Messenger utan Facebook??

Diskussion i 'Applikationer' startad av momadee, 5 jan 2020.

  1. momadee

    momadee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har tagit bort min Facebook, dock tar det 30 dagar tills den försvinner helt..
    Jag vill fortfarande ha kvar messenger och det står att man ska kunna logga in med telefonnummer istället, dock kommer det alternativet inte upp för mig när jag går in på messenger appen?

    Är det pga att det på något sätt fortfarande är kopplat till mitt facebook konto för att det inte försvinner fören om 30 dagar? Eller vad kan det bero på? Jag har inaktiverat Facebook appen på telefonen, jag har avinstallerat och tagit hem messenger appen men ändå kommer det bara upp min facebook inloggning... Blir lite smått galen på detta...

    Någon som ha någon idé??

    Tack!
     
    nagelsax gillar detta.
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Har inte FB tagit bort den möjligheten, har för mig att jag läste något om det för typ en vecka sedan.
     
  3. momadee

    momadee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Nej, min pappa använder messenger utan att ha något facebook konto så det ska nog inte vara några problem.
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    EricG, chraist och jesper_w gillar detta.
  5. momadee

    momadee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Fyfan vad störande, vilka puckon... Aja får väl vara utan messenger då... Vilken skit. Tack för hjälpen :)
     
  6. Joseph

    Joseph Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2017
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Lg G2, S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lg G2, S6
    Du kan avaktivera konton (facebook deactivate) och ha kvar messenger. Det brukar jag göra då och då.
     
    chraist gillar detta.
  7. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Jag har avaktiverat mitt Facebook-konto men använder fortfarande Messenger. Det funkar utmärkt. Skulle jag någon gång i framtiden vilja aktivera mitt FB-konto (högst otroligt att jag skulle göra det....), så finns all data sparad.
    Om man raderar FB-delen av kontot helt och hållet, som du har valt att göra, så vet jag inte hur det funkar exakt. Men det låter som att det borde vara ungefär likadant som att inaktivera FB-delen, vilket jag har gjort.

    Vet inte riktigt varför du snöat in dig på att logga in med just telefonnummer. Jag kan välja att logga in med antingen epostadress eller telefonnummer för att nå Messenger. Har du provat det? Dvs försök logga in i Messenger-appen med ditt vanliga inloggningssätt för Facebook, antagligen din epostadress och ditt vanliga lösenord. Funkar det inte?
    Gör man fel vid inloggningen till Messenger så kan FB-kontot aktiveras igen, då får man ett mail om den saken och får börja om på nytt med att inaktivera FB-kontot. Var vaksam i din mailinkorg. Kanske är motsvarigheten i ditt fall att 30 dagars väntetid för radering nollställs, kontot återställs och ej längre är schemalagt för radering.

    När jag loggade in i Messenger första gången på detta sätt fick jag en typ av välkomstmeddelande, "välkommen! du använder nu Messenger utan Facebook" typ. Du borde ju få något liknande när du loggar in. Gången jag gjorde fel och råkade aktivera FB-kontot vid inloggning var när jag försökte använda "Messenger Lite"-appen, som saknar stöd för denna lösning.
     
    Mats Palmberg och nagelsax gillar detta.
  8. Nikolas

    Nikolas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2018
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nokia 6.1 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 6.1 Plus
    Ja har inget fb konto alls, men har Messenger och loggat in via telefon nr, med kod .

    Fungerar för mig
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 324
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Troligtvis för att du fixade det medans de hade stödet. Nu tillåter de inga nya
     
    Leo83 gillar detta.