Subwoofer-kabel, funkar denna?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid82, 8 jan 2020.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Vilken som skulle jag säga, har provat olika själv men inte märkt någon skillnad.
     
    Droid82 gillar detta.
  3. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 286
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Nu är du inne och tassar på närmast religiösa frågeställningar där du kan få högst olika svar beroende på vem du frågar... ;)

    Som tekniker säger jag att det spelar ingen roll vilken kabel du använder så länge den har en rimlig teknisk kvalitet. D.v.s. att den är gjord av koppar med en lämplig area och att kontakterna anslutits på ett bra sätt. Kabeln från Kjell&Co duger säkert.

    Men du kommer säkert att få andra svar från div. Hi-Fi entusiaster som envist hävdar att den eller den kabeln för ohemula priser gör en väldig skillnad.

    Du får helt enkelt bestämma dig själv för vad du väljer att tro på. :)
     
    candyraver, F-Forward och Droid82 gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Tack för svaret. En sekulär fråga då, hur är det med skärmning? Märker man tydligt om något (tex en annan elkabel) stör eller kan det vara ganska subtila störningar som ett otränat öra inte känner igen som den typen av störning? Jag ser inte att det står något om skärmning av Kjell&Co-kabeln medan det står dubbelskärmad på Hifiklubben.
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 286
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Kjell&Co kabeln är säkert skärmad. Det är normalt för denna typ av kabel och beteckningen 75 Ω indikerar att den är uppbyggd med en koaxialkabel (skärmad kabel).

    Sedan om man verkligen behöver en dubbelskärmad eller trippelskärmad kabel närmar sig återigen det religiösa gränslandet. Jag tror inte att du hör någon skillnad. I normal hemmiljö borde det inte spela någon roll.
     
    F-Forward och Droid82 gillar detta.
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    OK, mycket uppskattat. Tack för svaret. Då sticker jag och köper den.