Bäst cashback på kreditkort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Gizmokvack, 31 jan 2019.

  1. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Varför vill inte vissa kreditbolag ge bonus när man toppar upp Revolut? Tjänar de mindre pengar på dessa transaktioner?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De förlorar nog pengar på bla. utlandsköpen, och sedan vill de kanske inte gynna en konkurrent heller. Även om Revolut just nu inte konkurrerar om bonusprogrammen (0,1% cachback för Metal räcker ju inte för att väcka något större intresse), så kan de nog komma att göra det på sikt om de fortsätter växa och får en större regional närvaro.

    När kreditkort och dylikt dyker upp från Revolut blir det nog mycket tuffare att få bonus på kortöverföringar.
     
    Last edited: 22 aug 2019
    ac1976 gillar detta.
  3. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Inte nog med detta, men Revolut kommer med största sannolikhet att ta bort möjligheten att ladda på med kort så snart det finns fullgoda alternativ. Varje gång någon laddar på med Visa/Mastercard så står ju Revolut för avgiften nu. Förhoppningsvis dröjer det några år tills dess dock :)
     
    bernard gillar detta.
  4. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Det kommer att skrämma iväg en del användare, mig inkluderat. Så bra är inte Revolut så jag vill gå miste om bonus/cashback från underliggande kort. Hoppas de hittar på nått eget nu när de ska bli bank.
     
    bernard gillar detta.
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Funderar på att prova Cruve går med förhoppningen då att få dubbel bonus. bonus på curve och eventuellt ett kort... bara en kort fråga... Det finns många kort med cashback.. men finns det något kort som har obegränsat tak eller högre tak ? Komplett är ju max 2000 kr per år. Känns som man kan nå högre nivåer med ett kort som eventuellt har lägre procent på ett år ? För man kommer ju slå i taket innan årets slut om man använder komplett för alla inköp och eventuellt räkningar via betalo.
     
  6. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Preem/Shell Mastercard har obegränsad cashback. Dock 0,5% cashback bara, men det har ingen årsavgift.
    Om du ska välja någon utav dem, välj då Preem Mastercard. Eftersom du kan casha in cashback checkarna till kontot via deras hemsida. Med Shell måste man skicka in checken till dem för att få det till kontot.

    Om du inte har emot årsavgift då kan du kika in på AMEX blue, som ger 1,25% i cashback. Det finns någon här som har en inbjudningslänk som ger första året gratis.
     
  7. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Börja med Komplett, efter att du nått maximal cashback så byter du till något annat. Att betala räkningar genom betalo kostar ju, hela din cashback äts upp. Enda anledningen att använda billhop/betalo är om det är kostnadsfritt eller för att nå SAS Amex 2-4-1 Voucher.
     
    Hultan, Crown och Fredz gillar detta.
  8. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag har testat nu toppa upp Revolut både direkt från Komplett men även via Curve, fick 2% bonus på bägge så OK än så länge. Tar som vanligt ett par dagar innan transaktionen syns på Kompletts baksida.
     
    chraist, Crown och gneken gillar detta.
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Riktigt bra.. Känns som curve är perfekt... om man vill utnyttja alla bonus tak så mkt det går...enkelt att switcha mellan korten osv..men

    Men om jag förstått det rätt har curve inget återbärings tak ?

    Jag kollade över betalo's partners... som jag kan se nu är det bara Santander kortet där man får betalo kostandsfritt. Nu vet jag inte vad santander har för återbäring..
     
    bernard gillar detta.
  10. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Ingen återbäring alls, de har olika rabatter och erbjudanden via Priceless Cities | Upplevelser gör livet mer meningsfullt.

    Kan ändå vara bra om man är i behov av att betala fakturor på kredit. Kostar inget första året, sen 195kr
     
    bernard gillar detta.
  11. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Har man en arbetsgivare som kör Benify kan man få ett Circle K Mastercard med 1% bonus kostnadsfritt under ett år.
    Bonusen går bara att använda på Circle K.
     
    Gizmokvack och Fredz gillar detta.
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bra tips. Gäller även privatpersoner - se tråden för Benify här: Benify.se / Benify Deals

    Screenshot_20190904-235741_Benify.jpg
     
    Sale och Gizmokvack gillar detta.
  13. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag vill tipsa om Bildeve Visa kreditkortet, Volvokortet som jag har använt i flera år.

    När du betalar med ditt kort inom Volvo- och Renaulthandeln samt på Tanka och Tvätta samlar du en bonuspoäng per krona.

