt bättre på Mi Max 3 men i princip allt annat är också ett snäpp bättre. Har haft alla telefoner i Max-serien och Max 3 är den enda som jag velat återkomma till genom åren.
     
  5. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    syftade inte på just den, det var mer en generell observation/påpekande, eftersom TS upplevde problem med mottagningen i sin nuvarande tele :). minns inte hur det var med mi max 2, men visst hade inte ens globala versionen av mi max 1 band 20?