Utloggad från Google

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Nicesandra, 5 jan 2020.

  1. Nicesandra

    Nicesandra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej!
    För några dagar sedan stängde min mobil av sig själv (brukar göra det titt som tätt sedan ett år tillbaka) och när jag startade den igen hade jag loggats ut från Google, och jag kan inte logga in igen. När jag klickar på felmeddelandet som talar om att jag är utloggad så kommer jag till en inloggningssida och jag anger mitt lösenord. När jag sedan tryckt på nästa så tänker den bara i en evighet, tills den börjar om igen och ber om mitt lösenord. Det är inte fel lösenord. Jag vet inte vad jag ska göra? Jag kommer inte in på play butik, mina foton lagras inte på molnet, osv. Hur kommer jag i kontakt med Google? Jag kommer bara till en massa hjälpartiklar, som INTE hjälper mig.
    Tacksam för hjälp!
    Sandra
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Kan du logga in på ditt Googlekonto på datorn? Logga ut och in igen där för att se att det fungerar.
     
    chraist och Kristy gillar detta.
  3. Nicesandra

    Nicesandra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7
    Det funkar
     
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 360
    Mottagna gillanden:
    1 719

    MINA ENHETER

    Du kommer åt Google-kontot från datorn menar du? Eller menar du att problemet löst sig nu?

    Har du tvåstegsverifiering påslaget för kontot (alltså inloggning som kräver sms-kod eller en authenticator-app för att logga in)?

    Jag tycker du ska testa att öppna en inkognitoflik på Chrome på telefonen, sen surfa till photos.google.com och försöka logga in i kontot. Går det?

    Testa även att logga in på nytt från en dator (inkognitoflik även där ett bra sätt). Du bör också se till att telefonen har de senaste uppdateringarna, särskilt att du har senaste Google Play Services. Under inställningar bör det finnas ett alternativ för att uppdatera Play Services, på samma ställe som du söker efter vanliga systemuppdateringar - detta gäller om du har en någorlunda ny telefon. Annars får du söka i Play Store efter Google Play Services och se om du kan uppdatera den vägen.
     
  5. Nicesandra

    Nicesandra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag menar att jag kommer åt Google-kontot från en dator, inkognito eller ej.

    Nej, jag tror inte jag har tvåstegsverifiering påslaget, jag har i alla fall aldrig behövt använda sms-kod och vet inte vad en authenticator-app är

    Att logga in på photos.google.com ifrån en inkognito-flik på Chrome på telefonen gick fint, och där har det inte hänt något sedan 2/1 när det här började krångla

    Att uppdatera Google Play services går inte eftersom jag inte kommer in på play butik eftersom jag inte kan logga in... Och telefonen säger att den har de senaste systemuppdateringarna när jag söker efter det. Det verkar finnas appar som ska kunna hjälpa till vid såna här problem med google play services men eftersom jag inte kan logga in på play store så kan jag inte ladda ned dem...
     
  6. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 360
    Mottagna gillanden:
    1 719

    MINA ENHETER

    Gå in under inställningar --> konton och se om du kan antingen logga in, radera kontot och/eller logga in på kontot på nytt.
     
  7. Nicesandra

    Nicesandra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7
    Weehoo! Det funkade! Jag kan uppdatera appar igen! Haha, och mycket mer!
    Tack så mycket för hjälpen!

    En lustig grej: igår bestämde sig appen Keep för att radera alla mina anteckningar. Jag använder den appen för att organisera mitt liv, och till råga på allt så försvann påminnelse-funktionen. Men nu fungerar den som den ska igen, förutom att en månads anteckningar är borta, men det kan jag nog leva utan
     
  8. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 360
    Mottagna gillanden:
    1 719

    MINA ENHETER

    Attans, du menar att de anteckningar du skrivit under en månads tid, medan Google-kontot inte varit inloggat och synkats, nu försvunnit helt?

    Tips: gå in i Keep, genomför en färsk synkning, dvs dra neråt på skärmen så kommer den synka.
    Kolla sen i både Keep i telefonen och på webbsidan, keep.google.com, kolla även under "Arkiverat" och "Borttaget". Kanske, om du har tur, dyker anteckningarna upp någonstans. Testa även att söka i sökfältet, både på telefonen och på webbsidan, efter något ordval som du vet förekommer i någon av de anteckningar som försvunnit.
    Jag vet att någon enstaka anteckning i mitt fall har funnits i appen, och dykt upp vid en sökning, men inte visats i någon meny under en viss period. Trodde att den försvunnit, men den fanns vid sökning, och dök upp till sist igen i vanliga listan. Typ något tillfälligt fel eller synkfel. KANSKE att du kan ha tur på liknande sätt.
     
  9. Nicesandra

    Nicesandra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7
    Ja det stämmer. Tack för tipsen, tyvärr hade jag inte någon lycka med dem. Flertalet av de anteckningar jag använder dagligen är sådana som jag även redigerar i dagligen, och när jag fick inloggningen till att fungera igen så såg de likadana ut som för en månad sedan, för i synkroniseringen hade det ju inte hänt något så nu blir det till att använda huvudet ett tag tills jag känner att jag kommit ikapp