    Vid övriga köp när du till exempel handlar resor eller i andra butiker samlar du en halv poäng per krona (gäller dock inte på bilköp, kontantuttag, spel eller lotteri).

    Varje gång du når 5 000 poäng får du en bonuscheck på 50 kronor som du kan lösa in i butik och verkstad hos Volvo- och Renaulthandeln eller mot drivmedel på Tanka och biltvätt på Tvätta.

    Volvokortet ger alltid när du tankar 10 öre rabatt per liter på Tanka.

    Kortet har 0kr i avgift.

    Jag vill påpeka att jag har aldrig ägt Volvo/Renault utan ansökte om kortet pg a Cashbacken.

    Det har aldrig varit problem med fakturan som kommer hem i brevlådan utan kostnad om man har kopplat betalningen till Autogiro.

    Bonuskorten syns på fakturan också och brukar gälla i 6 månader efteråt, syns även i appen där man kan välja att de te x skall dras från nästa tankning.

    Årsavgift: 0 kr
    Högsta kredit: 100 000 kr
    Räntefritt: Upp till 60 dagar

    Uttagsautomater i Sverige och utomlands
    Du kan ta ut maximalt 8 000 kronor per dag och 12 000 kronor per vecka. När du tar ut pengar i uttagsautomat tillkommer en avgift på två procent av beloppet, dock alltid minst 40 kronor även om du tar ut lägre belopp, både i Sverige och Europa.
    Vid köp eller uttag i utländsk valuta tillkommer ett valutapåslag på 1,5 procent.
    På Visas hemsida kan du söka efter uttagsautomater både i Sverige och utomlands.
    Avgiften gäller även på växlingskontor.

    Emergency Cash – nödkontanter
    Om du förlorar ditt Visakort utomlands och inte har tillgång till kontanter kan du få hjälp med så kallade Emergency Cash, nödkontanter.
    Kontakta oss på telefon +46 869 517 40 eller +46 31 838 930 om du behöver hjälp.
    Skulle du behöva använda nödkontanter är det bra att veta att det tillkommer en avgift på 400 kronor samt en avgift hos Western Union.
     
    Last edited: 16 nov 2019
  14. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Komplett är bättre än det kortet. Samt everyday är bättre första året (sen årsavgift på 195kr/år).
     
    Hultan, Sale och milky81 gillar detta.
  15. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Kan man lösa in bonuschecken mot kontanter?

    Edit: Vet du ifall man får bonus ifall man fyller på Revolut eller använder kortet via Curve?
     
    Last edited: 17 nov 2019
    Sale gillar detta.
  16. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    239

    MINA ENHETER

    Med komplettkortet så kan du bara använda bonusen/cashbacken somavdrag på fakturan (och eventuellt för att handla på komplett.se, men det har jag inte testat)

    Man får bonus via komplett om man fyller på revolut, och till och med dubbla bonus på allt om man använder curve framför komplett, då allting registreras som internetköp just nu. Men det kan ändras när som helst.
     
  17. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det som talar emot komplett är att man får max 2000kr cashback per år. Det är dessutom uppdelat till max 500kr/mån.
     
  18. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Nej, bonuschecken kan bara lösas in för tankning, tvätt av bil hos Tanka eller som delbetalning när man handlar på Bildeve...

    Vet inte om man får Bonus om man laddar andra kort...

    Jag tror att möjligheten att få Bonus om man laddar andra kort kommer att tas bort inom snar framtid för många företag anser det inte som köp...
     
  19. KingMartin92

    KingMartin92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kör både SAS MC, Everydaycard och RE:member more. Använder Billhop genom att man får 5000kr fritt att betala fakturor för och sedan får du poäng för det. Cuve och komplett kan ju ge dig 100kr tex. Du använder bara min unika länk. Sedan får du själv en egen unik länk som du delar till folk och så får dom 5000kr gratis att betala räkningar för. och för varje person som du bjuder in som betalar sin gratis faktura upp till 5000kr så får du 10.000kr att själv betala gratis fakturor med. Jag har tex bjudit in över 10st så jag har kunnat betala 100.000kr helt gratis och fått poäng för det. Dock så måste du betala in till ditt skattekonto för att sedan göra en utbetalning igen, om du inte har andra höga fakturor du kan betala av.
     
    Last edited by a moderator: 20 jan 2020
    Sale gillar detta.
  20. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Går det att använda Komplett Mastercard att betala räkningar med utan att det räknas som kontantuttag?

    Det står på Billhop att man själv skall kolla upp med sin kreditkort utgivare, någon som ar betalat räkningar med Komplett kreditkort?
     
    milky81 gillar detta.