Övrigt: En sak som är bra med Apple...

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av doolar, 9 jan 2020.

  1. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    ...är servicen. Jag har upptäckt att vissa bilder tagna med 2x-kameran på min Iphone X får en fläck på samma ställe - alltså måste det vara damm i kameran någonstans. Så bokade en tid hos Äppelkyrkan på Emporia, går dit, får felet snabbt bekräftat och lämnar in telefonen. "Den är färdig om 50 minuter" säger han. Inte om en timme, inte om två veckor eller en månad. Utan om 50 minuter. Så jag tar en fika, kommer tillbaka exakt 50 minuter senare, och då var den klar. De har bytt kameran.

    Alla de gånger jag haft problem med telefoner tidigare har det varit minst två veckors väntan. Det ska skickas iväg och ta tid. Detta var ju toksmidigt! Jag har inte Apple Care utan vanligt garantiärende. Visst, det förutsätter nog att man har en Apple Store i krokarna, men jag är verkligen nöjd med servicen. Bang bom fixat, inga problem.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    inte märkligt alls eg det är trots allt deras egna verkstad.
    samma sak med samsung på den tiden jag hade samsung och behövde hjälp med skärmbyte eller nå liknande. lämnade in på kungsgatani sthlm tog en lunch och hämtade ut igen.
    Inget unikt alls men ja... det är bra :)
     
    BrearedsDea, Kristy, chraist och 3 andra gillar detta.
  3. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Och om du inte bor nära en Apple Store kan du betala 270 kronor (?) och de skickar dig en utbytesenhet samt retursedel och adresslapp. Den som levererar telefonen tar dessutom med den defekta, så det tar inte särskilt mycket på krafterna. Apple behåller sedan den du skickat in och du slipper vara utan telefon :)
     
    Kristy, doolar, Stefan707 och 1 annan gillar detta.
  4. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Ja fast är det inte det ändå - lite unikt alltså (för både Apple och Samsung och oss som har turen att bo där det finns representation)? Jag har aldrig under 26 års mobilägande fått en telefonreparation på garanti så snabbt. Enda gångerna det gått snabbare har varit de gånger jag kunnat få en ny telefon i butiken. :)
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    När jag lämnade in min Note 9 för kamerabyte på Kungsgatan tog det 6 dagar att få tillbaka telefonen.
     
  6. Beeos

    Beeos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    53
    Kul att höra! Så som det borde vara och ger mervärde som kund. Vilket gör det ännu lättare när det är dags att byta telefon igen.
     
    doolar och edvinnn gillar detta.
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Allt beror givetvis om den del som ska bytas finns i lager eller ej. Har själv samma erfarenhet av Samsung när jag lämnade in för skärm och batteribyte på fruns gamla s3. En timme senare och den var klar att hämta.

    Men som sagt det är bra att vi har möjligheten att lämna in och få hjälp med de vanligaste felen snabbt. ;-)

    Önskar dock att fler tillverkare dyker upp med egna verkstäder.
     
    Kristy gillar detta.
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    Japp. Har bytt tre kameror i Samsunglurar och det har alltid tagit ett antal dagar.

    Att ha gott om reservdelar i lager är ett stort plus :-)
     
  9. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Du ska då alltid vara värst. ;)
     
    Droid96 gillar detta.
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Kan hålla med om att Apples kundservice är mycket bra. Har dock aldrig fått något lagat så snabbt utan fått vänta en dag eller två.
     
  11. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    551

    MINA ENHETER

    Hade världens otur en gång med min 6 plus. Mikrofon slutade att fungera så gick förbi butiken och fick efter 1 minuts kontroll en ny telefon och lämnade glatt butiken.

    När jag sedan lämnade butiken, stoppade i sim-kortet och startade upp den så flimrade bara skärmen och vägrade starta. Vände därför i dörröppningen och gick in igen och fick 1000 ursäkter och en ny telefon igen haha. Slutet gott iallafall! Var mycket nöjd med hur smidigt det var trots problemen.
     
    Droid_269 och Kristy gillar detta.
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    finns ju alltid unika scenarion :) jag lämande in min bil däckbyte och fick tillbaka den efter 3 veckor en gång oxå, det är faktiskt sant :)
     
  13. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Samsung har följt samma spår som Apple, tror egentligen att det är bara dessa två i Sverige som har sådan service på telefonerna. Nuförtiden så tror jag dock att man måste boka tid hos Apple när de har mycket att göra och hos Samsung kan man alltid köra dropin men man får då istället lämna in luren så sett utifrån antalet dagar det tar så tror jag båda levererar lika bra.
     
  14. jimel

    jimel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2019
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    397
    Har lämnat in bilen på service och fått tillbaka den 2 månader senare, dom backade in i den med en transportbil...
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    haha fyfan ja i mitt fall hittade dom såklart andra problem som behövde åtgärdas och bla bla bla