Airpods Gen 2 - ljud- eller bandbreddsproblem

Diskussion i 'OnePlus 7T' startad av Snelhest, 17 jan 2020.

Taggar:
  1. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Hej,

    Eftersom apple verkar vara de enda som bygger hörlurar som jag kan använda (läs: inte öronproppar) och de fick alla andra tillverkare att sluta med 3,5mm jack tvingades jag köpa deras överprisade produkt när jag skaffade min 7T.

    De funkar utmärkt när det kommer till att lyssna på musik/podcasts etc. med bara sporadiska tillfällen av osynk, som enkelt åtgärdas med att slå av/på bluetooth.

    Men när jag försöker använda dem för att prata i telefon fungerar de kanske var tredje gång. Bortsett från att mic:en hellre plockar upp allt ljud från omgivningen hellre än min röst (förståeligt med tanke på designen) men oftast när jag svarar i telefon eller ringer upp verkar headsetet ha bandbreddsproblem eller nåt med ljud in. Antingen låter jag "som en robot" eller så hörs jag inte alls. Är det någon annan med samma setup (Airpods gen 2 + OnePlus 7T) som upplever de här problemen eller skka jag reklamera dem?
     
  2. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag kör P30 Pro och Airpods 2. Händer mig ibland också att jag låter som en robot eller att det sprakar som fan. Ibland händer det inte alls på några dagar sen händer det hela tiden osv. Har beställt Freebuds 3 som jag tänkte prova istället, ska ha samma passform som airpods.
     
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Värt att notera är att jag använde dessa till en 11 Pro innan, och då funkade de klockrent hela tiden.
     
  4. pumpe3

    pumpe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    OnePlus 7T
    Upplever att jag har mer störningar i ljudet med Airpods på min 7t vs min P30 Pro. Kör första generationen airpods.
     
  5. jimmyle

    jimmyle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Har ni testat med en återställ av nätverksinställningar, det hjälpte på min P30 Pro med Gear Icon X 2018.
    Går till System och Uppdateringar-Återställ-Återställ nätverksinställningar och startar om.
     
    Last edited: 18 jan 2020
  6. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Mina Freebuds kommer på måndag så då åker airpods tillbaka. Men tack för tipset, kanske blir användbart med fteebudsen :)