Samsung Galaxy Fit

Diskussion i 'Wearables' startad av hugohacke, 3 jul 2019.

  1. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
  2. Jesper76

    Jesper76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    6
    Japp, haft den i 2 dagar nu. Riktigt nöjd, många funktioner för priset. Men jag har inte ägt varken smartwatch eller aktivitetsband tidigare så jag har inget att jämföra med. Är det något speciellt du undrar över?
     
  3. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Tack för svaret :-) Det står mellan den här och Mi Band 4, men något jag märkte att Galaxy Fit inte hade var GPS via mobilen. Stämmer det? Har du testat hur bra den mäter sträckor? Hur skulle du säga att batteriet är?
     
    Last edited: 6 jul 2019
  4. Jesper76

    Jesper76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    6
    Hur menar du att den inte har gps via mobilen? Distansen stämmer väldigt bra när jag jämför med sträckan som löpbandet visar och tycker den stämmer bra på sträckorna jag rör mig i vardagen. Sneglade också på Nu band 4 men landade i att köpa galaxybandet. Så länge man inte är ett hardcore träningsfreak tror jag man blir nöjd med båda de banden
     
  5. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Mi Band 4 kan använda mobilens gps för att mäta distans, vilket är användbart när man t.ex. cyklar.
     
    Droid82 gillar detta.
  6. Jesper76

    Jesper76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    6
    Vet inte om jag fattar dig fel. Jag drog ut på en kort cykeltur och testade. Kom hem och kollade, hade data från turen som galaxy fit skickat till hälsoprogrammet. Allt av intresse var med, sträcka, visar på kartan var jag cyklade, hastighet, puls under turen osv osv.
     
  7. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Du fattar mig helt rätt ;)
    Som jag förstått det när jag läst på om den så registrerar den inte plats på kartan automatiskt men det kan vara så att den fått en uppdatering. Använder du Samsung Health appen? Den kanske är smart nog att spela in det själv (vet att Google Fit gör liknande, även utan armband). :)

    Hur upplever du att fler flytet i systemet är (responsivitet när man swipar t.ex)?:D
     
  8. Jesper76

    Jesper76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    6
    Japp, Samsung health. Det enda jag gjorde innan jag trampade iväg var att starta träningspass cykling, sen hemma igen kunde jag gå igenom summeringen av turen. Vad gäller flytet så är det helt ok. Inte lika rapp som en high end Mobil men för under tusenlappen helt okej. Skarp och bra display också
     
    hugohacke gillar detta.
  9. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Toppen! :) var det på själva armbandet du startade cykelturen då?
    Ja det är nog vad man kan förvänta sig. Vad skulle du säga är den sak du blev mest positivt och negativt överraskad över? (Jag har inte heller haft något aktivitetsband förut) :D
     
  10. Jesper76

    Jesper76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    6
    Är riktigt nöjd överlag men positivt överraskad att den prickar in sömnen riktigt bra. Sen sitter den jäkligt bra på armen, märker inte ens att den sitter där. Negativt var jag på väg att skriva batteritiden men det är inte riktigt rättvist. Den är fortfarande ny för mig så jag håller ju på att pilla och greja med den stup i kvarten
     
    hugohacke gillar detta.
  11. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Låter ju toppen :-) komforten är ju riktigt viktig när man ska ha på sig den konstant. Batteriet är väl det som brukar vara sådär på de flesta armband. Hur många dagar skulle du säga att den räcker? :)
     
  12. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Tror jag hittat källan till mitt svamlande om GPS :o i alla reviews jag läst om den stod det att den inte hade gps via mobilen men för någon dag sedan kom en uppdatering där bl.a. det ingick.
     
  13. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Har haft den i ett dygn nu och kört en promenad och en cykeltur. Komforten är det verkligen inget att klaga på, den sitter som en smäck. Bandets fästanordning känns stabil om än lite trixig att trä igenom det resterande bandet in under. Har aldrig använt någon pulsmätare förut men snittade på 150 bpm under cykelturen vilket låter rimligt. Och min vilopuls skulle jag vilja påstå att den prickar in bra också. Blev förvånad över hur smidig skärmen var att använda, den känns responsiv och det är inga problem med att läsa av skärmen i solljus. Lite skralt med urtavlor men det är inget som är någon dealbreaker för mig.
     
    Droid82 och Jesper76 gillar detta.
  14. MEE

    MEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har haft mitt band i en månad nu och är också nöjd. En stor fördel är att den startar träningen automatiskt(cykel mm). Aviseringarna funkar skapligt för att vara en sån liten skärm, man slipper i 9 fall av 10 ta upp telefonen. Den sitter bra på armen utan att vara i vägen. Batteritiden är ungefär 3-4 dagar för mig.
    Jag var i valet och kvalet mellan denna och en klocka men såg inte att klockan skulle tillföra så mycket eftersom jag i stort sett alltid har telefonen med mig och att användandet av apparna på klockan är rätt begränsade.
     
    Jesper76 och hugohacke gillar detta.
  15. zeusl

    zeusl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej, jag har haft min sedan juli och är över lag nöjd, tycker dock att batteritiden blivit något försämrad mot när den var ny. Nu måste jag ladda två ggr veckan mot en gång i veckan första månaden.
    Jag har att skärmen ska väckas när man lyfter på armen och använder den hela dagarna för att se vem som ringer så jag slipper plocka upp mobilen när jag har headset.

    Sen det som stör mig mest är att den kopplar ifrån sig ibland, och ibland så pass att jag måste skapa en ny anslutning genom appen Galaxy Wearable. (All personlig data är kvar)

    Och jag saknar en batterivarning när det är 10% kvar, nu varnar den när den är nere på 1% och då är det oftast för sent...

    Någon annan som känner igen sig eller har jag ett dåligt ex?
     
    hugohacke gillar detta.
  16. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Jag håller med om batteriet, det har försämrats sen jag fick den. Men jag tycker också att batteriet varierar från dag till dag. Vissa dagar drar den 20% och andra knappt 10%. Och då är min användning av den ungefär lika varje dag. Samma med hur mycket batteri som dras över natten (nattläge och frånkopplad från mobilen). Igår natt drog den 2% men idag hade det gått 7%. Hoppas det är något som går att förbättra med en uppdatering.

    Frånkopplingar har jag inga större problem med dock. Har hänt typ 3 gånger sen i juli.
     
    zeusl gillar detta.
  17. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Gjorde en liten miss (eller ja liten och liten) var inte riktigt uppmärksam så jag köpte en på Tradera utan laddare.
    Vet nån om de går att få tag på en ny? De enda jag hittar är till Fit-e. Passar den?
    Fungerar det med wireles laddning?
     
  18. mdeletr

    mdeletr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Också problem med att dem tappar anslutning. Får para ihop i appen igen. Börjat varje dag. Resettat och installerat om appen hjälper inte
     
  19. hugohacke

    hugohacke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2019
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Moto G4 Plus
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Fick också problem med det här efter en uppdatering men jag tror att det löste sig med den senaste uppdateringen (av både bandet och appen). Men den höll ändå fortfarande på att kivas lite ibland. Upptäckte att jag inte hade stängt av batterioptimering på Galaxy Fit och Galaxy Wearables så min mobil stängde ner dem i bakgrunden. Inte konstigt att den frånkopplades. Om du har uppdaterat allt är mitt råd att kolla om du kan stänga av batterioptimering/batterisparläge för apparna.
     
    mdeletr gillar detta.