Beoplay E8 3rd Gen (True Wireless)

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Ascended, 16 jan 2020.

  1. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    B&O lanserade igår deras tredje generation av True Wireless, och jag måste säga att dom specsen ser väldigt bra ut. Till att börja med så har dom minskat 17% i storlek jämfört med föregångaren och utökat mikrofonerna från 2 till 4, vilket tydligen ska förbättra både samtalskvalitén och transparency mode.

    Beoplay E8 3rd Gen Black - True Wireless Earphones | B&O

    Beoplay E8 3rd Gen true wireless earbuds boost battery life

    Bluetooth
    Bluetooth 5.1

    Inputs and outputs
    Qi Wireless USB-C

    Battery

    Up to 7h/35h w. case (Moderate volume)

    Quick charge
    20 minutes in the case provide 1.5 hour playtime

    Waterproof level (Iprating)
    IP54 (dust and splash/sweat resistant)


    Bang and Olufsen App
    Beosonic (tonetouch)
    EQ settings e.g. for Podcasts
    Adjusting transparency mode
    Software Updates


    Pris: 350 EUR (3750 kr!!)
     
    Last edited: 16 jan 2020
  2. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Annars är jag nyfiken på vad (om något) Bluetooth 5.1 kan göra för dessa typer av produkter, mig veterligen så är det dom första hörlurarna med 5.1 istället för 5.0

    Även "the third-generation model also features four microphones instead of two, making beamforming tech possible in the E8 model. Ambient noises from around the user are suppressed, making it easier for the person on the other line to hear you talk."

    Låter väldigt spännande, kanske första gången ett annat par hörlurar når upp till Airpods samtalskvaltie?

    Ljudkvaliten lär var extremt bra likt föregångaren, den tickar även alla mina andra boxar när det kommer till True Wireless:

    * Ambient mode/transparency
    * App med inställingar för Ambient/EQ
    * Trådlös laddning
    *Bra batteritid (35 H totalt!)
    *Snabbladdning
    *Splash and Sweat Resistant (för träning)
    *Bra ljud
    *Bra kontroller (gillar när man snabbt kan aktivera ambient mode, vilket verkar vara fallet)

    Hade gärna betalt 3000 för dessa, men 3750 är lite för mycket... Fattar inte hur man har tänkt att konkurrera med AirPods pro som kostar ca 500 kr mindre. Visst så låter dessa säkert bättre, och kostade säkerligen mer att utveckla/tillverka, men konkurrensen inom detta segment är stenhård och inte bara från Apple.
     
    Last edited: 16 jan 2020
  3. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Ser ingenting om ANC, det hade varit väldigt önskvärt för ett par hörlurar för 3750:- ändå. Hade velat prova dom, men för det priset skulle jag nog hellre ha AirPods Pro (då jag använder iPhone som daily driver just nu), även om ljudet lär vara bättre.
    Just nu kör jag Sony WF-1000XM3 som jag köpte för mindre än hälften av priset så nja, tror att dessa lär vara riktigt bra, men inte värt sitt pris någonstans.
     
  4. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Själv så tycker jag ANC är riktigt överskattat när det gäller In-ear, såvida man inte flyger mycket.

    Men från ett marknadsföringsperspektiv så är ANC livsviktigt just nu i denna marknad, så förstår inte vad deras marketing har tänkt här. När man dessutom säljer för ett högre pris än Air Pods, då spelar det ingen roll om ljudet är bättre.
     
  5. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Det är väl lite det jag menar. Tycker dock att ANC är rätt värt ändå, att man kan lyssna på lägre volymer utan att bli störd av omgivningen. Med mina Galaxy Buds lyssnade jag alltid på 90-100% av volym för att kunna dränka ute allt ljud, och inte ens då räckte det.
     
  6. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 037

    MINA ENHETER

    Skulle nog inte köpa ett par in ear-lurar i den här klassen utan NC. Det är väldigt skönt att kunna ha låg volym och ändå höra tydligt i AirPodsen.
     
    gneken gillar detta.