Fråga: True Wireless - bra ljud OCH bra samtalskvalitet, en omöjlighet?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av bridgemix, 27 aug 2019.

  1. Filikun

    Filikun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2016
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Ja, Bose Noise Cancelling Headphones 700 hyllas ju för just samtalskvalitén så det är nog ett bra bet att även Earbudsen kommer vara riktigt bra på det här planet.
     
    tswfootball gillar detta.
  2. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag kör Master & Dynamic mw07, att lyssna på musik är fantastiskt, sån trevlig ljudbild ljudbild och designen med vingar/pluggar passar mina öron bättre än alla andra TW-hörlurar jag testat. Men precis som många andra så är samtalskvaliteten inte bra, har bara testat samtal ett fåtal ggr, men vid dessa tillfällen klagar motparten på dåligt ljud så jag behövt växla till telefonen istället.
     
  3. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Samtalsljudet i mina Momentum TWS är bra enligt de jag pratat med. Har en kollega som har likadana och har lyckats föra samtal cyklandes utan större problem.

    Sen att musikljudet är riktigt bra gör ju inget heller. Att batteriproblemet(att caset drainar ur på en vecka om de inte används) gör mig inget då jag använder dem till träning i stort sett varje dag.
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det vore ju verkligen en våt dröm att få ens samtalsljud att bli bra.
    Är det verkligen bara Apple som lyckats med detta?
     
  5. Gonzo79

    Gonzo79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2017
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 6
    Platta:
    Apple iPad air
  6. F5:ad

    F5:ad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Varför köpa dyrt och ändå inte få mer? Det är visserligen en djungel och hopplöst att hitta rätt då mycket är skit, men ibland hittar man rätt. Tänkte dela med mig...
    Köpte dessa US $33.82 62% OFF|BassPal TWS Wireless Bluetooth 5.1 Earphone with 3100mAh Charging Case IPX7 Waterproof Touch Control Noise Canceling for Sport on AliExpress lite på chans, men de hade fått mycket bra recensioner på Amazon https://www.amazon.com/dp/B07ZB7R46Q/?tag=oid08-20 (BassPal är samma produkt som Bakido, om du undrar...).
    Jag betalade drygt 400 kr inkl Kinaavgifter på AliExpress (det går inte att köpa hörlurar via Amazon tydligen).
    Suveränt ljud (BT5.1, noice cancellation, bra bas, hög volym, låg distortion), hyfsad batteritid, dessutom hela 3100mAmp som också kan ladda telefonen, USB-C kontakt (ovanligt fortfarande).
    Har jämfört med en kompis AirPods som kostar 5 ggr mer - t o m han föredrog mina ;)
     
  7. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det är superbra om det finns alternativ. Men den stora massan har ingen aning om vad det är, hur man köper, vilken kvalitet man faktiskt får. Sen garantier då

    Jag vill hitta, som du, det perfekta paret som faktiskt är superbra men alla skriver att allt är kanon

    Samma sak med ficklampor och battery packs, specar överdrivs med flera hundra procent och det gör systemer svårt att förstå
     
  8. F5:ad

    F5:ad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Ja, fast jag har ju faktiskt dessa - och går i godo för dem. Garantier är inget jag värdesätter när jag köper så här billigt. Hur ofta går saker du köpt sönder inom 2-3 år förresten?
    Mitt inlägg var att köpa lurar för 2000 kr och mer, men ändå inte få vad man förväntar sig - det är att lura sig själv. Många gånger jag sett märkesvaror säljas av kinafabriken (som tillverkar märkesnamnets produkter) direkt under eget underligt namn för en bråkdel av vad "märkesnamnet" kostar.
    Och tittar du på min Amazonlänk ovan, ser du att det är väldigt många samstämmiga recencioner från privatpersoner - sammantaget är det ganska övertygande trots allt.
     
    Last edited: 5 jan 2020
  9. moelito

    moelito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    ROM:
    stock
    Platta:
    Samsung A8
    Platta 2:
    Lenovo tab 10 Plus
    ROM:
    Lineage
    Lyfter en gammal gammal tråd för jag har samma problem. Samtalskvalite går före ljudkvalite (onlinmöten 8 timmar/dag typ) men samtidigt vill man ju inte att det ska låta så bra som möjligt.
    Haft Jabra 65t sedan de kom och samtal funkar ju bara om du är i en tyst miljö så idag gick jag o skaffade ett par Jabra Elite 7 Pro just pga deras mikrofoner.

    So far so good, inte testat så mycket än.
    Går ju fortfarande att lämna tillbaka så nyfiken om andras upplevelser 2.5 år senare.
     
    bernard gillar detta.
  10. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag skaffade Pixel Buds a som jag är nöjd med, funkar bra för samtal och musikljudet är bra nog för mig (men jag är ju inte jättekräsen när det kommer till sånt får erkännas). Dom har ju dock inte NC.
     
  11. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Har du hunnit testa dina 7 Pro mer ingående nu? Fortfarande nöjd?
    Jag är på jakt efter ett par TWS med så bra samtalskvalitet som möjligt då dessa ska användas i jobbet. Lutar åt Jabra Elite 7 Pro, speciellt nu när de har fått stöd för multipoint!