Android 10 full med buggar....

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av NiqSson, 30 dec 2019.

  1. NiqSson

    NiqSson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Har sökt i forumet men hittar inget som är till hjälp och för att undvika hjärnblödning så gör jag, desperat, ett eget inlägg nu...

    Har en Samsung s10 och uppdaterade till Android 10 för ett par veckor sedan... nu ångrar jag mig djupt

    Efter uppdateringen:

    • När jag hoppar in i bilen så ansluter telefonen till bilen som vanligt men musiken spelas upp i telefonen, inte i bilen.... enda lösningen är att starta om telefonen.

    • Alarm funkar inte alls, inte ett ljud kommer ur telefonen. När jag försöker byta larm-ljud säger telefonen att det inte går att spela upp ljud under pågående samtal... trots att det inte pågår något samtal.... en omstart kan lösa problemet tillfälligt men om lösningen är bestående så att larmet i framtiden ljuder som tänkt är inte säkert.

    • Om jag ansluter telefonen till en Bluetoothenhet, en högtalare exempelvis, och använder volymknapparna så ändrar den volymen för ringsignalen, inte volymen i högtalaren. - samma sak när jag, exempelvis, ser på YT och vill ändra volymen.

    • Batteritiden har blivit en sjättedel av vad den var innan uppdateringen. Jag har prövat att döda alla bakrundsappar men det hjälper inte.

    Någon mer som upplever detta och funnit någon lösningen eller någon som vet hur jag får tillbaka versionen innan Android 10?

    Snälla hjälp!
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 365
    Mottagna gillanden:
    17 844
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det jag tror skulle lösa många av dina problem är o göra en återställning. Det bör man testa med om man har problem efter en större systemuppdatering som du nu gjort
     
    night77 och Kristy gillar detta.
  3. NiqSson

    NiqSson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1


    Tack! Jag ger det ett försök och återkommer med resultat då nämnda problem uppstår sporadiskt.
     
  4. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Har också en S10 med Android 10 men har inte upplevt något av problemen förutom det med batteritiden, men det var bara de första dagarna och har "gått över".
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har heller inga som helst problem efter uppdateringen till android 10. Som @jnsson@jnsson är det garanterat en fabriksåterställning du behöver göra.

    Passar även på att flytta tråden till rätt underforum.
     
    night77 gillar detta.
  6. NiqSson

    NiqSson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack!
     
    chraist gillar detta.
  7. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Detta är normalt och att förvänta sig då en uppgradering av operativsystem innebär en del eftersläpande jobb som körs tyst i bakgrunden och som då givetvis påverkar batteritiden.
     
    frpl gillar detta.
  8. NiqSson

    NiqSson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Update.

    Har gjort en fabriksåterställning och problemen med BT kvarstår. Batteritiden skulle möjligen kunna blivit något bättre men det är marginellt.